19 089 läst · 151 svar
19k läst
151 svar
Tillåtet att krossa och gräva ned gamla betongpannor på tomten?
Har haft indraget körkort för fortkörning, transportstyrelsens benämning av mig ” notorisk fortkörare” så nej jag hindrar inte andra i vänsterfilen men däremot kör jag om de flesta i just vänsterfilen!F fsn skrev:
Så det ända rätta i dina fabuleringar är ordet ”vänsterfil”😉
Har bara en sak i åtanke att vägleda TS till rätt beslut som du och vissa andra inte gör då ni förespråkar otillåten avfallshantering!
Redigerat:
Nej. Etruskerna svalt ihjäl på grund av allt doldafelprocessande. Eftersom advokaterna bara bestod av fetare och fetare män blev det inga fler generationer. Att de dog av betongförgifting är bara en gammal skröna i samma klass som att Andreexpeditionen dog av Trikiner på Vitön. Fake news.P Peter787 skrev:
Ja när det kommer att vägleda människor så är det väl vettigt! Och tydligen ett ämne som behöver mer utbildning hos många..Intet skrev:
Jag förespråkar inte fortkörningar eller står o skriker högt på forumet att dessa borde legaliseras, eller försvarar mig har betalat för mina synder..
Så moraliska i detta ämne så anser jag absolut att jag kan hålla flaggan högt!
Frågan är om du kan?
Vad har du bidragit med som hjälper TS? Eller har jag missat något?
Perfekt. Så några ofarliga takpannor ör ett jättebekymmer för dig där en av dina motiveringar lyder ”Sedan är det inte tillåtet och för mig räcker det!”.R Rejäl skrev:Har haft indraget körkort för fortkörning, transportstyrelsens benämning av mig ” notorisk fortkörare” så nej jag hindrar inte andra i vänsterfilen men däremot kör jag om de flesta i just vänsterfilen!
Så det ända rätta i dina fabuleringar är ordet ”vänsterfil”😉
Har bara en sak i åtanke att vägleda TS till rätt beslut som du och vissa andra inte gör då ni förespråkar otillåten avfallshantering!
Men köra för fort, tom lyckas med bedriften att få körkortet indraget och riskera andras liv är helt ok för din del. Din trovärdighet gick från noll till obefintlig.
För du har aldrig kört för fort?F fsn skrev:Perfekt. Så några ofarliga takpannor ör ett jättebekymmer för dig där en av dina motiveringar lyder ”Sedan är det inte tillåtet och för mig räcker det!”.
Men köra för fort, tom lyckas med bedriften att få körkortet indraget och riskera andras liv är helt ok för din del. Din trovärdighet gick från noll till obefintlig.
Jo, absolut. Jag kör för fört i princip alltid. Faktum är att jag med stor sannolikhet skulle kunna bli av med körkortet 15 dagar/månad på mina 15km bilresa till jobbet…… Men så har jag inte några som helst problem att ”återbruka” begagnat byggmaterial, tex takpannor som fyllning eller dräneringsmaterial eller vad fan jag vill på min egen tomt heller.R Rejäl skrev:
Ok tack för din ärlighet..F fsn skrev:Jo, absolut. Jag kör för fört i princip alltid. Faktum är att jag med stor sannolikhet skulle kunna bli av med körkortet 15 dagar/månad på mina 15km bilresa till jobbet…… Men så har jag inte några som helst problem att ”återbruka” begagnat byggmaterial, tex takpannor som fyllning eller dräneringsmaterial eller vad fan jag vill på min egen tomt heller.
Jag har ju skrivit ett antal gånger att detta med avfallshanteringen inte är mina personliga åsikter utan lagar och regler vi lever efter, och eftersom TS fråga är om det är tillåtet eller inte så kan jag inte svara på något annat sätt..
För att vara säker så ställ frågan till kommunens miljökontor. Då får du svaret skriftligt dessutom och samtidigt blir det by the book.
Eeeehh...R Rejäl skrev:Ok så därav är det ok enligt dig att gräva ned byggavfall?
Du skriver att dom är ofarliga, men meningen efter så ska man inte fråga myndigheter om sådana saker och så beskriver du att det kan bli problem i framtiden om man gräver ned dessa🙄hur smart är det då att gräva ned dessa?
Var det inte du som skrev i en annan tråd:
”Annars bränner jag sådant som skitiga resårsängar, böcker, pappersskräp, värdelösa möbler och många kubikmeter kartonger. M m. Sparar mig bensinpengar, pengar för transportjänster, smärta (försök knöla in kartonger i sopcontaintrar), tid, massor med tid, svordomar på pall och sopavgifter.”
Ja jag ställer mig på andra sidan mot dina bedömningar om vår närmiljö för det är uppenbart för mig att du ingett kan om avfallshantering och hur vi ska värna om vår närmiljö som än så länge är ganska bra, men med dessa resonemang är kanske frågan hur länge den kommer att vara det!