255 932 läst · 614 svar
256k läst
614 svar
Tips för Tysklands shopping av verktyg
Det spelar ingen roll om du anger +46 eller 0046..... huvudsaken är att du utelämnar första nollan i "riktnumret".champion skrev:
Så om du anger ett Stockholmsnummer blir det +46 (alt 0046) följt av 8 o sen numret.... eller som i ditt nämnda nummer +467025
Nu funkar förvisso 00 i Tyskland, men många länder har andra prefix för utlandssamtal, det var ju inte länge sidan vi själva hade 009.
Det är nog därför man valt +-tecknet inom mobilnäten.
edit:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_international_call_prefixes
Det är nog därför man valt +-tecknet inom mobilnäten.
edit:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_international_call_prefixes
Redigerat:
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Tog hem en Metabo lackfräs ifrån detta företag http://stores.ebay.de/Jehlen-Tools-11?_trksid=p2047675.l2563
Skulle ingå 10 styckna extra stål men några såna fick jag inte med.. mailade dem och fick till svar att dom hade inga, (dem finns i deras webshop f,ö!) ) utan dom erbjöd sig betala tillbaka 5 euro!
Detta företag får inte mina pengar nåmera!
Skulle ingå 10 styckna extra stål men några såna fick jag inte med.. mailade dem och fick till svar att dom hade inga, (dem finns i deras webshop f,ö!) ) utan dom erbjöd sig betala tillbaka 5 euro!
Detta företag får inte mina pengar nåmera!
Kursen som sätts är så vitt jag vet den som ges av kortföretaget, dvs Mastercard i detta fallet. Alltså är det billigare än alla som har påslag, dvs alla andra banker.H skrev:
Jag vet inte om det har varit uppe redan, och det kan bero på min dåliga skoltyska... Men när jag är inne på gerschwitz hemsida och tittar på festool-prylar så ser det ut som att man inte längre får handla från dom som privatperson i Sverige.
Är det någon som vet om det är så, och i så fall varför?
Jag har även noterat att det verkar var på samma sätt i deras ebay-shop.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Vad jag kan se så har de infört begränsning till Holland och Sverige att de bara säljer till företag. Troligen så har de sålt så mycket till privatpersoner i de länderna så de måste ta ut mottagarlandets moms.
Vad ser du den informationen? På produkterna?Daniel 01 skrev:Jag vet inte om det har varit uppe redan, och det kan bero på min dåliga skoltyska... Men när jag är inne på gerschwitz hemsida och tittar på festool-prylar så ser det ut som att man inte längre får handla från dom som privatperson i Sverige.
Klickade runt lite men kunde inte se något.
Köpte Festool från dom så sent som för nån vecka sedan.
Däremot har dom alltid haft restriktioner på stora (eller tunga) saker som kräver pall. Det kunde jag dock tjata mig till en gång (CS 70 SET).
Det står på sidan som specar vad frakten kostar. Det stod inte där förra veckan, så troligtvis är det som redan föreslagits så att de nu kommit upp i gränsen för vad de får sälja för till Sverige utan att momsa här.klenodder skrev:
Synd att man inte hann beställa innan de la in den restriktionen. Hade planerat en beställning men velade om vilka tillbehör som skulle med. Nu blir det till att leta upp någon annan att handla av istället.
Ja det var verkligen tråkigt.pyro skrev:Det står på sidan som specar vad frakten kostar. Det stod inte där förra veckan, så troligtvis är det som redan föreslagits så att de nu kommit upp i gränsen för vad de får sälja för till Sverige utan att momsa här.
Synd att man inte hann beställa innan de la in den restriktionen. Hade planerat en beställning men velade om vilka tillbehör som skulle med. Nu blir det till att leta upp någon annan att handla av istället.
Jag har även beställt från dessa om du vill prova:
http://www.schreinerwerkzeuge-schmid.de/
Har funkat lika bra som Gerschwitz.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Jag beställer i princip bara från Schmid nu mer, De är lite billigare än Gerschwitz och fraktfritt funkar även på stora saker som ex Kapex.