Asaemon skrev:
Fick hem en leverans ifrån Rubart.de idag. Det var första gången som jag handlade direkt via deras hemsida, men jag kan om jag inte missminner mig ha handlat ifrån deras Ebay-butik tidigare. Blev förvånad över att det inte fanns någon leveranssedel i någon plastficka eller i paketet. Tyska butiker brukar annars efter mina tidigare erfarenheter alltid skicka med sådana. Är det någon som vet om Rubart brukar skicka med någon leveranssedel i paketen?

Anledningen till att jag frågar är att jag brukar ta en kopia på leveranssedeln/fakturan, stöldmärka verktygen med en Dremel gravyrmaskin, fotografera stöldmärkningen och serienr för att förvara det på annan plats än i hemmet (om det skulle uppstå inbrott eller brand). Nu hade jag inte köpt några dyra verktyg eller elverktyg så det var inte hela världen att inte leveranssedeln fanns med, men jag tänkte att det kunde vara bra att veta om det blir framtida elverktygsinköp ifrån Rubart. Annars bör det kanske fungera att skriva ut den elektroniskt ifrån email.
Du kan logga in på Rubart och skriva ut kvittot/följesedeln (under "Mein konto").
Är osäker på om jag fick nån följesedel med min senaste beställning, ska kika i kvittopärmen vid tillfälle. :)

FredrikR skrev:
Du kan logga in på Rubart och skriva ut kvittot/följesedeln (under "Mein konto").
Är osäker på om jag fick nån följesedel med min senaste beställning, ska kika i kvittopärmen vid tillfälle. :)
Perfekt! Ska kolla igenom mailen under helgen och testa det.

Ser nu också att ja fick följesedeln bifogad som pdf i mailet med kollinummer/spårlänk.

Hittade på ett mail med inloggningsuppgifter så att jag kunde skriva ut. (y)

Någon som har någon erfarenhet av maschinenhandel-kimpfbeck.de? De hade bra pris på en hel del festool-maskiner, även om en del priser kändes lite förvirrande. Kollade på idealo.de men de hade inga omdömen där.

Är det någon som har dykt på "monsterkitet" från Bosch på någon tysk sida som ni kan tipsa om?
De jag har hittat nu är:
http://www.shop-seltmann.de/BOSCH-Akku-Geraeteset-5-Tool-108-V-LI-Set-i25747-0.htm
och
http://www.ebay.de/itm/Bosch-Akku-S...maschinen_Schraubendreher&hash=item5891b4fd06

Har ni sett paketet på något mer ställe? Jag vill så klart få det så billigt som möjligt, men samtidigt vill jag inte göra någon stor risk och lägga pengarna på något helt okänt ställe.
Är det något speciellt man ska tänka på när man handlar från tyskland, har aldrig gjort det tidigare?

Lefeld är bra, och tror inte du hittar det billigare.

Känns dock som att det varierar lite när det gäller prisskillnad mot Sverige hos Lefeld, har kikat på GOF 1600 och GMF 1600 och där är det nästan billigare i Sverige medan det på andra prylar är bra mycket billigare i Tyskland.

Kan också rekommendera Lefeld, handlade senast i februari och då kom grejerna rekordfort.

Sist jag kollade var Rubart.de billigare än Lefeld på just GMFen. :)

Tack för tipset, runt 4300 skeppat och klart för GMFen i L-boxx. Låter ju riktigt bra!
Om man bortser från den "falska" träffen på Prisjakt så är det en tusenlapp billigare än i Sverige om jag inte missat något. Går du i tankar att skaffa en också?

OT: Blev rätt imponerad av Festools 1400W fräs när jag kikade på någon video som Festool gjort, Bosch har ju några ess i rockärmen också men på det hela taget kändes nog festool ändå mer genomtänkt.

Jag halkade dit och beställde en samma sekund som Rubart ändrade statusen till grönt på den, tidig farsdagpresent :)
Har tyvärr inte blivit mer än provad sen den kom hem. Blir nog lite mer använt nu till våren/sommaren.

Inte så illa som farsdagspresent, lite långt före kanske ;)

Har du lust att mäta diametern på bottenplattan till den fasta basen? Är lite sugen på att veta om den går in i mitt fräsbord eller inte.

badtastex skrev:

Har du lust att mäta diametern på bottenplattan till den fasta basen? Är lite sugen på att veta om den går in i mitt fräsbord eller inte.
Kan fixa ikväll eller mer troligt imorgon fm! (y)

badtastex skrev:

Nu så, 151mm ser den ut att vara, med plexiplattan är den nån mm till.

Hilfe, har gått och dragit på en beställning från Gerschwitz som privatperson, Har äntligen fått tummen ur men hur beställer jag flera artiklar på samma order via deras ebay-sida? Deras egna "site" http://www.gerschwitz.net/gerschwitz/shop.php verkar kräva org-nummer.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.