568 359 läst · 12 199 svar
568k läst
12,2k svar
Tesla och kollektivavtal
Vilka styrde alla relevanta kommunikationskanaler innan internets intrång?A ajn82 skrev:
Jag vore mycket missnöjd om censur (åter)infördes i Sverige. Lyckligtvis verkar det inte finnas några planer på det sen den avskaffades 2011.A ajn82 skrev:
Då var lokala alternativ som att stå med en megafon på torget fortfarande relevant, vilket är varför vi har lagstiftning som garanterar den rättigheten. Tyvärr är det meningslöst om meningsmotståndaren har tillgång till elektroniska kanaler som når stora delar av befolkningen dygnet runtP pmd skrev:
Typisk extrem vänstern i Sverige att leta upp något som inte är tillåtet i vårt land men helt normalt i många andra länder, cannabis är betydligt mindre farligt än alkohol dessutom. Man kan odla o röka så mycket man vill i Tyskland Kanada och många delstater i USA.R Rejäl skrev:”Men nu uppger chefer och styrelseledamöter i hans företag att det finns en alternativ teori bakom hans beteende: droganvändningen.
På privata fester där gästerna tvingats skriva på sekretessavtal och lämnat in sina mobiltelefoner ska Musk ha tagit LSD, kokain, ecstasy och psykadeliska svampar, rapporterar Wall Street Journal.”
[bild]Musk rökte på i ett avsnitt av ”The Joe Rogan Experience” 2018.
Tycker du att detta är sunt?
”Ja, vi har sedan länge varit medlemmar i Visita, svensk besöksnäring, där vi har kollektivavtal med både Hotell och Restaurang Facket (HRF) och Unionen.”
[länk]
Oops hör hade du vist lite fel i dina vilda gissningar🙄
Oj oj vad FEL du har jag röstar inte på vänstern..
Väldigt mycket om Kina, dags för dig att starta en ny tråd om det?
Så väljer man ut en av hundratals grejer och vägrar se helheten i vad Elon tycker. Tex detta.
Han har så otroligt rätt i det allra mesta han säger och det skrämmer etablissemanget som har som uppgift att förstöra hela västvärldens ekonomier.
Vore ett smart drag av Tesla att anställa hundratals strejkare så får maffia facket stå för kostnaden i flera år framåt.Jonatan79 skrev:
Ta och ät den skiten själv. Du är tydligen för ung (ej torr bakom öronen) för att förstå vart vi en gång tiden kom ifrån och hur våra förfädrar fick utstå för att kunna få mat på bordet och kläder till ungarna.Rabbithole skrev:
Ta och läs lite historia om arbetarens liv och hur fackrörelsen ändrade på levnadsvillkoren och som DU NU snyltar på och dissar. Utan deras kamp har du suttit i fängelse för matstöld.
Vi snabb koll så har du tvärfel här med!C Crank skrev:
”Den nya lagen innebär att cannabis stryks från listan över förbjudna substanser och vuxna tyskar får från och med den 1 april odla tre plantor i sina hem samt bära med sig upp till 25 gram cannabis.”
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/gront-ljus-for-laglig-cannabis-i-tyskland
Och inga muntra resultat i Kanada efter 5års legalisering😢
https://accentmagasin.se/narkotika/...nsekvenserna-av-kanadas-cannabislegalisering/
https://drugnews.se/2024/06/12/ny-rapport-okade-skador-efter-legalisering-i-kanada/
Inte många fakta rätt du har😉
Sedan brukar Musk en hel del andra OLAGLIGA droger med men det kommenterar du inte utan du fortsätter med ditt vänster hat😂C Crank skrev:
Ja det finns saker han är bra på det har jag aldrig nekat.C Crank skrev:
Men galen är han i många hänseenden och som tur är kan han inte bli Mr President i USA😉
Redigerat:
De lokala alternativen du nämner tror jag inte hade så stor genomslagskraft. Opinionsbildning skedde främst genom massmedia i tryckt form. Där var det mycket få som kunde göra sin röst hörd.A ajn82 skrev:
Yttrandefrihetsgrundlagen gäller fortfarande, så det står vem som helst fritt att starta en elektronisk kanal med spridning i hela världen.
Vad tycker du bör göras åt ditt problem? Den omedelbara tanken blir väl att lagstifta om att inskränka privatpersoners rätt till sin egendom, eller att inrätta offentliga media där ingenting får raderas. Jag tvivlar dock på nyttan i det.