Lite mer info om Lefeld.de.

Jag har nu fått allt som beställts och allt verkar vara i gott och förväntat skick. Det tog en dryg vecka från betalning till att varorna kom fram. Så långt allt gott. Det jag tycker brister är deras service då jag inte fått någon bekräftelse på mottagen betalning eller att varorna är skickade trots att jag begärde det. När jag ca fem dagar efter betalning undrar över statusen via mail tar det nästan två dygn innan jag får svar. Då har DHL precis ringt och sagt att en pall är redo att levereras...

Kan tillägga att jag beställde som "gäst". Kan hända att man får betalnings- och leveransinfo om man registrerar sig hos dem?
 
Då har paketen från Schmid kommit. (Får samla ihop det i morgon och ta en bild.)

Kommunikationen och handeln med Schmid var inga som helst problem. Det tog lite tid för dem att få iväg sakerna men jag misstänker att Kapex kittet kan ha varit beställningsvara. Köpte även lite "demo" saker de sålde ut och de var i mycket fint skick, i princip nytt, precis som beskrivet.

En fin gest var att de skickat med ett Festool bardlakarn och en grillkniv från Victorinox. Inga stora saker men man känner sig lite mer välkommen som kund tycker jag med lite oväntad uppskattning.

Schmid kan rekommenderas!
 
  • Gilla
LSN
  • Laddar…
Beställde en kapex 120 ug-set från schmid nu men stannade vid betalningen när jag ser att paypal lägger på 600 kr i växlingsavgift jämfört med googels kurs. Blir det billigare om man väljer banköverföring? tyvärr accepterar dom ju inte visakort. Ursprungliga kostnaden är 1778,15 euro inklusive frakt.
 
ullberg
big mike skrev:
Beställde en kapex 120 ug-set från schmid nu men stannade vid betalningen när jag ser att paypal lägger på 600 kr i växlingsavgift jämfört med googels kurs. Blir det billigare om man väljer banköverföring? tyvärr accepterar dom ju inte visakort. Ursprungliga kostnaden är 1778,15 euro inklusive frakt.
Du kan låta Paypal ta betalt i ursprungsvalutan, då är det din bank som bestämmer kursen, dvs. det hade blivit lika bra eller dålig kurs som om du betalat med visakortet direkt, och ja, paypals kurs är inte den bästa (ska inte vara det heller, de presenterar ju ett pris i en valuta och tar betalt i en annan, för att garantera båda parter måste de ha lite marginal, och vid stora belopp blir det mycket pengar)

/U
 
big mike skrev:
Beställde en kapex 120 ug-set från schmid nu men stannade vid betalningen när jag ser att paypal lägger på 600 kr i växlingsavgift jämfört med googels kurs. Blir det billigare om man väljer banköverföring? tyvärr accepterar dom ju inte visakort. Ursprungliga kostnaden är 1778,15 euro inklusive frakt.
Jag betalar alltid i säljarens lokala valuta och har ett GE kort kopplat till PayPal, det har ingen valuta avgift. I PayPal kan du ställa in om du vill ha din eller säljarens valuta dom standard.
 
Tack för svaren. Sessionen på paypal tog slut och jag var inte inloggad med min användare så jag kan inte betala men ordern är lagd. Vad gör jag nu?
 
Maila dem och be om en betallänk till Paypal eller ett fakturanummer och e-post till deras Paypal konto så du kan gå in och göra en manuell betalning.
 
Robert-san01 skrev:
Maila dem och be om en betallänk till Paypal eller ett fakturanummer och e-post till deras Paypal konto så du kan gå in och göra en manuell betalning.
tack för hjälpen. nu blev det bara 200 kr mer än googles kurs, antar att det är swedbanks kurs som skiljer lite.
 
Googles kurs kan avvika lite från den kurs som bank eller omräkningsfaktor använder. Detta med kurser är en uppsjö så "bara" 200 off från ex TV4:s kurs som rullar i på nyheterna på nästan 1800Eur tycker jag får godkänt.
 
Visa tar ju runt 1,5% i provision via kursen. Därför skiljer sig Googles interbank rate mot kreditkortsraten.
 
Nimajneb skrev:
Visa tar ju runt 1,5% i provision via kursen. Därför skiljer sig Googles interbank rate mot kreditkortsraten.
1,5% stämmer nästan exakt med mellanskillnaden.
 
Detta är inget tips då jag redan har gjort beställningen men är det någon som har erfarenhet av http://www.tbs-aachen.de/ ? Beställde lite Knipex-tänger för några dagar sedan (4) och betalade med kort. Pengarna drogs direkt men jag har inte hört något från dem. Order står som "öppen". Brukar det ta lång tid innan man får grejerna? Är det en butik man ska lita på?
 
ullberg
Kekken skrev:
Detta är inget tips då jag redan har gjort beställningen men är det någon som har erfarenhet av [länk] ? Beställde lite Knipex-tänger för några dagar sedan (4) och betalade med kort. Pengarna drogs direkt men jag har inte hört något från dem. Order står som "öppen". Brukar det ta lång tid innan man får grejerna? Är det en butik man ska lita på?
Jag har aldrig handlat därifrån men min tyska kollega har sagt att den där "trusted shops" logon i hörnet är ett rätt väl fungerande system, så eftersom 555 av 556 beställningar de senaste 12 månaderna har fått gott betyg tror jag inte du behöver oroa dig för att ha blivit lurad (iof. känns 556 inte som ett väldigt högt tal, den butik jag frågade min kollega om hade nog ett par tusen betyg).

Däremot kan det ju föreligga något kommunikationsmissförstånd eller liknande, som gör att din order inte har behandlats.

/U

EDIT: 2:a på den...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.