282 444 läst · 991 svar
282k läst
991 svar
Tidsresa från 1960 till 2020 med begränsad budget och eget arbete
Jag fick vara lite försiktig vid vägguttaget, men jag kommer ihåg att vi matade den från andra väggen i hallen, så det gick smidigt att dra ur kablarna ur dosan. Annars var det lite pyssel med att riva väggen försiktigt, då man inte vill skada varken golv eller innertak i hallen. Men det gick smidigt! Tigersågen är guldvärd att ha 🤩
Reglat upp nya väggen och mätt för nya dörren 😄
På med OSB och lite isolering på hörnet innan man bygger igen 👍
Riktigt fint du bygger, imponerande.
Satt in nya dörren! Stor skillnad med så bred dörr 😄
Då har vi kommit en bit på vägen. Nu får man en liten känsla för hur storleken blir 😄 dags att börja mäta och fundera en sista gång på hur vi vill ha det innan det ska borras för nya avlopp och vattenledningar 👍
Nu börjar det hända saker..du är så duktig
Dörrar kan göra otrolig skillnad, vi hade en 70 dörr (eg 62 cm dörrblad..) och vi bytte till handikappvänilig 90 dörr när vi renoverade (82 dörrblad).. det blev en helt annan känsla därinne!
Ja både i badrummet. i hallen och känslan när man gick in genom själva dörröppningen.. 👍 😊
Ja både i badrummet. i hallen och känslan när man gick in genom själva dörröppningen.. 👍 😊
Ja precis! Jag håller med dig 😄 det är precis det bytet vi har gjort nu, från 70 till 90! 👍Snigla skrev: