570 305 läst · 12 253 svar
570k läst
12,3k svar
Tesla och kollektivavtal
Det finns dock inte någon von Papen i USA, men det behövs knappast heller eftersom republikanerna (som numera kanske hellre bör kallas "MAGA-partiet") har majoritet i båda av kongressens kamrar.H heimlaga skrev:
Vi får väl se om det blir en eldsvåda i Kapitolium framöver.
Att Kennedy kom med, ifall han blir godkänd, förvånade mig, för läkemedelsbranschen kan då få det svårare i framtiden vilket minskar deras vinster och ökar deras utgifter. En kombo de inte varit vana vid hittills.P pmd skrev:
Väldigt bra för medborgarna och det är de Trump skall representera.
I USA har det varit så ganska länge. Som tur är har inte Sverige hunnit riktigt lika långt.Jonatan79 skrev:
CNN har förvisso sina tyckarprogram, precis som Fox, men Fox lät tyckandet smyga sig in i nyhetsrapporteringen på ett mer markant sätt, med resultat att Chris Wallace och Shepard Smith båda lämnade Fox. Den förstnämnde gick till CNN och den andre till CNBC.
Båda har sedermera gått vidare i sina karriärer, men jag har dålig koll på vad de gör nu.
Lösa påståenden kan man oftast strunta i. Sånt här går att undersöka vetenskapligt.L lbgu skrev:
Nej, det är prioritering. Så länge hårda diktaturer får vara med i FN så kan inte demokratier acceptera att granskas av FN. Varför ska vi låta vår demokrati granskas av en organisation som domineras av diktaturer?D djac skrev:
Vad är det som går fort?D djac skrev:
I USA finns det många, många val på olika nivåer. Betydligt fler än i Sverige. Den kanske rimligaste jämförelsen med svenska riksdagsval är val till den federala kongressen, men det är en hel del som skiljer sig åt där också.D djac skrev:
Det kanske vore ännu vettigare att jämföra svenska val med t.ex. kaliforniska val? Kalifornien är ungefär lika stort ytmässigt som Sverige. Befolkningen är dock fyra gånger större i Kalifornien och BNP per capita är ungefär dubbelt så stor i Kalifornien jämfört med Sverige.
Den sista meningen ovan får mig att fundera på om vi kanske bör hitta en annan stat i USA att jämföra demokrati med.
Redigerat:
Ja, du har rätt. Jag ändrar till "Trump har gjort nästan precis vad jag förväntade mig […]"Intet skrev:
Kennedy kommer dock tyvärr att vara mer destruktiv än konstruktiv när det gäller folkhälsa, med tanke på hans konspirationsteoretiska och ovetenskapliga uttalanden.