260 168 läst · 943 svar
260k läst
943 svar
Tidsresa från 1960 till 2020 med begränsad budget och eget arbete
I vårt fall har vi 2 rörliga, vilket är en fördel i hos oss eftersom vi har en dusch nisch. När kidsen e bångstyriga och ska vägra duscha så är det rätt gött å kunna öppna upp fullt 😅fredrikchail skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 708 inlägg
Tack för svaret ☺️ tycker nästan synd om de som tillverkar duschkabiner när ni är så hårda 😉ställer samma fråga till dig som de andra, vilket märke eller fabrikat?Nötegårdsgubben skrev:
Skogsägare
· 18 708 inlägg
Duschkabiner är jättebra och fyller absolut en funktion. Att förlänga livslängden på ett badrum är verkligen inte att förakta. Men du ser dem av ovan nämnda skäl exempelvis aldrig i nyproduktion.
Jag har tyvärr inga förslag på fabrikat och modell, men då ni klämt in lite skåp och grejer på båda sidor tror jag att en tanke på hur mycket plats dörrarna tar utåt är bra att ha med sig. Kanske är vik- eller skjutdörrar bäst, även om jag tycker att välvda dörrar ofta är snyggast.
Jag har tyvärr inga förslag på fabrikat och modell, men då ni klämt in lite skåp och grejer på båda sidor tror jag att en tanke på hur mycket plats dörrarna tar utåt är bra att ha med sig. Kanske är vik- eller skjutdörrar bäst, även om jag tycker att välvda dörrar ofta är snyggast.
Nej, jag köper det.Nötegårdsgubben skrev:Duschkabiner är jättebra och fyller absolut en funktion. Att förlänga livslängden på ett badrum är verkligen inte att förakta. Men du ser dem av ovan nämnda skäl exempelvis aldrig i nyproduktion.
Ja, vi har ju inte supermycket plats på sidan, det är nog runt 90x90 eller 100x100 skulle gå. Okej, men välvda dörrar tar mer plats utåt men blir en mindre duschyta? Tyckte nämligen någon ovan skrev att välvda minskar duschutrymmet.
Skogsägare
· 18 708 inlägg
Jämfört med en rektangel ger välvda dörrar mindre utrymme, så är det. Men de är också lite mindre utrymmeskrävande vid öppning, då de ”faller undan” något. De brukar också gå att vika undan inåt ganska smidigt om man behöver lite yta för något annat (vad det nu skulle vara här, kanske att komma åt skåpen fullt ut).
Ja precis, jag är med på vad du menar. Tack för svaret 👍Nötegårdsgubben skrev:Jämfört med en rektangel ger välvda dörrar mindre utrymme, så är det. Men de är också lite mindre utrymmeskrävande vid öppning, då de ”faller undan” något. De brukar också gå att vika undan inåt ganska smidigt om man behöver lite yta för något annat (vad det nu skulle vara här, kanske att komma åt skåpen fullt ut).
Kan rekommendera INRs duschväggar med INR Pile förvaring. Skönt att kunna ställa undan allt i Pile hyllan och dessutom kan man stänga våra raka dörrar helt utan att dom tar i blandaren.
https://www.rinkabyror.se/artikel/inr-duschforvaring-pile-blank/
https://www.rinkabyror.se/artikel/inr-duschforvaring-pile-blank/
Tack för tipset! Det såg ju riktigt smidigt ut. Ja dom ser ut att bygga en del från vägg, kanske lika mycket som blandaren, så då går det att vika den helt mot blandaren alltså? ☺️Fn87 skrev:
Såg riktigt schysst ut! Skönt att få undan dom när duschen inte används 😄