256 723 läst · 614 svar
257k läst
614 svar
Tips för Tysklands shopping av verktyg
Ev. får du klicka på 'gesamtbetrag' och då räknar dom om med ny totalfrakt.Jonstorp skrev:
Jag beställde 2 saker via ebay en gång och då lade dom ihop ordrarna manuellt så det går också men tar då en dag extra.Jonstorp skrev:
Numera beställer jag bara från deras egna site, mycket enklare. Du behöver inget organisationsnummer, se bara till att välja "icke-professionell kund" när du registrerar dig.
Nåt av sändningsnumren brukar funka på www.privpak.setank77 skrev:Är det någon som har koll på var man kan få tag i GLS Depot som levererar åt Rubart.de?
Köpte en golvlaser och statusen är nu följande:
Not delivered Delivery at wrong address
Detta registrerades vid 11.05 idag. Var inte hemma vid denna tidpunkt, kan det vara så att budet var hos mig eller en helt annan adress? Lämnar dom inte vidare paket till posten? Någon som har handlat hos Rubart och som har en susning om dtta problem?
Edit: Verkar vara Schenker som tar över frakten i Sverige men hittar inget paket när jag söker med olika referensnummer på deras sida.
Brukar hamna på 'vanliga' Schenker utlämningsstället, typ efter 16:00
Makita BDF456RFE har i mitt tycke ett bra pris på nåt som heter http://www.onlineshop-aw.de
Vad är en hyfsad fraktkostnad för en dragare från Tyskland?
Det finns ju massor av info och man orkar ju inte kolla igenom alla olika handlare...här skulle det kosta ungefär 150SEK om jag räknat/omvandlat rätt.....
Vad är en hyfsad fraktkostnad för en dragare från Tyskland?
Det finns ju massor av info och man orkar ju inte kolla igenom alla olika handlare...här skulle det kosta ungefär 150SEK om jag räknat/omvandlat rätt.....
Nånstans runt 15-22 är väl rimligt, kanske går att hitta för nån tia lägre också.Remne skrev:
Bilder kan ordnas och frågor kan besvaras.badtastex skrev:
Har sjukt begränsad fräserfarenhet, har fräst lite med lånad äldre Elu.
Ska se till kvällen vad jag åstadkomma.
Nu så!badtastex skrev:
http://www.byggahus.se/forum/verkty...-gmf1600ce-bilder-och-fragor.html#post1716582