Masses skrev:
Handlade av Dieter Schmid - fine-tools.com i vintras och det drogs dubbla belopp på kortet. Fick detta påpekat och efter en tid var pengarna tillbaka på kontot dock hade euro kurset ändrat sig så jag fick tillbaka 350 spänn mindre än vad jag skulle haft, inte hela världen men tillräckligt för att få avsmak.
Avsmak ja verkligen har dom gjort fel får dom själva ta eventuell förlust ,men hu kunde dom dra beloppet två gånger ?

Verkar som att Lefeld kommit igång med sin egen Webshop, kollade tyvärr efter mitt inköp och inser att jag troligen förlorar några kronor på att istället handla via Ebay.

Förtjänar inte den här tråden att klistras?

jag var inne på att beställa en Metabo LF724s (lackfräs) från Lefeld på ebay.de men kollade in lefeld.de och konstaterade att det blev några euro billigare där. Betalning via bland annat Paypal. Väntar nu på paket...

Najs prajs på GMF1600CE (L-Boxx) hos Lefeld. :)
€455

Redigerat:
"Bara" 15€ dyrare på Ebay.de (Lefeld) som jag precis beställt via... Nåja - det är väl inte hela världen.

badtastex skrev:
"Bara" 15€ dyrare på Ebay.de (Lefeld) som jag precis beställt via... Nåja - det är väl inte hela världen.
Försumbar skillnad!
Hoppas du blir nöjd med den! :)

foppa72 skrev:
jag var inne på att beställa en Metabo LF724s (lackfräs) från Lefeld på ebay.de men kollade in lefeld.de och konstaterade att det blev några euro billigare där. Betalning via bland annat Paypal. Väntar nu på paket...
Tack för tipset, drog en beställning idag! :)

motives skrev:
Tack för tipset, drog en beställning idag! :)
Paketet levererades hem till dörren av Posten nu under eftermiddagen. Tog ca en vecka från beställning till leverans. Inte blixtsnabbt men inte heller söligare än svenska leverantörer.

badtastex skrev:
Verkar som att Lefeld kommit igång med sin egen Webshop, kollade tyvärr efter mitt inköp och inser att jag troligen förlorar några kronor på att istället handla via Ebay.

Förtjänar inte den här tråden att klistras?

Förstår inte heller varför inte den här tråden är klistrad tillsammans med "Import från UK". Nu måste man ju alltid söka åt denna och många kanske inte ens vet att tråden finns.

• Gilla
LSN och 4 till
  • Laddar…
FredrikR skrev:
Försumbar skillnad!
Hoppas du blir nöjd med den! :)
Fick hem den men fick skicka tillbaka den. Det var i princip en dyr marackas inne i L-boxxen och parallellanslaget var krossat och grejerna såg inte så fina i övrigt. Lefeld skötte det hela rätt bra och mailade en retursedel, får dock vänta ett tag innan jag fräser antar jag...

badtastex skrev:
Fick hem den men fick skicka tillbaka den. Det var i princip en dyr marackas inne i L-boxxen och parallellanslaget var krossat och grejerna såg inte så fina i övrigt. Lefeld skötte det hela rätt bra och mailade en retursedel, får dock vänta ett tag innan jag fräser antar jag...
Ouch :(
Skönt att det inte blev nå krångel så här långt iaf.

Tog ett tag för Lefeld att få hem ett nytt exemplar från Bosch men nu har jag fått en hel fräs. Bosch hade ändrat lite på interemballaget i L-boxxen men det finns fortfarande stor risk för skador. Om någon funderar på en sådan här fräs bör man fundera på om det inte kan vara värt några hundringar extra att hämta en i en affär istället.

Glömde ju återkoppla till den här tråden!
Beställde från lefeld.de och tre dagar senare ringde det på dörren :)

20130531_204734.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Spännande nu. Julaftonskänslan infann sig direkt :)

20130531_204843.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Episkt! Dörr och fönsterrenoveringen kan börja! Grymt nöjd med service, leverans och pris

Fick just mail från Rubart.de, körde en vända på google-translate men fattar inte direkt...

Någon som kan lite mer än skoltyska och har lust att förklara vitala delar i texten?

"Sehr geehrte(r) End,
Sie haben in der letzte Woche in unserem Onlineshop eingekauft.

Dafür möchten wir uns abschließend nochmals herzlich bedanken.
Falls Sie mit dem Service und der Bestellabwicklung zufrieden waren, bitten wir Sie eine Bewertung auf einem der unten aufgeführten Preisvergleichsportale abzugeben. Als kleines Dankeschön verlosen wir unter allen Teilnehmern monatlich

6 Gutscheine in Höhe von je 10 Euro.

Um an der Verlosung teilzunehmen, senden Sie bitte eine E-Mail mit

a) dem Namen des Portals, bei dem Sie die Bewertung abgegeben haben und
b) dem Text der beim Portal abgegebenen Bewertung

an: bewertung@rubartdirekt.de

Selbstverständlich können Sie uns auch auf mehreren Portalen bewerten. Um Ihre Gewinnchancen zu steigern, senden Sie uns bitte je eine E-Mail pro abgegebener Bewertung.
Eventuell werden Sie nach einer Rechnungsnummer oder Kundennummer gefragt - hier ist sie: xxxxxxxxx"

Min tyska är inte fantastisk särskilt inte lite såhär hastigt och sent på kvällen.

Men i enkla ordalag så undrar de om du är nöjd med servicen från köpet du nyligen gjorde. I sådana fall skulle de vara tacksamma om du gav dem en positiv recension på prisjämförelsesidor. Gör du det så kan du maila dina uppgifter till dem, vilken sida och vad du skrivit. Du belönas eller tävlar om något, gissar att du fick presentkort på typ 10 euro men just här fattade jag inte riktigt

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.