Ja jag hoppas allt går vägen. Order står som "öppen" när jag loggar in på sidan och tittar. Får väl hålla mig någon dag till och hålla tummarna på att man inte gått på en nit.
 
Tänkte att det kunde vara bra med en uppdatering. Fick paketet idag och allt ok så de verkar ok.
 
Kekken skrev:
Tänkte att det kunde vara bra med en uppdatering. Fick paketet idag och allt ok så de verkar ok.
(y)
 
Beställde Wera´s verktygskalender och sats Wera torxmejslar från http://www.digitalo.de/ den 22:a nov, idag den 27e med en helg emellan fanns 2 kollin att hämta på postens utlämningsställe.
€9.95 i frakt.
Rekommenderas. :)
 
Jag köpte ett verkygsbatteri beställde på måndag fick hemkört med posten Torsdag 80 kronor (y)
 
Akahigi
Tänkte lämna en liten mini-review av Rubart som jag handlade av för tredje gången i början av sommaren. Det funkade extremt dåligt med kommunikationen faktiskt.

Handlade lite verktyg, en grästrimmer och lite trädgårdsredskap. Allt var sändbart antingen direkt eller efter 3-5 dagar. Men så var det ju inte, såklart. Fick ingenting på en månad, och svarstiden på mail var över en vecka. Sen visade det sig att 4 av grejorna inte skulle kunna levereras alls, vilket de borde vetat redan de första veckorna, och grästrimmern först i slutet av augusti. Blev dyraste frakten någonsin för det fåtal grejor de kunde leverera, och de var inte pigga på någon rabatt på den heller. Hälften av mailen på tyska, hälften på engelska.

De är inte så billiga att de har råd att ha så pass valhänt service. Stor skillnad mot de britter jag har handlat av. Det är också lite mycket grejor som inte är i lager.
 
Bra att veta(y)
 
Akahigi skrev:
Tänkte lämna en liten mini-review av Rubart som jag handlade av för tredje gången i början av sommaren. Det funkade extremt dåligt med kommunikationen faktiskt.

Handlade lite verktyg, en grästrimmer och lite trädgårdsredskap. Allt var sändbart antingen direkt eller efter 3-5 dagar. Men så var det ju inte, såklart. Fick ingenting på en månad, och svarstiden på mail var över en vecka. Sen visade det sig att 4 av grejorna inte skulle kunna levereras alls, vilket de borde vetat redan de första veckorna, och grästrimmern först i slutet av augusti. Blev dyraste frakten någonsin för det fåtal grejor de kunde leverera, och de var inte pigga på någon rabatt på den heller. Hälften av mailen på tyska, hälften på engelska.

De är inte så billiga att de har råd att ha så pass valhänt service. Stor skillnad mot de britter jag har handlat av. Det är också lite mycket grejor som inte är i lager.
Hoppas det bara var otur, har bara bra erfarenheter från Rubart sen tidigare. :(
Senaste ordern lades i början på året.
 
Akahigi
FredrikR skrev:
Hoppas det bara var otur, har bara bra erfarenheter från Rubart sen tidigare. :(
Senaste ordern lades i början på året.
Ja, tänkte det först men jag tror jag haft kontakt med flera olika personer under sommaren och det blev liksom aldrig bra. Jag är generellt sett inte så hetsig över mina onlinebeställningar, det tar lite tid innan grejerna kommer men det blir ju billigare, men här blev det bara krångel som liksom aldrig löste sig.

Annars är ju den hemsidan som knark :(
 
Jag har raderat lite reklam.
 
  • Gilla
klenodder och 2 till
  • Laddar…
Köpte in ett Festool "Ti 15 li 3.0 set" och "Festool Drills HSS cassette D3-10 CE/10" (495 128) fastnade för kvalitén - tyvärr - för nu blir det nog dyrt.

Jag behöver helt enkelt hjälp av någon som vet vilka verktyg jag behöver för att:
1. Slipa väggar (gips) för att kunna tapetsera.
2. Riva ut plastmattan så att parketten kan läggas - Hall, sovrum, kök
3. Riva ut plastmatta i Badrum - Vattenburen golvvärme - sedan kakla.
3.1 Riva bort kakelväggar i badrum
4. Såga till parkett
5. Såga till lister
6. Byta ut köket.

Har jag tänkt fel på såg?
Vilken/vilka slipmaskiner till väggar och tak (taket är gips/spånskiva). Hörnen och kanterna mellan tak och vägg behöver fixas då tapeterna har lossnat just där= svårt att komma åt med en vanlig rondellslip?
Antar att det är bättre att hyra slipmaskin för betonggolv under plastmattan?
Renoveringarna kommer att göras separat för lägenheterna efter varandra.

(El kan jag)

En början på inköp:
Sänkåg: Eller vanlig cirkelsåg?
Festool Akku-Tauchsäge TSC 55 REB - 849,00 Euro
Artikel-Nr.: 561700(Variante: TSC 55 REB-Plus/XL-FS Li)

Dammsugare för maskiner och slip för väggar och tak:
Festool long PLANEX - LHS 225-IP/CTM 36 E AC Set - 1.908,50 Euro
Item Number: 571 840.1 piece Festool long PLANEX LHS 225 EQ-Plus/IP
1 piece Festool dust extractor CLEANTEX CTM 36 E AC PLANEX


Slagborr för betong/borrmaskin
Festool Akku-Schlagbohrschrauber PDC 18/4 Li 4,2 - 520,42 Euro
Artikel-Nr.: 768927
(Variante: Systainer)

Bitshållare
Festool impactplus-Mix - 17.85 Euro
Artikel-Nr.: 498829

Source:
http://www.schreinerwerkzeuge-schmid.de/
 
Redigerat:
Nu borde nog inte denna fråga ställas i detta ämne då det inte egentligen handlar om själva tysklandshoppningen, men jag skulle säga att du inte behöver gå på batterivarianten av sänksågen. Du kommer ju ändå vilja köra den med dammsugare, så du tjänar inte mycket på batteridriften.

Själv skulle jag också hellre vilja ha en borrhammare (typ en Hilti TE7) snarare än slagborren. Är det betong kan den vara alldeles för klen. Köper du rätt borrhammare kan du dessutom använda den för lättare bilning.

Som sagt, skapa en separat tråd för den här frågeställningen så kan du få bättre svar.
 
  • Gilla
catalyst
  • Laddar…
Fick en rabattkod "gutschein" när jag handlade från Lefeld och fick paketet nu i veckan. Den var dock på ynka 10€ så det var väl inte mycket att hurra för men ändå. Frågan är om man kan hitta dessa koder någonstans eller om vi vill dela med oss av dessa här i tråden. Är osäker på om det var engångskoder eller inte, funderar på fler inköp så jag håller på min ett tag. ;)
 
Ska handla från lefeld.de
Står att man ska skriva in sitt mobilnummer. Ska man skriva +467025**** eller ska man strunta att skriva +46 och bara ha 07025***** ??

Har aldrig handlat från utlandet förut ^^
 
champion skrev:
Ska handla från lefeld.de
Står att man ska skriva in sitt mobilnummer. Ska man skriva +467025**** eller ska man strunta att skriva +46 och bara ha 07025***** ??

Har aldrig handlat från utlandet förut ^^
Jag brukar alltid skruva med 00a istället.
Aldrig varit några problem.

Ex. 0046704******.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.