M marka skrev:
Ja du har ett problem, du verkar ha tappat bort några av dina 1/2" hylsor.
Den här 3/8 långa hylsan som smög sig in till 1/4 är nog den jag använder mest faktiskt.. 😄
Lång hylsa på ett bord med två mindre hylsor bredvid, används för 3/8 till 1/4 övergång i verktygsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag blev tvungen att gå igenom de mest använda verktygslådorna, det kan finnas fler, men ja ..
[bild]

Totalt 27 fasta verktyg i storleken 10 mm. 7 fasta nycklar, 5 lednycklar och lite blandade hylsor.. trodde jag skulle ha fler 1/2", men nä ...

Har jag ett problem?
Ja, du har uppenbarligen snott mina och flertalet andras nr 10. Hittar inte en enda här hemma..
 
  • Gilla
  • Haha
stigen och 3 till
  • Laddar…
T
Tror jag hade 15st 10mm senst jag gick igenom mina verktyg, men lik förbaskat är alla borta när jag ska ha dom😂
 
  • Haha
Dan_Johansson
  • Laddar…
Det brukar ligga några och skräpa på varje ställe man pillat med något
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Skulle byta multirem på Volvon, 2st 10mm plastmutter till innerskärmen.
Visste exakt var jag hade 2st 10mm ringnycklar...
på släpvagnen 3km bort ☹️

Naturligtvis så var det inte T50 till spännaren som jag extra åkte ner och köpte i fredags utan 55 eller 60 eller nåt sånt så bara att skruva tillbaka innerskärmen igen.
Som tur var så såg remmen fin ut och inga sprickor
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
nino nino skrev:
Skulle byta multirem på Volvon, 2st 10mm plastmutter till innerskärmen.
Visste exakt var jag hade 2st 10mm ringnycklar...
på släpvagnen 3km bort ☹️

Naturligtvis så var det inte T50 till spännaren som jag extra åkte ner och köpte i fredags utan 55 eller 60 eller nåt sånt så bara att skruva tillbaka innerskärmen igen.
Som tur var så såg remmen fin ut och inga sprickor
TX50 va det på tidiga remspännaren, sen uppdaterade dom till TX60 på senare modell MY2012+
Generatorremmen gick av för mig på roadtrip i slovakien, hittade instruktion. Hade ju en TX50 i verktygslådan så behövde inte köpa.. Sen när jag satt där på hotellparkeringen och skulle byta visade det sig vara TX60 som jag inte hade... Fick löst det med ett däckjärn och lite trix

https://vparts.se/se/vpartsgarage/item/hur-du-byter-multirem-ac-rem-och-spannare/
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.