255 982 läst · 614 svar
256k läst
614 svar
Tips för Tysklands shopping av verktyg
Har inte försökt trots hyfsat stora beställningar. Känslan jag fått är att de strikt följer processer som tyskar gillar att göra.Softilog skrev:
När jag köpte min Precisio ville de ha mer pengar för frakt (tydligen första gången de skickat en sån utomlands) och de kändes helt ointresserade av att ge en rabatt ens på frakten trots ett stort köp och 8 tidigare beställningar.
Men testa, man vet ju aldrig
Jag beställde diverse saker från http://www.gerschwitz.net för ca 3800 euro och fick då 3% i rabatt.Softilog skrev:
(Gick också utmärkt att handla utan Tysk moms som företagare).
NEJ, ingen bra erfarenhet med order härifrån.thomasx skrev:
Trots hyfsad emailkonversation inför köp och efter beställning trillade det nu plötsligt ner ett email efter att jag genomfört betalning att de vill öka på beloppet med 23 för frakt och någon oförklarad procentsats som de har räknat galet fel på. Ja, jag tyckte ju att 4 var lågt och en anledning till email-konversationen. Ändå går det så här, illa illa.
De svarade också när jag frågade om de hade produkten på lager att det hade de, men efter att jag genomfört betalningen fick jag besked att de genast skulle beställa den från leverantören.
De svarar snabbt på email, men det verkar inte vara mycket som är rätt, tyvärr. Back to Axminster
Engelska, och det funkade bra, deras engelska var det inget fel på. De bad nu också om ursäkt och verkar ha satt tillbaka pengarna snabbt. Får de bara lite ordning på sin orderprocess och prisinfo kanske det blir bra. Men rent prismässigt har de inga fördelar med de extra påslag de kom med i efterhand i mitt fall.mattiasp skrev:
Hade de insett nyttan med goodwill hade de tagit den lilla förliust, om någon, det inneburit att skicka mig grejerna ändå med tanke på att de redan debiterat mitt kreditkort, men det ville de inte.
Redigerat:
Handlade av Dieter Schmid - fine-tools.com i vintras och det drogs dubbla belopp på kortet. Fick detta påpekat och efter en tid var pengarna tillbaka på kontot dock hade euro kurset ändrat sig så jag fick tillbaka 350 spänn mindre än vad jag skulle haft, inte hela världen men tillräckligt för att få avsmak.