645 428 läst · 14 155 svar
645k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Att låta Ryssland vinna vore att ändra världsordningen där vår framtid kommer att styras av länder som Ryssland och Kina. Tyvärr verkar usa ha spelat ut sin roll som ledare i den demokratiska västvärlden, och vårt enda hopp för en framtid i demokrati är att Europa kan stå starkt och enat framöver. Överger vi Ukraina har vi redan förlorat.
Förmodar att du svarar mig trots att du likt Daniel109 inte citerar?BirgitS skrev:
Skönt att se att ränderna inte går ut. Du svarar på en fråga med en fråga igen. Härligt.
Du har ju häckat i denna tråd sedan starten och brukar vara påläst. Du har ju dessutom uttryckt att det inte spelar dig någon roll om Tesla sparkar personal, då 'de enkelt får arbete på annan arbetsplats'.
Så, har du vetskap om Tesla arbetsbefriat eller sparkat anställda?
Förlåt, jag brukar citera men jag har problem med datorns uppkoppling via telefonen.sysmali skrev:
Förmodar att du svarar mig trots att du likt Daniel109 inte citerar? Skönt att se att ränderna inte går ut. Du svarar på en fråga med en fråga igen. Härligt. Du har ju häckat i denna tråd sedan starten och brukar vara påläst. Du har ju dessutom uttryckt att det inte spelar dig någon roll om Tesla sparkar personal, då 'de enkelt får arbete på annan arbetsplats'. Så, har du vetskap om Tesla arbetsbefriat eller sparkat anställda?
Det jag sa var väl att enligt de som ogillar strejken så är det lätt för mekanikerna att byta arbetsgivare om de vill ha kollektivavtal eftersom det är stor efterfrågan på bilmekaniker, eller något liknande. Jag känner inte till mekanikernas arbetsmarknad mer än vad folk i tråden har skrivit.
Numera är denna tråd min huvudsakliga informationskälla gällande strejken eftersom det inte står om den i de media jag brukar läsa. Så jag har ingen aning.
Nej jag tror Musken med lill-Musken på axlarna har fullt upp med annat.Intet skrev:
Källa
https://www.politico.eu/article/worlds-cartoonists-on-this-weeks-events-146/
Jo det är sant det finns de som är lata och oföretagsamma så är det men är de det av ren vilja eller är det svårt att ta sig upp liksom? ja rent generellt förstås, men ilsk kan man bli i bland det är sant. Slösaktig, jag brukade säga att det var svårt att spara till 50000kr sedan går det lätt. Att vara snål och ha välfylld plånbok är en sak bra ekonomi en helt annan sak. Att barn till lågutbildade blir lågutbildade är regel allt annat är undantag och om skola och samhället hade velat haft det på annat sätt hade det varit ett annat skolsystem för länge sedan. Du ska inte tro att du är någon, skomakare bliv vid din läst osv. osv.Intet skrev:
Kortiss. Halvsant är det i alla fall. Känner några som helt enkelt var och fortfarande är lata och slösaktiga. Ständigt utan pengar. Känner även några med välfyllda plånböcker och de har jobbat hårt i hela sina liv. Ovriga befinner sig någonstans mitt emellan.
Men visst underlättar det att ha välbärgade föräldrar med ett stort kontaktnät. Med de förutsättningarna kan även en medelmåtta till barn klara sig bra.
Njau, tyskarna slåss ju för bilindustrins överlevnad så här finns det nog ingen plats för fackförningar som ställer en massa krav. Däremot en mass komprolmisser för att överleva.Jonatan79 skrev:
https://www.politico.eu/article/ger...automotive-crisis-tariffs-china-energy-costs/