50 286 läst · 183 svar
50k läst
183 svar
Tidsstyra varmvattenberedare 3-fas?
Ja, jag har inte hittat något billigare än Hager ESC425S för 200 kr på Amazon:arneri68 skrev:
https://www.amazon.se/dp/B0065WI8OC/ref=cm_sw_r_cp_apa_i_8ZWX6SCZ7D7XF7K46915
Jag noterade dock att den är stötkänslig, för VVB blinkade till när jag stötte till kapslingen. Det är väl därför den är brumfri, för att fjädringen är svag.
Blinkade den till ska du nog kolla om du har ett glapp någon stans, den ska nämligen INTE påverkas bara för att man stöter till den. Gör den det är det nått som är fel.J johanschag skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 9 inlägg
Man kan inte få se ett kopplingsschema hur du har kopplat? funderar på något liknande.P Pragmatikern skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 9 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Slarvig bild med lampa i testbänk för att simulera beredaren.
Fas och nolla för att driva Shelly.
Fas in på plint 0, utgående fas på plint 1 vidare för att driva kontaktorns spole (A1). Plint A2 på spolen ansluts till nolla för att driva den.
Ingående faser till elpatronen ansluts till kontaktorns plint 2&4, och utgående faser till elpatron ansluts till kontaktorutgångar 1&3.
Mer info om Shellykoppling:
https://shelly.cloud/documents/user_guide/Shelly_PRO_1_multilanguage_v06_web.pdf
Redigerat:
Sexigt!P Pragmatikern skrev:[bild]
Slarvig bild med lampa i testbänk för att simulera beredaren.
Fas och nolla för att driva Shelly.
Fas in på plint 0, utgående fas på plint 1 vidare för att driva kontaktorns spole (A1). Vidare ansluts A2 på spolen till nolla för att driva den. Ingående faser till elpatronen ansluts till kontaktorns plint 2&4, och utgående faser till elpatron ansluts till kontaktorutgångar 2& 4.
Mer info om Shellykoppling:
[länk]
Kontaktorer är stöt- och vibrationskänsliga. Det är därför det finns speciellt utformade varianter för fordon och fartyg eller liknade. Utan att koppla isär allt testade jag om varje pol på kontaktorn sluter vid stötar. På multimetern slog jag på indikering av spänningspeakar (eftersom spänningen varierar) relativt PE, och alla poler sluter momentant av stötarna. Inget förvånande i sig.E elmont skrev:
Produkter som diskuteras: "multimetern"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
Du har en shelly 1 - alltså pucken?( https://www.styrahem.se/p/451?gclid...1Zudf6H5-MsD-A-nMqtf2exI2y-jfb6xoCo9YQAvD_BwE)J johanschag skrev:Kontaktorer är stöt- och vibrationskänsliga. Det är därför det finns speciellt utformade varianter för fordon och fartyg eller liknade. Utan att koppla isär allt testade jag om varje pol på kontaktorn sluter vid stötar. På multimetern slog jag på indikering av spänningspeakar (eftersom spänningen varierar) relativt PE, och alla poler sluter momentant av stötarna. Inget förvånande i sig.
[video]
Inte shelly 1 PRO?
jag har precis beställt hem esc425 kontaktorn men ej shellyn än, går alltså lika bra med shelly-pucken?
Pucken går utmärkt. Det du får i PRO är DIN-fäste och lysdioder (edit: och Ethernet). Inte nödvändigt i en ändamålsbyggd undanstoppad låda. Hade möjligtvis önskat mig bättre signalstyrka på WiFi.S Siouxsic skrev: