Vi gjorde om badrummet i vintras och vi har också inr med deras förvaring

• Modernt badrum med dusch, toalett, handfat, spegel och gråa väggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
TickyNucker och 1 till
  • Laddar…
M minitoy skrev:
Vi gjorde om badrummet i vintras och vi har också inr med deras förvaring
Vilket fint badrum 🤩 Den såg riktigt bra ut! Men då har man förvaring på insidan konsolerna alltså? Samlar det sig mycket smuts på hyllplanen eller hur är det?

Nä, det är helt ok, jag har dessutom den svarta varianten där smutsen syns ordentligt.

Man kan ta loss hyllorna och skölja av dom. Annars tycker jag inte att det blir varken mer eller mindre smutsigt än vad vanliga duschdörrar blir.

• Gilla
fredrikchail
  • Laddar…
Fn87 Fn87 skrev:
Nä, det är helt ok, jag har dessutom den svarta varianten där smutsen syns ordentligt.

Man kan ta loss hyllorna och skölja av dom. Annars tycker jag inte att det blir varken mer eller mindre smutsigt än vad vanliga duschdörrar blir.
Tack för svaret! Smidigt att man kan ta loss dom ☺️ vad blir totala måttet från vägg till dörrens ytterkant om man skulle välja exempelvis 90x90?

fredrikchail fredrikchail skrev:
Tack för svaret! Smidigt att man kan ta loss dom ☺️ vad blir totala måttet från vägg till dörrens ytterkant om man skulle välja exempelvis 90x90?
För att få 90x90 (som vi har) då köper man en 80 cm vägg och en 90 cm vägg eftersom förvaringen bygger på 10 cm

• Gilla
fredrikchail
  • Laddar…
M minitoy skrev:
För att få 90x90 (som vi har) då köper man en 80 cm vägg och en 90 cm vägg eftersom förvaringen bygger på 10 cm
Tack för det! Okej, men då har ni förvaring i en av dörrarna men inte den andra om jag förstår dig rätt? ☺️

Stämmer bra det.

• Gilla
fredrikchail
  • Laddar…
A
Så hära som vi har
Duschhörna med vita kakelväggar, duschstång, duschmunstycke och en genomskinlig duschdörr som är delvis öppen.
Skapa konto

• Gilla
fredrikchail
  • Laddar…
maflax skrev:
Så hära som vi har
[bild]
Tack för det! Är det också INR? Då kan även du vika dörren helt mot blandaren? ☺️

A
Har välvda dörrar, kan vika dom så tar dom mindre plats. Och ja det är INR

• Gilla
fredrikchail
  • Laddar…
Spacklat kanten för väggmattan 👍

• Renoveringsarbete pågår, otillrättalagda väggar och golv, rörledningar synliga, ofärdigt rum.
    Skapa konto
  • Rum under renovering med brunaktigt golv, nakna väggar och synliga rörinstallationer.
    Skapa konto
  • Gilla
TickyNucker och 3 till
  • Laddar…
Inte för att vara sån men går INR under begränsad budget? 😎

D djanlov skrev:
Inte för att vara sån men går INR under begränsad budget? 😎
Vilket härligt svar, det hjälper oss mycket att välja! 😎

När vi började detta renoveringsarbete var vi båda studenter och med hjälp av min pappa fick vi möjlighet att köpa huset och renovera det med en väldigt begränsad budget, vilket hela tråden syftar till från början om man har följt med från start. Till slut tar man examen och får fast jobb vilket gör att budgeten kanske inte är lika begränsad längre. Känner fortfarande inte att jag vill starta en ny tråd på grund av det utan jag vill ha kvar min byggdagbok ändå, trots att vår budget kanske inte är begränsad som den en gång var.

• Gilla
  • Älska
Snigla och 8 till
  • Laddar…
TickyNucker
fredrikchail fredrikchail skrev:
Dags att påbörja riktning av läkten för innertaket. All el är dragen och spikad i råsponten och så kör vi på 28x70 som vi sätter med ungefär 550 mm cc och som vi har shimsat med klossar som är cirka 17mm för att komma förbi samtliga vp-rör. Dessa 28x70 väger vi av med laser så att de hamnar på rätt nivå, så vi mäter på varje ställe och noterar hur mycket vi behöver shimsa på varje ställe för att hamna i våg. På dessa skruvar vi sedan 22x95 med 300 mm cc i detta fall då innertakets monteringsanvisning säger det. Det blir totalt 6 stycken spotlights i taket och även el till pax-fläkten 👍
Hur lyckas du väga av med laser där uppe? Hänger du lasern i taket, eller hur gör du rent praktisk?

• Gilla
fredrikchail
  • Laddar…
TickyNucker TickyNucker skrev:
Hur lyckas du väga av med laser där uppe? Hänger du lasern i taket, eller hur gör du rent praktisk?
Ja precis, det finns ett fäste till den så att man antingen kan skruva den i vägg eller i taket 😄

• Gilla
TickyNucker och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.