Kretikos Kretikos skrev:
Svängde in på nya Ekesiöö för att kolla hur det såg ut samt köpa lite träolja. Snubblade över en naken Milwaukee sticksåg, Hd18 jsb-0, för 1900. Fick en väska på köpet. De hade några stycken kvar.[bild]
Den sticksågen har jag kört med i veckan! Är sedan länge ganska fäst vid min Festool ps300 men den Milwaukeen var den bästa jag kört. Kraftig bladstyrning. Mycket trevlig såg!
 
NyaTorpane NyaTorpane skrev:
Den sticksågen har jag kört med i veckan! Är sedan länge ganska fäst vid min Festool ps300 men den Milwaukeen var den bästa jag kört. Kraftig bladstyrning. Mycket trevlig såg!
Det låter toppen! Har inte hunnit testa den ännu men nu är det ju långhelg så nåt borde man hitta att såga i.
 
Jag undrar om ni hemmafixare som köpt dyrare dammsugare tycker det var ett bra köp?
Har länge letat efter efterträdare till min biltema grovdammsugare som inte fungerar som den ska.
Nu råkade proffmagasinet.se köra kampanj på deras GAS 35 L AFC som nu kostar ca 4700 kr.
Anledningen till att lockas av denna är att jag har ett gäng L-boxxar sedan tidigare och att jag vill ha en kvalitetsmaskin som klarar många år av tuff användning.

eller tänker ni att ni borde lagt pengarna på något annat?
 
Vet inte vad du har för kravspecifikation men jag gick från en Biltema till en Kärcher wd6p och den skillnaden är jättestor. Slangförlängning är dock ett måste då orginalet är skrattretande kort.
 
  • Gilla
fangalid
  • Laddar…
Jag köpte en GAS 35 L AFC i höstas för att ersätta den Nilfisk jag irriterat mig på ett tag och den är otroligt mycket bättre. Slangen är dessutom väldigt lång. Problemet jag haft med den är att hitta adaptrar för tillkoppling av mina maskiner. Där var maskinmunstycket till Nilfisken betydligt bättre. Men jag är otroligt nöjd med GAS-en och skulle köpt den igen om jag var tvungen att köpa en till.
 
  • Gilla
fangalid
  • Laddar…
Vulcan61
F fangalid skrev:
Jag undrar om ni hemmafixare som köpt dyrare dammsugare tycker det var ett bra köp?
Har länge letat efter efterträdare till min biltema grovdammsugare som inte fungerar som den ska.
Nu råkade proffmagasinet.se köra kampanj på deras GAS 35 L AFC som nu kostar ca 4700 kr.
Anledningen till att lockas av denna är att jag har ett gäng L-boxxar sedan tidigare och att jag vill ha en kvalitetsmaskin som klarar många år av tuff användning.

eller tänker ni att ni borde lagt pengarna på något annat?

Köp gas 35 grymt bra. Bättre sug än festools dammsugare också så sug på den karamellen
 
  • Gilla
fangalid
  • Laddar…
Vulcan61 Vulcan61 skrev:
Köp gas 35 grymt bra. Bättre sug än festools dammsugare också så sug på den karamellen
Vilken av Festools modeller? Jag har en, kommer inte ihåg modellnamn just nu, och den har otroligt bra sugkraft. Beror väl kanske på vad man använder den till, men alla sorters byggspån så räcker det att köra den på lägsta nivån. Att dammsuga ur instampat skräp ur arbetsbilen fungerar utmärkt också, dock kör jag på högsta hastigheten då (men behöver inte kämpa!).
 
Vulcan61
O oas skrev:
Vilken av Festools modeller? Jag har en, kommer inte ihåg modellnamn just nu, och den har otroligt bra sugkraft. Beror väl kanske på vad man använder den till, men alla sorters byggspån så räcker det att köra den på lägsta nivån. Att dammsuga ur instampat skräp ur arbetsbilen fungerar utmärkt också, dock kör jag på högsta hastigheten då (men behöver inte kämpa!).
Ha inte sett någon festool dammsugare under 10k som har 254mbar som Bosch gas 35 har.
 
F fangalid skrev:
Jag undrar om ni hemmafixare som köpt dyrare dammsugare tycker det var ett bra köp?
Har länge letat efter efterträdare till min biltema grovdammsugare som inte fungerar som den ska.
Nu råkade proffmagasinet.se köra kampanj på deras GAS 35 L AFC som nu kostar ca 4700 kr.
Anledningen till att lockas av denna är att jag har ett gäng L-boxxar sedan tidigare och att jag vill ha en kvalitetsmaskin som klarar många år av tuff användning.

eller tänker ni att ni borde lagt pengarna på något annat?
Lägg till 1000:- så får du m istället, d.v.s. ett ordentligt filter och antistatslang.
 
Vulcan61 Vulcan61 skrev:
Ha inte sett någon festool dammsugare under 10k som har 254mbar som Bosch gas 35 har.
Aha, nej... Min kostade en bra bit över 10k. Förklarar väl saken.
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Bauhaus verkar göra lite olika hela tiden, kanske beroende på varuhus, eller vilken personal man råkar ha att göra med.
Säkrast brukar vara att göra som Ramnemark skriver, betala i kassan först, sen vända sig till infodisken.


Öht tycker jag Bauhaus har helt värdelösa rutiner att ta hand om vad som helst utom helt vanliga enkla betalningar som inte krånglar på det minsta vis.
Jag orkar i princip inte ens tanken på att åka in där och hålla på och prismatcha, det snor ju lätt en timme utav mitt liv, med allt tjafs och skrivande på lappar osv som det blir.

Jag har nästan helt övergett Bauhaus just för den tidstjuv varuhuset är.
I Uppsala har dom en eller två kassor öppna, aldrig fler. Deras snabbutcheckning är nästan aldrig öppen av någon underlig anledning.
Det slår nästan aldrig fel, alltid någon i kassakön som har något litet problem, eller något har felaktigt pris anlagt i systemet, eller fel skyltat i affären, eller streckkod inte går att läsa eller nåt.
Japp, då tar alltid kassakön stopp i typ 15 minuter, för inte har de några rutiner att skicka ärenden till någon annan som tar hand om det eller så.

Nä, jag hatar varuhuset, men det är hatkärlek. :)
Ty jag kan aldrig helt runda Bauhaus, de är förbaskat bra på en del produkter, andra är de ganska ensamma om osv. Så visst är jag där och handlar trots allt ibland.
Men kan jag, väljer jag andra ställen.
Var handlar du isåfall, i Uppsala? Jag hade känslan att allt fler handlar på Bauhaus. K-Rauta är ju helt off i pris, Beijer där jag handlade mycket förr känns också dyra och mer mot proffs (inte alltid bra), Byggmax har begränsat urval och har klättrat upp i pris...
 
O oas skrev:
Aha, nej... Min kostade en bra bit över 10k. Förklarar väl saken.
Vad är det för modell du har? Jag känner inte till någon Festool dammsugare som har så väldigt mycket undertryck?
 
  • Gilla
Vulcan61
  • Laddar…
Hur är ljudnivån på Bosch dammsugare? Jag har en Nilfisk Multi 30 T och den går verkligen inte att använda utan hörselskydd så jag skulle vilja ha en tyst grovdammsugare.
 
Vi pratar om dammsugare. Jag tyckte biltemas 699kr var prisvärd. Jag hade aldrig kunnat lägga mer än 1500 för en. Hur rättfärdigar man 10000kr+? :surprised:
 
  • Gilla
Thydan och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.