570 203 läst · 12 253 svar
570k läst
12,3k svar
Tesla och kollektivavtal
BirgitS förväxlade mig med Ibgm i sin iver att vara saklig. Dvs. Försvara de bärande samhällsstrukturerna till varje pris 😀 genom att påstå att jag tyckte John Blund gjorde barn vänstervridna.P pmd skrev:
Som svar på det kom som vanligt något osammanhängande svar.
Varpå jag hänvisade till din udda uppfattning om saklighet när hon just varit det motsatta.
Det var flera inlägg som kom med i en tråd, samt ett missat kommatecken
Om du är nyfiken, är det bara att backa tillbaka till ungefär 11855. Någonstans där började min diskussion med Birgit när hon kom till Heimlagas undsättning.
Okänt antal inlägg senare gjorde du detsamma för Birgit, vilket jag som sagt tacksamt kunde motbevisa med hennes egna ord.
Eller också kan diskussionerna om John Blund i Tesla och kollektivavtalet stanna här😀?
Innan en nyhet har rapporterats av flera oberoende rapportörer betraktar jag den som ett rykte.D djac skrev:
Det är ju det där ordet oberoende som inte går att använda idag, ingenting eller någon är ju helt oberoende så allt går att diskvalificera i oberoendets korståg.P pmd skrev:
Eller... du menar kanske oberoende av varandra, för det borde kanske flertalet kunna hålla med om existerar?
Hej! Håller med dig 😁, nästan!D djac skrev:
Jag såg av en slump, en för mig okänd Youtubesnubbe!😜
Han gick systematiskt igenom svensk medias ägarförhållanden. Resultatet var att i princip alla var ägda av samma företag/konsern. Det var även på gräsrotsnivå ett väldigt korsägande, vilket då skulle bevisa att även de mest skilda medier har samma ägare och därför inte kan vara oberoende även om det ser så ut vid en ytlig granskning.
Då kan jag komplettera med min senaste åldersspaning på de unga, arga och stridsvilliga strejkvakterna utanför Tesla på Ringön. När jag åkte förbi igår eftermiddag höll de på att packa ihop alla prylar de hade med sig. Kampingstolar, gasolvärmare och allehanda bekvämligheter som kan behövas som aktivist i ett ruggigt Göteborg.
De unga kämparnas ålder uppskattar jag till mellan 50 och 60 år.
De unga kämparnas ålder uppskattar jag till mellan 50 och 60 år.
Dunning-Kruger-effekten är känd sen cirka 25 år. När man får för sig att yttra en åsikt bör man konsultera herrarna Dunnings och Krugers forskningsresultat innan man offentliggör åsikten.D djac skrev:
Redovisade han sina källor?Intet skrev:Hej! Håller med dig 😁, nästan!
Jag såg av en slump, en för mig okänd Youtubesnubbe!😜
Han gick systematiskt igenom svensk medias ägarförhållanden. Resultatet var att i princip alla var ägda av samma företag/konsern. Det var även på gräsrotsnivå ett väldigt korsägande, vilket då skulle bevisa att även de mest skilda medier har samma ägare och därför inte kan vara oberoende även om det ser så ut vid en ytlig granskning.
Ok. En gång till!P pmd skrev:
BirgitS hade förväxlat mig med någon annan och påstod därför felaktigt att jag påstod att den Östtyska dockprogrammet vänstervred barn.
Jag skrev att jag inte mindes någon vänstervridning i de filmer som visades. Om programmet sågs på dagis eller inte, spelar väl ingen roll.
Jag tog tillfället att skoja lite om din uppfattning att BirgitS skrev genomtänkta och sakliga inlägg, vilket jag ovan med hennes hjälp, avslöjat att så inte alltid var fallet.