Akahigi
champion skrev:
Ska handla från lefeld.de
Står att man ska skriva in sitt mobilnummer. Ska man skriva +467025**** eller ska man strunta att skriva +46 och bara ha 07025***** ??

Har aldrig handlat från utlandet förut ^^
Du skriver +46xxxx eller 0046, aldrig bara 070xxxx. Good luck! :)

champion skrev:
Ska handla från lefeld.de
Står att man ska skriva in sitt mobilnummer. Ska man skriva +467025**** eller ska man strunta att skriva +46 och bara ha 07025***** ??

Har aldrig handlat från utlandet förut ^^
Det spelar ingen roll om du anger +46 eller 0046..... huvudsaken är att du utelämnar första nollan i "riktnumret".
Så om du anger ett Stockholmsnummer blir det +46 (alt 0046) följt av 8 o sen numret.... eller som i ditt nämnda nummer +467025

Redigerat:
P
Tog hem en Metabo lackfräs ifrån detta företag http://stores.ebay.de/Jehlen-Tools-11?_trksid=p2047675.l2563

Skulle ingå 10 styckna extra stål men några såna fick jag inte med.. mailade dem och fick till svar att dom hade inga, (dem finns i deras webshop f,ö!) ) utan dom erbjöd sig betala tillbaka 5 euro!

Detta företag får inte mina pengar nåmera!

Juste av dom att fortsätta med att skriva att extra skär medföljer trots att det tydligen inte gör det:thumbdown:
Tack för varningen.

baaken skrev:
ICA-bank har inget påslag på kursen.
ICA har inget påslag men det är väl på en kurs som dom själva sätter? I så fall är det inte säkert att det blir billigare. Nån som vet? Orkar inte kolla ...:surprised:

GE-money bank har inte någon valutaväxlingavgift på sina kort och tillämpar Mastercards växelkurs, så vitt jag vet,

H skrev:
ICA har inget påslag men det är väl på en kurs som dom själva sätter? I så fall är det inte säkert att det blir billigare. Nån som vet? Orkar inte kolla ...:surprised:
Kursen som sätts är så vitt jag vet den som ges av kortföretaget, dvs Mastercard i detta fallet. Alltså är det billigare än alla som har påslag, dvs alla andra banker.

Jag vet inte om det har varit uppe redan, och det kan bero på min dåliga skoltyska... Men när jag är inne på gerschwitz hemsida och tittar på festool-prylar så ser det ut som att man inte längre får handla från dom som privatperson i Sverige.
Är det någon som vet om det är så, och i så fall varför?
Jag har även noterat att det verkar var på samma sätt i deras ebay-shop.

Vad jag kan se så har de infört begränsning till Holland och Sverige att de bara säljer till företag. Troligen så har de sålt så mycket till privatpersoner i de länderna så de måste ta ut mottagarlandets moms.

Daniel 01 skrev:
Jag vet inte om det har varit uppe redan, och det kan bero på min dåliga skoltyska... Men när jag är inne på gerschwitz hemsida och tittar på festool-prylar så ser det ut som att man inte längre får handla från dom som privatperson i Sverige.
Är det någon som vet om det är så, och i så fall varför?
Jag har även noterat att det verkar var på samma sätt i deras ebay-shop.
Vad ser du den informationen? På produkterna?
Klickade runt lite men kunde inte se något.

Köpte Festool från dom så sent som för nån vecka sedan.
Däremot har dom alltid haft restriktioner på stora (eller tunga) saker som kräver pall. Det kunde jag dock tjata mig till en gång (CS 70 SET).

Jag hittade det på sidan för fraktalternativ/-kostnad.

klenodder skrev:
Vad ser du den informationen? På produkterna?
Klickade runt lite men kunde inte se något.

Köpte Festool från dom så sent som för nån vecka sedan.
Däremot har dom alltid haft restriktioner på stora (eller tunga) saker som kräver pall. Det kunde jag dock tjata mig till en gång (CS 70 SET).
Det står på sidan som specar vad frakten kostar. Det stod inte där förra veckan, så troligtvis är det som redan föreslagits så att de nu kommit upp i gränsen för vad de får sälja för till Sverige utan att momsa här.
Synd att man inte hann beställa innan de la in den restriktionen. Hade planerat en beställning men velade om vilka tillbehör som skulle med. Nu blir det till att leta upp någon annan att handla av istället.

pyro skrev:
Det står på sidan som specar vad frakten kostar. Det stod inte där förra veckan, så troligtvis är det som redan föreslagits så att de nu kommit upp i gränsen för vad de får sälja för till Sverige utan att momsa här.
Synd att man inte hann beställa innan de la in den restriktionen. Hade planerat en beställning men velade om vilka tillbehör som skulle med. Nu blir det till att leta upp någon annan att handla av istället.
Ja det var verkligen tråkigt.
Jag har även beställt från dessa om du vill prova:
http://www.schreinerwerkzeuge-schmid.de/

Har funkat lika bra som Gerschwitz.

• Gilla
pyro
  • Laddar…
Jag beställer i princip bara från Schmid nu mer, De är lite billigare än Gerschwitz och fraktfritt funkar även på stora saker som ex Kapex.

• Gilla
pyro
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.