256 728 läst · 614 svar
257k läst
614 svar
Tips för Tysklands shopping av verktyg
Eller någon som handlat från www.hitmeister.de? Bra pris på detta Matador skruvstycke http://www.hitmeister.de/werkzeug/p...-s4x4wZNx2eD4UZ9I49zBoHJ8nJMmhu/l5BtdKmGVCAg=
EDIT: Ser nu att priserna varierar från dag till dag på samma vara?
EDIT: Ser nu att priserna varierar från dag till dag på samma vara?
Redigerat:
Fick hem lite grejer från http://www.schreinerwerkzeuge-schmid.de/ härom veckan:
Valde att handla där främst pga av att de var väldigt snabba på att svara på mail, men även för att priserna var trevliga, frakten fri och allt fanns i lager. Jag betalade med paypal, och fick dhl-länkar (tre kollin) redan nästa morgon. Sedan att svenska posten suger är ju en annan sak. Allt gick bra helt enkelt, åtminstone det som de kunde styra över.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Valde att handla där främst pga av att de var väldigt snabba på att svara på mail, men även för att priserna var trevliga, frakten fri och allt fanns i lager. Jag betalade med paypal, och fick dhl-länkar (tre kollin) redan nästa morgon. Sedan att svenska posten suger är ju en annan sak. Allt gick bra helt enkelt, åtminstone det som de kunde styra över.
Ojojoj. Tomten kom visst tidigt i år.jonmo skrev:Fick hem lite grejer från [länk] härom veckan:
[bild]
Självbyggare
· Stockholm
· 9 932 inlägg
Tack för tipset! Verkar klart konkurrenskraftiga när det gäller Festool. Fri frakt och fri Paypal gillas!jonmo skrev:Fick hem lite grejer från [länk] härom veckan:
[bild]
Kan man säga. Det köptes dock nyss en lgh med visst renoveringsbehov, så jag ville ta mig ut alphatoolträsket INNAN renoveringen...-RB- skrev:
Kan för övrigt meddela att jag inte kan ett ord tyska, allt gjordes via automatisk översättning i Google Chrome och engelsk mailkorrespondens.
Det kanske var tur då att du inte kan ett ord tyska, så du slapp märka hur illa google translate fungerarjonmo skrev:
Desto mer tur att allt blev rätt, men det tillskrivs kanske den engelska mailkorrespondensen
Inte så svårt att få rätt produkter eftersom det finns artikelnummer på allt. Men visst var man lite skakig när man tryckte på knappen och spenderade 15 lakan i ett svep...thomasx skrev:
Nederländska har jag aldrig översatt till och dessutom får jag upp translates svenska sida.Elkludde skrev:
Man ska aldrig döma andra efter sig själv, vet du. Fast om du också tror att det funkar alldeles utmärkt, så är du kanske inte heller någon virtuos på tyska språket. Här ett exempel på översättning av detta textstycke.
Niederländisch, habe ich noch nie in übersetzt und auch ich aufstehen Übersetzt schwedischen Seite.
Man sollte nie über andere urteilen selbst, wissen Sie. Aber wenn Sie auch der Meinung, dass es funktioniert ganz gut, so dass Sie vielleicht nicht sehen, die virtuos in deutscher Sprache. Hier ist ein Beispiel für die Übersetzung dieses Absatzes.
Och tillbaka till svenska igen, för att vissa hur snurrigt det blir.
Holländska, har jag aldrig översatts till svenska översatt och jag står sida.
Man ska aldrig döma andra själv, vet du. Men om du är riktigt bra, så du kanske inte ser ens tycker att det fungerar utmärkt i det tyska språket. Här är ett exempel på en översättning av denna punkt.
Sista meningen var ju dock helt ok bortsett från sista ordet. Men man ska absolut inte lita på att google gör översättningar goda nog att användas i "affärskorrespondens", det kan bli duktigt fel och snurrigt. Jag är själv inte bra nog på tyska för att skriva texter fritt ur huvudet, men ser jag en text kan jag avgöra någorlunda kvaliteten på den och justera så det blir tillräckligt rätt och förståeligt, på så vis har jag i alla fall nytta av translate. Men som sagt, det är bara inte att översätta en text och tro att det blir rätt, även om en blind höna kan hitta ett och annat korn.
Håller med, den översättningen blev inte helt lyckadthomasx skrev:Niederländisch, habe ich noch nie in übersetzt und auch ich aufstehen Übersetzt schwedischen Seite.
Man sollte nie über andere urteilen selbst, wissen Sie. Aber wenn Sie auch der Meinung, dass es funktioniert ganz gut, so dass Sie vielleicht nicht sehen, die virtuos in deutscher Sprache. Hier ist ein Beispiel für die Übersetzung dieses Absatzes.
.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 932 inlägg
Då var Kapexen beställd. Blev Schmid som fick ordern.
Kan tipsa om att de har även en avdelning med "demo". Hittade en systainer 3 med insats för slipmtrl för 37,19Eur och en D26 slang med sladd för 74,49Eur (ex moms), båda nersatta ca 40%. Tydligen byter de demo maskiner lite nu och då och säljer ut dem här. De tar även emot önskemål/förfrågningar på "demo" vad jag kan förstå.
https://shop.strato.de/epages/63343...tegories/Ausstellungsstuecke__Vorfuehrgeraete
Kan tipsa om att de har även en avdelning med "demo". Hittade en systainer 3 med insats för slipmtrl för 37,19Eur och en D26 slang med sladd för 74,49Eur (ex moms), båda nersatta ca 40%. Tydligen byter de demo maskiner lite nu och då och säljer ut dem här. De tar även emot önskemål/förfrågningar på "demo" vad jag kan förstå.
https://shop.strato.de/epages/63343...tegories/Ausstellungsstuecke__Vorfuehrgeraete
Kul att höra! Jag gav dem chansen att ge mig en rabattkod att lägga ut på forumet, men dom missade det. Du kommer hur som helst inte bli besviken med den maskinen, hade lånat hem den i helgen och socklade. Fröjd!Robert-san01 skrev:Då var Kapexen beställd. Blev Schmid som fick ordern.
[länk]