Jag hackar på telefonen, så det blir kortfattat. De vill att du skriver en recension av ditt köp. I utbyte deltar du i utlottning av värdecheckar. Vidare föreslår de att du kan skriva något på de vanliga pris/recensionssiterna, typ Idealo.de

Skriv en recension på några tyska "prisjaktssidor".
Kopiera texten du skrivit och tillsammans med vilken portal du skrev på och skicka till angiven mailadress. Ett mail per recension.
6 presentkort lottas ut varje månad.

Ps man kan naturligtvis skriva recensionen på engelska.

Tackar!

Vad jag menade med vitala delar var t.ex. där man skulle skriva något på recensionssajterna men kan inte riktigt koppla till hur de vill ha det. Jag köpte direkt från dem och inte via eBay eller så.
Så de menar att man ska skriva omdöme och sedan länka till sidan med namn eller vad?

Så... Det verkar inte vara någon speciell jämförelsesajt eller språk de syftar på?

Ja det här med att man ska få presentkort är lite oklart, får man eller blir man bara delaktig i en lotteri om att kanske få presentkort? :D

Och den sista är något i stil med att man kan bli ombedd att ange kundnummer. Var? På jämförelsesajter eller i mailen till dem?

Nej jag tror jag skiter i det här...

Too late.

Tack för ytterligare beskrivning Nimajneb!

Glömde skriva att du även ska ange ditt fakturanummer i mailet.

badtastex skrev:
Verkar som att www.werkzeugalarm.de har väldigt bra pris på GMF1600, någon som handlat från dem?
Undrar också det, 449 euro plus frakt. Vad kan frakten hamna på?

FredrikR skrev:
€15,90 per artikel säger sidan.
[länk]
Vad bra, är urusel på tyska och sitter med mobilen... Är det där en känd affär? Totalt inkl frakt så hamnar man ju på dryga tusenlappen under toolab som är billigast på prisjakt.

carlbanan skrev:
Vad bra, är urusel på tyska och sitter med mobilen... Är det där en känd affär? Totalt inkl frakt så hamnar man ju på dryga tusenlappen under toolab som är billigast på prisjakt.
Har ingen egen erfarenhet av dom, men har för mig att de funnits ett tag.
Har blivit Rubart, Lefeld och tidigare Shop-Seltmann för mig. :)
Sidan ser ju seriös ut, annars har Wagner den för knappa €10 till.

För att ha koll på ett antal Tyska sökrobotar så gjordes ett prestanda test för ett tag sedan.
Då iaf så verkade träffbilden vara ganska spridd så att det kan nog ofta löna sig att testa några sökmaskiner innan man väljer butik.
http://www.getestet.de/preissuchmaschinen-vergleich/

Vart en beställning nu. Med förskottsbetalning så fick man 3%rabatt så man var ju ju snål. Hade varit smidigare att använda paypal. Hoppas få iväg betalningen här under förmiddan så får man ju se när grejjerna dyker upp :)

3910 kr för GMF 1600 blev det då...

Redigerat:
Klistrad/mod

• Gilla
LSN och 2 till
  • Laddar…
Om det är några fler personer som ska beställa verktyg från Tyskland, hör gärna av er för jag är också sugen på att beställa. Vi kanske kan få bättre pris på en större beställning?

Fick hem Gmf 1600 ce igår från http://www.werkzeugalarm.de/ och det gick bra, tog fyra arbetsdagar från att betalningen kom fram ( fick ju 3% rabatt om man betalade i förskott).

L-boxxen kom i en välemballerad kartong, och innehållet satt fast ordentligt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.