570 305 läst · 12 253 svar
570k läst
12,3k svar
Tesla och kollektivavtal
Det har visats att statliga högre tjänstemän tillsats med avseende på partibok. Sossarna främst som sysslat med det. Exakt hur det visats har jag ingen aning om. Antar att någon gått igenom en massa tillsättningar och upptäckt att vissa politiska partier varit överrepresenterade. Som sagt är det att likna vid korruption att tillsätta dessa tjänster efter partibok. Och kan de mygla med sådant så kan de givetvis även mygla när det gäller att tillsätta personer som i sin tur tillsätter SVTs styrelse.P pmd skrev:
Icke desto mindre beskrivs Joakim von Anka som en ganska osympatisk person.L lbgu skrev:
djac verkar anamma den moderna (eller möjligen postmoderna) synen på demokrati, där ordet demokrati betyder ungefär "bra".L lbgu skrev:
Enligt den synen är sjunkande priser på platt-TV:ar en demokratisering av platt-TV-ägandet.
Vilket inte alltid går så bra. Ljudnivån på ganska många förskolor är alldeles för hög.BirgitS skrev:
F.ö. finns det föräldrar som anser att det är deras uppgift att uppfostra sina barn. Inte förskolans uppgift.
Jovisst men det har ju redan införts tullar under förra Trumpperioden och båda stormakterna är nog redan förberedda så att det blir "business as usual". Däremot så drabbas ju även EU och vi har ju en politisk långbänksmisär just nu. EU införde ju strafftullar på elbilar och huvudmålet är ju kimesiska bilar men även Tesla drabbas. Så det ser mörkt ut för EU och Sverige om vi inte tar oss samman.P pmd skrev:
Michigan kanske?P pmd skrev:
Michigan befolkning ca 10Miljoner
BNP: 554Miljarder USD
BNP / capita : 61100 USD
Sverige befolkning: ca 10.5 Miljoner
BNP: 593Miljarder USD
BNP / capita: 56300 USD
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 734 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 734 inlägg
Jag syftade på barn i den åldersgrupp som förskola är avsedd för, alltså upp tom. 5 år, och inte när barnen är just på förskolan. Intet var ju så orolig för att de barn som tittar på John Blund (och alltså är typ 2-4 år) skulle bli indoktrinerade. Inte sannolikt att förskolan visar John Blund.P pmd skrev:
Jag skrattade först eftersom jag tyckte att du raljerade men vem gör inte det här!P pmd skrev:
Du har kanske rätt, jag har ju en demokratisk livssyn, så reglaget hos mig står längst bort från autokraterna och då blir väl demokrati=bra, för mig.
Om man kan få in platt-TV eller ej i demokratibegreppet låter jag vara osagt men det kan man säkert, däremot kan jag ju nämna andra förbättringar i demokratins namn, som jag tycker varit bra, tillgång till information är ju med så kanske man kan klämma in TVn där?
Utbildning åt alla, endast en medveten befolkning kan delta i demokrati, drägligt liv överlag, så bostäder där man kan hålla sig frisk och där barn kan växa upp, även de med fattiga föräldrar, tillgång till sjukvård och mediciner. Ett demokratiskt samhälle definieras till stor del av hur de som har det sämst har det, ett autokratiskt handlar väl i första hand om hur eliten har det, där tex Nordkoreas elit har det ganska hyggligt, men de som har det sämst knappt har mänskliga förhållanden.
Det är ju väldigt frestande för ett mediaföretag, jag tror FOX har vunnit väldigt mycket på att så hårt välja väg, man får en trogen publik och man kan säkert både få annan spons och schyssta reklamintäkter på det. Jag har inte svaren hur ett land som USA ska kunna komma ur denna rävsaxen tyvärr.Jonatan79 skrev:
Nu hittar du på igen, BirgitS.BirgitS skrev:
John Blund kollade jag på TV. Kom titta, kom titta, kom titta här omkring .... Så kom han åkandes i en futuristisk bil med plexiglastopp. Det visades små filmer och sedan sped han ut sitt "drömpulver" hoppade in i Blundomobilen och drog iväg. Åldersgrupper för TV förr var väldigt spridd. Nygammalt sågs av alla. John Blund av ungar från 0-15 år skulle jag gissa.
Vad jag mins var det bara små gulliga sagor i den serien och ingen uppenbar kommunistpropaganda.
Så BirgitS. 1: Läs. 2: Läs igen. 3: Skriv.
på så vis kan din desinformation minska något 😉.
Redigerat:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 734 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 734 inlägg
Kommer du inte ihåg vad du skrev i fredags?Intet skrev:Nu hittar du på igen, BirgitS.
John Blund kollade jag på TV. Kom titta, kom titta, kom titta här omkring .... Så kom han åkandes i en futuristisk bil med plexiglastopp. Det visades små filmer och sedan sped han ut sitt "drömpulver" hoppade in i Blundomobilen och drog iväg. Åldersgrupper för TV förr var väldigt spridd. Nygammalt sågs av alla. John Blund av ungar från 0-15 år skulle jag gissa.
Vad jag mins var det bara små gulliga sagor i den serien och ingen uppenbar kommunistpropaganda.
Så BirgitS. 1: Läs. 2: Läs igen. 3: Skriv.
på så vis kan din desinformation minska något 😉.
#11 763
Vem är det som hittar på och behöver läsa?L lbgu skrev:På 70-talet förekom det en hel del barnprogram från östblocket. John Blund var t.ex. en Östtysk produkt (antagligen inte många som vet). Tjeckoslovakien har jag för mig var relativt stora i barnprogramsbranschen med. Givetvis innehöll dessa program inte tydlig propaganda, men du kan vara säker på att de värderingar de ville sprida var sådana som dessa stater gillade. Barnindoktrinering var viktigt inom östblocket.
Det säger en hel del om värderingarna på SVT ifall de aktivt köpte in barnprogram från diverse diktaturstater.
Kan det vara du som inte vill stå för vad du skrev och därför hittar på att jag hittar på?
Det verkar vara du som sprider desinformation.
Du e la för go!BirgitS skrev:
Det var Ibgu som skrev det. 😁Inte jag!🥰
Den konstruktiva kritiken pmd rättfärdigar BirgitS helt på egen hand. Tackar för den hjälpen😋