256 017 läst · 614 svar
256k läst
614 svar
Tips för Tysklands shopping av verktyg
Någon som vet om det finns vettiga frässtål att köpa i Tyskland, annat än från Festool? Undrar även om någon känner till en tysk webshop som har lite större sortiment av Wera, letar särskilt efter deras nya bitshållare för slagskruvdragare.
Lite märkigt när man jämförde priser på Festool på Gerschwitz hemsida. Själva maskinen var billigare, men inte med så mycket. Tillbehör (ffa sågklingor) var det dock en enorm skillnad på. Jag tippar på att svenska handlare har löjligt höga påslag på dessa tillbehör.
Lite märkigt när man jämförde priser på Festool på Gerschwitz hemsida. Själva maskinen var billigare, men inte med så mycket. Tillbehör (ffa sågklingor) var det dock en enorm skillnad på. Jag tippar på att svenska handlare har löjligt höga påslag på dessa tillbehör.
Produkter som diskuteras: "bitshållare"
Bitshållare
Våra bitshållare är designade för att erbjuda bekvämlighet och enkelhet när du arbetar med olika skruv- och borrprojekt. De håller dina bits stabila och säkra under användning, vilket möjliggör mer noggrannhet och effektivitet i ditt
Läs mer
Lite OT (trädgårdsredskap) men iaf:
Fick i förra veckan hem en Makita elkedjesåg av enklare modell (UC3520A) för 766:- med frakt från Shop-Seltmann. Billigaste i Sverige ligger på 1500:- plus frakt. Världsklass!
Fick i förra veckan hem en Makita elkedjesåg av enklare modell (UC3520A) för 766:- med frakt från Shop-Seltmann. Billigaste i Sverige ligger på 1500:- plus frakt. Världsklass!
VARNING för Louis Tools, när jag idag fick min kreditkortsfaktura och ser att jag nu ska betala för grejerna jag beställt för ett par veckor sedan men ännu inte sett röken av skickade jag ännu ett email till Louis Tools för att fråga var de är och varför status inte ändrats under de två veckor sedan beställningen gjordes. Och nu äntligen efter tre email får jag till sist ett svar, att de inte har grejerna på lager och att de inte väntas in förrän tidigast i slutet av månaden. Dom föreslår att jag beställer nåt annat för pengarna istället! Knappast. Ordern cancelerad, får göra en anmälan till kreditkortsbolaget så jag slipper betala, och ny beställning från nån, förhoppningsvis, mer pålitlig leverantör.
FYI: Leveransinfo på alla grejer jag beställde från Louis Tools var att leveranstiden var 3-5 dagar.
FYI: Leveransinfo på alla grejer jag beställde från Louis Tools var att leveranstiden var 3-5 dagar.
Nån som känner till en Tysklands-butik som säljer Bosch GSB 18-2-LI och GDR 18V-LI tillsammans? Har bara hittat dem i England men skulle hellre köpa från Tyskland.
Benjamin> Har du nån koll på hur frakten från Gerschwitz sker inom Sverige?Nimajneb skrev:
Beställde en klinga till min cs70 i söndags och fick ett DHL kolli-id för att kunna följa leveransen. Men det funkar tyvärr bara att söka på dhl.de och inte dhl.se.
Tänkte om det är som när jag beställde från www.Manufactum.de nyligen, då var det samma visa och paketet kom slutligen med posten inom Sverige och inte dhl.
Skulle ju vara super om det gick att söka och följa sändningen hela vägen och om det byter transportör till posten vill man ju gärna få även detta kolli-id så att man kan hämta ut paketet utan att vänta på avisering.
- andreas
Kommer inte ihåg men hemleverans vart det iaf, borde ju vara dhl.clain skrev:Benjamin> Har du nån koll på hur frakten från Gerschwitz sker inom Sverige?
Beställde en klinga till min cs70 i söndags och fick ett DHL kolli-id för att kunna följa leveransen. Men det funkar tyvärr bara att söka på dhl.de och inte dhl.se.
Tänkte om det är som när jag beställde från www.Manufactum.de nyligen, då var det samma visa och paketet kom slutligen med posten inom Sverige och inte dhl.
Skulle ju vara super om det gick att söka och följa sändningen hela vägen och om det byter transportör till posten vill man ju gärna få även detta kolli-id så att man kan hämta ut paketet utan att vänta på avisering.
- andreas
Jag har beställt från Gerschwitz flera gånger och i samtliga fall har DHL/Deutsche Post stått får leveransen. Paketen har jag fått hämta på det lokala postutlämningsstället och aviseringen har dimpt ner i brevlådan typ dagen innan de är redo för avhämtning.
Som mitt paket då, fick också hämta ut på lokala postenkontoret/utlämningsstället, hade turen då att mobilnumret kom med i adressen så fick en sms avisering för det paketet. På Ebay hade jag tyvärr inte angett något mobilnummer.bygga_bo skrev:
Får gott vänta till på måndag och hoppas på en avi, å jag som hade hoppats få såga lite finare snitt i helgen..
- andreas
clain skrev:Benjamin> Har du nån koll på hur frakten från Gerschwitz sker inom Sverige?
- andreas
Postpaket skickade med DHL från tyskland tas över av posten här i sverige och då ballar sökningarna tyvärr ut. Skickas det med DHL express så går det DHL hela vägen. Finns kanske fler varianter för vardera alternativ, jag har inte full koll, men har fått bägge varianterna vid olika tillfällen.
krijo1 skrev:
Kanonbra, tack så mycket för den informationen, var som sagt bara att ringa kundtjänst så hjälpte dom mig precis som du sa !!
Tyvärr är paketet ändå inte framme förrän på måndag, men nu kan jag ju åtminstone följa det och vet hur jag ska göra vid framtida köp...
d^_^b
Är det någon som har handlat på www.mounaco.de ?
Det blev rubart.de till sist för de hade allt jag behövde, och nu har de skickat ordern!d^_^b