Då är även väggarna på plats! Nästa steg blir att sätta fixturen till toaletten och bygga in den så att mattläggaren kan komma tillbaka och sätta matta även på den 😄

• Ett ofärdigt rum med gråa väggar och golv, avlopp i golvet, och synliga rörledningar i taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett ofärdigt rum med brunaktiga väggar, öppet tak, synliga vattenrör och golvläggning, byggarbetsplatsatmosfär.
    Skapa konto
  • Ett ofärdigt rum med betongväggar, synliga takbjälkar och installationer för vattenledningar eller duscharmatur.
    Skapa konto
  • Tomt utrymme med gråa väggar, oavslutat tak, synlig isolering, en duschdränering, under byggnation.
    Skapa konto
  • Gilla
Snigla och 9 till
  • Laddar…
Snyggt! Vilken tarkettmatta körde ni?

• Gilla
fredrikchail
  • Laddar…
M minitoy skrev:
Snyggt! Vilken tarkettmatta körde ni?
Tack så mycket! Vi körde dessa tre. Golv, vägg, bård 😄

• Handskriven lapp med produktnamn och nummer för Tarkett Aquarelle i mörkgrå nyans på linjerat papper.
    Skapa konto
fredrikchail fredrikchail skrev:
Tack så mycket! Vi körde dessa tre. Golv, vägg, bård 😄
Den är fin. Vi ville ha den i vårt större badrum men den firman vi anlitat ville av olika anledningar inte lägga den så vi körde på Tarkett raw concrete medium grey istället vilket också blev bra.

• Gilla
fredrikchail
  • Laddar…
M minitoy skrev:
Den är fin. Vi ville ha den i vårt större badrum men den firman vi anlitat ville av olika anledningar inte lägga den så vi körde på Tarkett raw concrete medium grey istället vilket också blev bra.
Ja, vi var inne på den också först! 😄 skulle vara intressant att veta varför den firman inte ville lägga dessa mattor? 😅

Ja, vi var inne på den också först! 😄 skulle vara intressant att veta varför den firman inte ville lägga dessa mattor? 😅
Jag minns inte ordagrant vad dem sa men jag har för mig att det var dels storleken på mattan (bredden) samt något om att det var mycket glasfiber i den så den var svår hanterlig.

• Gilla
fredrikchail
  • Laddar…
M minitoy skrev:
Jag minns inte ordagrant vad dem sa men jag har för mig att det var dels storleken på mattan (bredden) samt något om att det var mycket glasfiber i den så den var svår hanterlig.
Tack för det! Visste inte att det skiljde på bredden så sett, men det kanske det gör. Då har man lärt sig något nytt. den firman vi anlitade såg helst att vi valde Tarkett och ingen annan tillverkare 👍

Redigerat:
Tack för det! Visste inte att det skiljde på bredden så sett, men det kanske det gör. Då har man lärt sig något nytt. den firman vi anlitade såg helst att vi valde Tarkett och ingen annat tillverkare 👍
Ja samma här, dem ansåg att tarkett var bäst 👍

• Gilla
fredrikchail
  • Laddar…
Då är fixturen på plats 👍

• Inbyggd toalettstomme, verktyg, pågående badrumsrenovering, grå väggar, skyddad golv, blått stålstativ.
    Skapa konto
  • Installationsram för vägghängd toalett, oskyddad, Geberit, byggarbetsplats, gråa väggar, spånskivor på golvet.
    Skapa konto
  • Gilla
TickyNucker och 5 till
  • Laddar…
RoTe
Varför vill man ha en inbyggd wc som inte är inbyggd?

RoTe RoTe skrev:
Varför vill man ha en inbyggd wc som inte är inbyggd?
Lättare att städa under när den är i luften och slippa städa bakom toaletten.

RoTe
Lättare att städa under och bakom toaletten.
Jasså jag bara spolar av jag... Tycker det ser så konstigt ut med inbyggd wc som inte är inbyggd.

RoTe RoTe skrev:
Jasså jag bara spolar av jag... Tycker det ser så konstigt ut med inbyggd wc som inte är inbyggd.
Ja det är nog upp till var och en. Bra att vi tycker olika!

• Gilla
JPC-CONSULT och 1 till
  • Laddar…
Frågade mattläggaren vad han helst ville att vi skulle klä fixturen med för att han skulle kunna sätta mattan och han sa plyfa och gips. Så vi har satt två reglar som vi kan fästa det i mot vägg. Sen vill vi att den bygger så lite som möjligt mot resten av badrummet så vi klär längs med fixturen. Släpper upp allt från golvet om det skulle bli läckage så finns det mindre chans att materialet suger vatten 👍

• Installationsstomme för vägghängd toalett med inbyggd spolcistern, märkt Geberit, står mot betongtexturerad vägg.
    Skapa konto
  • Väggmonterad, blå, vit WC-installation, rörsystem, under konstruktion, skyddande golvtegel.
    Skapa konto
  • Väggmonterad toalettstomme under installation, Geberit, blå och vit, trästöd, grått kakel, ofärdigt badrum.
    Skapa konto
  • Inbyggd toalettstomme färdig för vägginbyggnad, av märket Geberit, i pågående badrumsrenovering.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
På med plyfan. Limmade alla ytor som hade kontakt med skivan och borrade i fixturen och körde gängtapp med försänkta skruv. Träskruv i reglarna mot vägg och lim där också 👍

• Ofärdig vägg med synliga rör och temporär plywood, verktyg och gipsplattor på betonggolv, byggarbetsplats.
    Skapa konto
  • Ett badrum under renovering med rörstammar, plywood och verktyg på golvet.
    Skapa konto
  • Träningsmaskin, konstruktion, träskiva, golvstående, hål, tub, väggmonterat, kablar, grått, betongliknande.
    Skapa konto
  • Trähylsa med klämmor, pappershållare och golvskydd i ett industriellt rum.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.