DC1800a är en fin sugare som låter betydligt mindre än tex Nilfisk multi 30T och troligen suger bättre/uthålligare än de andra sugarna som nämts här ovan. Begagnad är den riktigt prisvärd också.
 
Jag har en GAS 55 och är helnöjd med hur den presterar men det är en stor maskin som inhandlades som ersättare till min tidigare GAS 50. Skulle jag köpt idag skulle jag köpt en motsvarande 35a eftersom jag jag idag kör den mestadels mot cyklon och inte längre har samma behov av stor behållare, det hade i princip räckt med en GAS 1 M AFC om den funnits;).

Som -RB- skriver så har inte Bosch riktigt lyckats med sitt adaptersytem så den kan vara lite knöligt att para ihop med vissa maskiner. Jag skulle utan att tveka gå på Bosch igen(y)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Efter mycket velande köpte jag själv en GAS 20. En mindre sugare än jag tänkte mig från början men inget jag ångrar alls, utan uppskattar istället smidigheten. Eftergång var något jag ville ha när jag kikade på specar, men i verkligheten är det inget jag saknar heller. Framförallt tycker jag den var väldigt prisvärd.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Tack för alla kloka reflektioner kring detta. Efter mycket velande så slog jag till på en GAS 35 L AFC. Hoppas inte att jag kommer ångra mig. Men kom fram till att jag nog inte kommer ha nytta av M's funktioner hemma i mitt garage.
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Vulcan61
Ramnemark Ramnemark skrev:
Vi pratar om dammsugare. Jag tyckte biltemas 699kr var prisvärd. Jag hade aldrig kunnat lägga mer än 1500 för en. Hur rättfärdigar man 10000kr+? :surprised:[/QUOTE

Ja köpte min gas 35 för 3500 från tyska eBay för ett halvår sedan. Prisvärd
F fangalid skrev:
Tack för alla kloka reflektioner kring detta. Efter mycket velande så slog jag till på en GAS 35 L AFC. Hoppas inte att jag kommer ångra mig. Men kom fram till att jag nog inte kommer ha nytta av M's funktioner hemma i mitt garage.

Du kommer bli nöjd köpte min Bosch gas 35 Lsfc för 3400 på tyska eBay. Väldigt prisvärd om man jämnför med festools dyra rackare!
 
  • Gilla
fangalid
  • Laddar…
Om någon missat det så kör proffsmagasinet 20-50% på Bosch.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
Om någon missat det så kör proffsmagasinet 20-50% på Bosch.
Tack för tipset! Beställt en 18V sticksåg och 12V multiverktyg nu :) Båda nedsatta med 60% och även om det var från ett dåligt utgångspris så blev det oemotståndligt.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
är lite så man tycker det är mycket pengar att spendera på en dammsugare.. MEN när man engång har spenderat och sett hur mycket den suger "pun intended" så är man såld och mycket den tar upp gemfört med den billiga man har använt =)
 
  • Gilla
Vulcan61
  • Laddar…
Nu (25-27/5) kör Classe 20% rabatt på ett köp för medlemmar och minst 3 varor. bit.ly/claskod
 
HogeN HogeN skrev:
är lite så man tycker det är mycket pengar att spendera på en dammsugare.. MEN när man engång har spenderat och sett hur mycket den suger "pun intended" så är man såld och mycket den tar upp gemfört med den billiga man har använt =)
Efter att ha testat den lite nu så kan jag intyga det du säger.
grym kvalitetskänsla och ett fantastiskt sug. mycket nöjd! Har skickat efter ett gäng påsar från pro-filters.com efter tips i en annan tråd här på forumet så hoppas de fungerar bra.
 
  • Gilla
Vulcan61
  • Laddar…
Vulcan61
F fangalid skrev:
Efter att ha testat den lite nu så kan jag intyga det du säger.
grym kvalitetskänsla och ett fantastiskt sug. mycket nöjd! Har skickat efter ett gäng påsar från pro-filters.com efter tips i en annan tråd här på forumet så hoppas de fungerar bra.
Är dom bättre än boschs original påsar eller vad är poängen med dom? Ja kör alltid med påse. Endel utan
 
Vulcan61 Vulcan61 skrev:
Är dom bättre än boschs original påsar eller vad är poängen med dom? Ja kör alltid med påse. Endel utan
Tror inte dom är bättre men däremot mycket billigare.

På proffsmagasinet kostar ett 5 pack 615 kr.

Tror jag beställde 10 st för ca 320 kr inkl frakt därifrån.
 
  • Gilla
Vulcan61
  • Laddar…
Vulcan61
F fangalid skrev:
Tror inte dom är bättre men däremot mycket billigare.

På proffsmagasinet kostar ett 5 pack 615 kr.

Tror jag beställde 10 st för ca 320 kr inkl frakt därifrån.
Ok håller med att det är riktiga överpriser på påsarna. Dom vet vad dom kan Tjärnar deg på!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.