P Pysslarn skrev:
Beklagar, men som 100% ”bilidiot” har du tappat mig sedan länge i tråden; jag fattar ingenting.

Men jag följer ändå med stort intresse utvecklingen av det du skapar och fascineras om och om igen av den här resan där en bil faktiskt byggs för hand! Väldigt roligt och inspirerande att få ta del av både din egen utveckling såväl som bilen som sådan.

Det här är en av de bästa trådarna på Byggahus!
//Ronnie
Tackar och bockar!

Just nu är det kanske lite abstrakt, mycket småsaker som knappt syns men är viktiga för helheten... 🙂

Hoppas kunna bjuda på en provstart i vinter och en första provtur i vår... 😀

• Gilla
  • Älska
Anderscurl och 5 till
  • Laddar…
Glömde att jag monterade bensinfiltret....
Bensinfiltret monterat på ramen av ett pågående bilbyggprojekt, omgiven av verktyg och metallkomponenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och köpte 7 meter PTFE-slang till bränslesystemet;
Svart PTFE-slang i en kartong, används för ett bränslesystem.
Skapa konto

Nästan 1000 spänn för slangen, nu ska jag bara köpa kopplingar för närmare 2000, sen är det komplett! 😅

• Gilla
stigen och 3 till
  • Laddar…
B
För du någon kassabok över vad allt kostar till bygget?

F
B breakman skrev:
För du någon kassabok över vad allt kostar till bygget?
Hoppas inte…. Just sånt är ofta väldigt dumt att ha koll på.

• Haha
  • Gilla
breakman och 2 till
  • Laddar…
@breakman Har du hört talas om "girl math"?
Det gäller för bilintresserade med... 😄

Eftersom jag köpte en krockad Miata för 4500 och sålde grejer från den för runt 6-7000 spänn, och ska använda andra saker från bilen som hade varit dyra att köpa så har jag oändligt med pengar att spendera... 😂

I verkligheten så sparar jag alla kvitton, men har inte räknat ihop... Kanske är 40-50 tusen ungefär..

• Gilla
  • Haha
Dublin och 3 till
  • Laddar…
Lite mer tid i garaget idag....
Gjorde ett fäste av 6 mm vinkeljärn, kanske lite överdrivet tjockt, men det var det som fanns...
Fäste av 6 mm vinkeljärn och ett punktat rör monterat i ett garage på en metallram.
Skapa konto

Fäste av 6 mm vinkeljärn i ett skruvstäd i ett garage, synlig skruvhål i mitten av järnet.
Skapa konto

Fäste av 6 mm vinkeljärn med hål, placerat i ett skruvstäd i ett garage, omgivande arbetsytor och verktyg i bakgrunden.
Skapa konto

Fäste av 6 mm vinkeljärn monterat i ett garage, med ytterligare ett rör punktat. Verktyg och material syns i bakgrunden.
Skapa konto

Metallram i garage med nya svetsade fästen och rör av 6 mm vinkeljärn, omgiven av verktyg och byggmaterial.
Skapa konto

Punktade även dit ett till rör;
Metallkonstruktion i garage med 6 mm vinkeljärn, monteringsfäste och extra rör. Verktyg och papper ses i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Anderscurl och 3 till
  • Laddar…
Det är så mycket detaljbilder med rör och mest rör (runda eller fyrkantiga) i bakgrunden, så det är svårt att se vad vad bilderna föreställer… 😉
En översikt, bilder eller varför inte en video, skulle uppskattas.
Bara en halv rundtur räcker för mig 😀

• Gilla
Dublin och 1 till
  • Laddar…
Eftersom allting händer i världens minsta garage så är film rätt knepigt... Vet inte riktigt hur en guidad tur skulle se ut... 🙂

Här är i alla fall två översiktsbilder, vet inte om det gör det enklare att se vad som är vad...
Chassi med motor och fjädring i ett trångt garage fyllt med verktyg och material.
Skapa konto

Två bilchassin i ett litet garage med verktyg och träskivor runtomkring, under arbetet på ett projekt.
Skapa konto

Annars hoppas jag väl att det relativt snart ska tas en provtur utomhus, och då blir såklart lite video...

• Gilla
Peter #11 och 6 till
  • Laddar…
Något jag minns när jag byggde min "Locostram" så var det upptäckterna att det alltid fanns en sträng till man glömt svetsa.
/W

• Haha
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Eftersom allting händer i världens minsta garage så är film rätt knepigt... Vet inte riktigt hur en guidad tur skulle se ut... 🙂

Här är i alla fall två översiktsbilder, vet inte om det gör det enklare att se vad som är vad...
[bild]
[bild]

Annars hoppas jag väl att det relativt snart ska tas en provtur utomhus, och då blir såklart lite video...
Jag och många omkring din tråd ser fram mot din provkörning. Imponerande bygge du gör. Riktigt roligt att följa denna tråd.
/B

• Gilla
blackarrow och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.