115 999 läst · 1 018 svar
116k läst
1,0k svar
Tillverka plant "bord"
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Bra fart på bygget 👍
Jag gissar att du kommer köra utan servo. Ganska stor upplevelse i skillnad med muskelservo även om man har en stor ratt. Det blir inte lättare med en mindre ratt på det. Men när det väl rullar så försvinner den tröga känslan tyckte jag.
Jag gissar att du kommer köra utan servo. Ganska stor upplevelse i skillnad med muskelservo även om man har en stor ratt. Det blir inte lättare med en mindre ratt på det. Men när det väl rullar så försvinner den tröga känslan tyckte jag.
Renoverare
· Kalmar
· 2 825 inlägg
Kul att se det går framåt för nån iallafall du behöver nig boxa länkarmsfästet fick påpekande på min vid första besiktning
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Å andra sidan är de ju redan "halvinboxade" ... verkar vara väldigt olika på vilken besiktningsman man har med...Andreas_kalmar skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Testbyggde lite styrningsdelar ...
Och byggde en till jigg..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Och byggde en till jigg..
Logga in
Skapa konto
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Tja, man får tänka rätt mycket mellan varje steg.. just nu är det ju en hjulupphängning som ska överföras från cad/beräkningsprogram (vsusp) till verkligheten, och det har ju utmaningar, minst sagt...
Trial and error blir det ibland, men främst för att testa lösningar som är svåra och/eller dyra att göra.. som länkarmarna... 🙂
Trial and error blir det ibland, men främst för att testa lösningar som är svåra och/eller dyra att göra.. som länkarmarna... 🙂
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Som här, till exempel..
Jag byggde en jigg, med måttet mellan lederna (sett i 2d, rakt framifrån) från beräkningsprogrammet. Gjorde bärarmen och när jag var klar med den övre fick jag inte mindre än 1,3 grader positiv camber, dvs överkanten på hjulet är längre ut nederkanten.. Ganska obra. Mätte avståndet mellan fästpunkterna på länkarmen, och det visar sig avståndet mellan den yttre och inre fästpunkterna är 378 mm, när det enligt cad borde vara 384 mm ... Kapa, svetsa, och prova igen.. Nu har jag som mest 1,35 till 1,55 grader negativ camber (beroende på caster), och nu funderar jag på om jag ska kapa och förlänga den nya jiggen med några millimeter.. det är ju bättre med lite mer justeringsmån... 🤓
Logga in
Skapa konto
Jag byggde en jigg, med måttet mellan lederna (sett i 2d, rakt framifrån) från beräkningsprogrammet. Gjorde bärarmen och när jag var klar med den övre fick jag inte mindre än 1,3 grader positiv camber, dvs överkanten på hjulet är längre ut nederkanten.. Ganska obra. Mätte avståndet mellan fästpunkterna på länkarmen, och det visar sig avståndet mellan den yttre och inre fästpunkterna är 378 mm, när det enligt cad borde vara 384 mm ... Kapa, svetsa, och prova igen.. Nu har jag som mest 1,35 till 1,55 grader negativ camber (beroende på caster), och nu funderar jag på om jag ska kapa och förlänga den nya jiggen med några millimeter.. det är ju bättre med lite mer justeringsmån... 🤓
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Imponerande bygge, grader och millimeterprecision...men hur tänker du runt finjustering av vinklar i framtiden eller efter att ha kört i en kärllossningshåla? 😖