3 881 656 läst · 13 098 svar
3882k läst
13,1k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Någon som har erfarenhet av sådana adaptrar för att använda andra märkes batterier på tex Bosch eller makita? Tänker på att man öppnar för att använda flera maskiner med samma batteri överallt.
Hur fungerar det. Jag har hittat en makita som är billigare än Hornbach. Hur gör jag enklast med prisgaranti??? Måste jag beställa den på Hornbach och sedan försöka få prisgaranti? Eller räcker det att ringa? Jag menar skulle det inte gå igenom så vill jag ju köpa den på den andra butiken =)
Jag har beställt först på Hornbach, och sen åberopat prisgaranti. Man kan ju returnera direkt i butik om prisgarantin inte går igenom. Hornbach brukar inte strula, men tänk på att de inte godtar prismatchning mot ProShop och ComputerSalg. Amazon.se har jag prismatchat mot med gott resultat.P Pawlan skrev:
P Pawlan skrev:
Jag ringde hornbach för att kontrollera då tillbehören skiljde lite( amazon hade mer tillbehör jämfört med Hornbach). Fick till svar att det skulle funka.
Man är dock tvungen att beställa först innan man kan fylla i prismatchningen via deras hemsida. Man behöver ange ordernumret.
Jag har valt att betala via faktura, så inväntar justeringen innan betalning. Betalar du direkt så får du istället en återbetalning.
Fel tråd!M man_dizel skrev:
Eller vilket verktyg är det du tipsar om?
Fel tråd!P Pawlan skrev:
Eller vilket verktyg är det du tipsar om?
Suck...Denniis skrev:Jag ringde hornbach för att kontrollera då tillbehören skiljde lite( amazon hade mer tillbehör jämfört med Hornbach). Fick till svar att det skulle funka.
Man är dock tvungen att beställa först innan man kan fylla i prismatchningen via deras hemsida. Man behöver ange ordernumret.
Jag har valt att betala via faktura, så inväntar justeringen innan betalning. Betalar du direkt så får du istället en återbetalning.
SUCK!!!nivv skrev:
Alltså... Hur svårt har ni egentligen?
Vad heter tråden nu igen?
För att förekomma:
Bosch GMF1600 är mycket billig på:
https://www.ebay.de/itm/17249311181...id=5337770552&customid=p3qKMAIRhPK1xEO17amrFw
Precis fått igenom Hornbachprismatch på skruvdragaren som vunnit de flesta bäst-i-test senaste åren Makita DDF484RTJ inkl. 2st 5,0Ah batterier och laddare. Aldrig legat under 2800, nu 2648:- på Proffsmagasinet, så 2383:- på prisgaranti om jag har räknat rätt.
C Chentin skrev:
Jag tänker att denna tråd är till för att hjälp varandra att kunna köpa verktyg till bra pris. Prismatchning är en stor del av det. Ber om ursäkt om jag tolkar det fel, men tycker samtidigt att det gör tråden levande. Tycker man det är jobbigt att svajpa två drag med tummen för att komma förbi inläggen så kanske man kan välja att visa inlägg med enbart länkar, annars är risken stor att träden dör ut helt.C Chentin skrev:
Vid tips om verktyg försöker jag alltid lägga in länk för att det ska funka med den inställningen.
Tack för det!B Byggisen skrev:
Det var knuffen jag behövde för att få tummen ur och beställa en ny dragare!
Det står ju inte i klartext på Hornbachs sida att MAKPAC:en ska ingå, men jag hoppas verkligen att de inte fular sig med det då "RTJ", enl. Makita själva, verkar stå för paket med just MAKPAC.
Måste man åka till Hornbach eller kan man prismatcha online på något sätt?
Lostmoose skrev:
Som sagt (skrivet) av nivv går det att göra prismatchningen online. Man måste dock genomföra köpet först.B bompa skrev:
För att svara på min tidigare fundering så ingick Makpacen hos hornbach.
Min prismatchning fick också status "godkänd" av kundtjänst, återstår att se hur de hanterar det med klarna bara.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 421 inlägg