Metallkonstruktion i skruvstäd, verkstadsmiljö, arbetsbenk, verktyg i bakgrunden, cykeldelbearbetning antagligen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nino och 5 till
  • Laddar…
Imponerande projekt! 👌
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Liten "end cap" på det..
 
  • Verkstadsarbetsplats, cykelramdelar i skruvstäd, verktyg ligger omkring, arbetsprocess, tillverkning, metallkonstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Metallkonstruktion i skruvstäd, verktyg i bakgrunden, arbetsbänk, verkstadsmiljö, svetsning, cykelramdelar, suddig bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Hus tomte och 4 till
  • Laddar…
Och en liten förstyvning. Då är ena "spindelledsänden" klar ..

Edit: japp, jag har redan kommit på att jag valde "V" för vänster, men skrev upp på engelska... 🙄
 
  • Framgaffel till cykel med märkningen "UP", verktyg i bakgrunden, verkstadsbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Hus tomte och 2 till
  • Laddar…
Å så fick han en kompis..
 
  • Tre cykelgafflar ligger på en slitna verkstadsbetonggolv, upp och ner, bildande en triangel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
john.h och 7 till
  • Laddar…
En klar.. undrar om hålet för spindelleden blev liiite tight, styrningen känns lite trög.. å andra sidan har man ju aldrig känt på en framvagn där både övre och undre led är sprillans nya förr...
 
  • Verktyg, maskindelar, metalldetaljer, verkstadsbord, byggnadsprojekt, skapande, kaotiskt, industriellt, konstruktion, innovation, hobbyarbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Anderscurl och 2 till
  • Laddar…
Bra fart på bygget 👍
Jag gissar att du kommer köra utan servo. Ganska stor upplevelse i skillnad med muskelservo även om man har en stor ratt. Det blir inte lättare med en mindre ratt på det. Men när det väl rullar så försvinner den tröga känslan tyckte jag.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Kul att se det går framåt för nån iallafall:) du behöver nig boxa länkarmsfästet fick påpekande på min vid första besiktning
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Kul att se det går framåt för nån iallafall:) du behöver nig boxa länkarmsfästet fick påpekande på min vid första besiktning
Å andra sidan är de ju redan "halvinboxade" ... verkar vara väldigt olika på vilken besiktningsman man har med...
 
  • Metallkonstruktion, svetsfogar, ugglesymbol inpräntad, verkstad bakgrund, verktyg, arbetsmiljö, hantverk, fokus på förgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Anderscurl och 1 till
  • Laddar…
Testbyggde lite styrningsdelar ...

Metallram i fokus, verktyg och delar i oordning i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Motorcykelframe i byggprocess på arbetsbänk med verktyg och komponenter runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och byggde en till jigg..
Verkstad med verktyg och material, en metallkonstruktion i skruvstäd, rörigt arbetsbord, skylt på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anderscurl och 5 till
  • Laddar…
Vilket spännande projekt, är det mycket trial and error på vägen?

Antar att tålamod och uthållighet är en viktig egenskap i ett sådant projekt 😉

Blir spännande att följa utvecklingen.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Tja, man får tänka rätt mycket mellan varje steg.. just nu är det ju en hjulupphängning som ska överföras från cad/beräkningsprogram (vsusp) till verkligheten, och det har ju utmaningar, minst sagt...

Trial and error blir det ibland, men främst för att testa lösningar som är svåra och/eller dyra att göra.. som länkarmarna... 🙂
 
  • Gilla
Anderscurl och 2 till
  • Laddar…
Som här, till exempel..
Armeringsjärn i skruvstycke och svetsfogar, verkstadsmiljö, arbetsbord med metallsåg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag byggde en jigg, med måttet mellan lederna (sett i 2d, rakt framifrån) från beräkningsprogrammet. Gjorde bärarmen och när jag var klar med den övre fick jag inte mindre än 1,3 grader positiv camber, dvs överkanten på hjulet är längre ut nederkanten.. Ganska obra. Mätte avståndet mellan fästpunkterna på länkarmen, och det visar sig avståndet mellan den yttre och inre fästpunkterna är 378 mm, när det enligt cad borde vara 384 mm ... Kapa, svetsa, och prova igen.. Nu har jag som mest 1,35 till 1,55 grader negativ camber (beroende på caster), och nu funderar jag på om jag ska kapa och förlänga den nya jiggen med några millimeter.. det är ju bättre med lite mer justeringsmån... 🤓
 
Men nu kör vi på den riktiga!
Verkstadsscenario, metallrör i skruvstycke, verktyg och material utspridda, arbetsprocess innebär svetsning eller konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jeppson
  • Laddar…
Imponerande bygge, grader och millimeterprecision...men hur tänker du runt finjustering av vinklar i framtiden eller efter att ha kört i en kärllossningshåla? 😖
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.