279 948 läst · 991 svar
280k läst
991 svar
Tidsresa från 1960 till 2020 med begränsad budget och eget arbete
Då är även väggarna på plats! Nästa steg blir att sätta fixturen till toaletten och bygga in den så att mattläggaren kan komma tillbaka och sätta matta även på den 😄
Ja, vi var inne på den också först! 😄 skulle vara intressant att veta varför den firman inte ville lägga dessa mattor? 😅M minitoy skrev:
Jag minns inte ordagrant vad dem sa men jag har för mig att det var dels storleken på mattan (bredden) samt något om att det var mycket glasfiber i den så den var svår hanterlig.fredrikchail skrev:
Tack för det! Visste inte att det skiljde på bredden så sett, men det kanske det gör. Då har man lärt sig något nytt. den firman vi anlitade såg helst att vi valde Tarkett och ingen annan tillverkare 👍M minitoy skrev:
Redigerat:
Frågade mattläggaren vad han helst ville att vi skulle klä fixturen med för att han skulle kunna sätta mattan och han sa plyfa och gips. Så vi har satt två reglar som vi kan fästa det i mot vägg. Sen vill vi att den bygger så lite som möjligt mot resten av badrummet så vi klär längs med fixturen. Släpper upp allt från golvet om det skulle bli läckage så finns det mindre chans att materialet suger vatten 👍
På med plyfan. Limmade alla ytor som hade kontakt med skivan och borrade i fixturen och körde gängtapp med försänkta skruv. Träskruv i reglarna mot vägg och lim där också 👍