Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag har inget emot betala sjukvård för mina anställda, tex betalade jag förebyggande sjukvård till min anställda. Men att det ska vara lagstadgad är märkligt, speciellt när det inte är kopplat till jobbet .
Du är ju beviset på att det behöver vara lagstadgat…

Alfredo Alfredo skrev:
Impulskontrollen verkar ju lyckligtvis ha fungerat. Jag är mer orolig för att @heimlaga i lugn och ro långt efteråt menar "att det bara var millimeter från att jag hade tvingats hugga handen av chefen med yxa" och framställer det som ett slags objektivt faktum. 😮
Hans impulskontroll fungerade. Jag gjorde klart för honom att nästa gång jag ser hans händer i min verktygsback så hugger jag av dem. Sedan såg jag till att ha yxan i närheten när chefen var på bygget.
Han insåg att jag menade allvar och höll sig i skinnet.

Jag hade betydligt grövre hot hängande över mig från hans sida hela tiden det pågick.

Ibland måste man ta till moteld för att släcka eld. Impulskontroll är en sak. Överlevnad en annan.

H heimlaga skrev:
Hans impulskontroll fungerade. Jag gjorde klart för honom att nästa gång jag ser hans händer i min verktygsback så hugger jag av dem. Sedan såg jag till att ha yxan i närheten när chefen var på bygget.

Jag hade betydligt grövre hot hängande över mig från hans sida hela tiden det pågick.

Ibland måste man ta till moteld för att släcka eld. Impulskontroll är en sak. Överlevnad en annan.
Får jag köpa filmrättigheterna? Only in Suomi!

• Haha
  • Gilla
richardtenggren och 2 till
  • Laddar…
sysmali
H heimlaga skrev:

Gissar att ni inte hade arbetsplatsträffar, sociala skyddsronder och värdegrundsmöten på er arbetsplats.

För övrigt måste det kännas stelt att alltid behöva ha nära till ett vapen när chefen var i närheten.

• Haha
  • Gilla
richardtenggren och 1 till
  • Laddar…
sysmali sysmali skrev:
Gissar att ni inte hade arbetsplatsträffar, sociala skyddsronder och värdegrundsmöten på er arbetsplats.

För övrigt måste det kännas stelt att alltid behöva ha nära till ett vapen när chefen var i närheten.

• Gilla
  • Älska
richardtenggren och 3 till
  • Laddar…
JanneJanne123
sysmali sysmali skrev:

Är ju värt att bli av med en underarm för att slippa…

• Haha
  • Älska
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
sysmali sysmali skrev:

😂😂😂😂😂
Nej vi bråkade om skithinken.
Chefen försökte tvinga mig att göra som de andra och köra till någon servicestation eller annan offentlig WC för att skita. Chefen pressade oss alla att tjalla på varandra om vem som hade farit och skitit på arbetstid. Alla tjallade på alla utom jag. Den som blev påkommen eller ens anklagad för att ha skitit fick en timme avdragen från lönen för att man hade lämnat arbetsplatsen på arbetstid. Det var rena Stasi-angiveriet.
Jag ville inte vara med i de där tokerierna så jag började skita i en murarhink på bygget och så tömde jag den i ett djupt hål som jag hade grävt bakom garaget. Det gick bra några veckor. Tills chefen var dit på natten och bytte ut min skithink mot en annan exakt likadan som läckte. Med påföljden att jag fick hela ryggen på overallen indränkt i piss där jag satt på huk och sket i halvmörkret och så rann det ju över golvet. För att få mig att sluta skita på arbetsplatsen.

Då jag upptäckte att hinken var utbytt ringde jag till chefen och sade att det är fart på magen i dag och om jag inte har en ny skithink när det börjar tränga nästa gång spikar jag upp en skitstång mellan väggen och ett träd på gatusidan av huset så jag sitter med arslet mot gatan. Sedan är det hans problem att städa upp på gräsmattan och förklara för husägaren. En timme senare fick jag en splitterny skithink och en bal WC-papper.

När renoveringen hade kommit så långt att WC var användbart började den kringfarande arbetsledaren komma till bygget varje dag för att skita. Han visste att jag inte tjallade.

Det var mycket som var galet där. Betydligt värre saker än det här hände.
Man vänjer sig med att ständigt ha vapen till hands men trevligt är det absolut inte. Chefen märkte ju att jag alltid var beväpnad och beredd så han slutade komma till bygget personligen och började sköta allt genom den kringfarande arbetsledaren.

Men kom nu inte och påstå att fackföreningar och kollektivavtal och lagar som skyddar arbetstagaren inte behövs!

• Wow
Alfredo
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
😂😂😂😂😂
Chefen försökte tvinga mig att göra som de andra och köra till någon servicestation eller annan offentlig WC för att skita. Chefen pressade oss alla att tjalla på varandra om vem som hade farit och skitit på arbetstid. Alla tjallade på alla utom jag. Den som blev påkommen eller ens anklagad för att ha skitit fick en timme avdragen från lönen för att man hade lämnat arbetsplatsen på arbetstid. Det var rena Stasi-angiveriet.
Jag ville inte vara med i de där tokerierna så jag började skita i en murarhink på bygget och så tömde jag den i ett djupt hål som jag hade grävt bakom garaget. Det gick bra några veckor. Tills chefen var dit på natten och bytte ut min skithink mot en annan exakt likadan som läckte. Med påföljden att jag fick hela ryggen på overallen indränkt i piss där jag satt på huk och sket i halvmörkret och så rann det ju över golvet. För att få mig att sluta skita på arbetsplatsen.

Då jag upptäckte att hinken var utbytt ringde jag till chefen och sade att det är fart på magen i dag och om jag inte har en ny skithink när det börjar tränga nästa gång spikar jag upp en skitstång mellan väggen och ett träd på gatusidan av huset så jag sitter med arslet mot gatan. Sedan är det hans problem att städa upp på gräsmattan och förklara för husägaren. En timme senare fick jag en splitterny skithink och en bal WC-papper.

När renoveringen hade kommit så långt att WC var användbart började den kringfarande arbetsledaren komma till bygget varje dag för att skita. Han visste att jag inte tjallade.

Man vänjer sig med att ständigt ha vapen till hands men trevligt är det absolut inte. Chefen märkte ju att jag alltid var beväpnad och beredd så han slutade komma till bygget personligen och började sköta allt genom den kringfarande arbetsledaren.

Men kom nu inte och påstå att fackföreningar och kollektivavtal och lagar som skyddar arbetstagaren inte behövs!
Vad ska du ha för filmrättigheterna? Det är ju Passilinna-klass på detta! En värmepump, fri el 1 år?

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Får jag köpa filmrättigheterna? Only in Suomi!
Vill du ha en medfinansiär? Går gärna in på en andel. Lär bli en klockren succé!

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vad ska du ha för filmrättigheterna? Det är ju Passilinna-klass på detta! En värmepump, fri el 1 år?
Ved så klart!

Nyfiken på hur tråden tänker, är det en vinst eller förlust för Sverige, om Tesla skulle välja att sluta investera i Sverige och stå kvar på sin linje att inte teckna kollektivavtal 🤔

Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Nyfiken på hur tråden tänker, är det en vinst eller förlust för Sverige, om Tesla skulle välja att sluta investera i Sverige och stå kvar på sin linje att inte teckna kollektivavtal 🤔
Förlust såklart.

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
😂😂

Vad jag vill ha för filmrättigheterna är en bra advokat som försvarar mig mot anklagelserna om ärekränkning med mera. Han och juristsvågern älskar att kräva folk på allt möjligt sådant.
Chefen lever än och företaget finns kvar även om det lär ha tagit hårt på både honom och företaget i fjol eller förrfjol när han förlorade den evighetslånga rättsprocessen mot en Vöråbo som blev totalt arbetsoförmögen efter att ha fallit från två våningar höjd när den fuskbyggda ställningen som han hade blivit lurad att arbeta på kollapsade under honom.
Tydligen hade Vöråbon aldrig varit lagligen anställd i något av chefens 4 företag som alla har exakt samma ägare och använder samma utrustning på samma byggen och alla bokförs av chefens mamma hemma i källaren. Än kom lönen från det ena företaget och än från det andra och oftast fanns det inga lönespecifikationer och när de fanns stämde de inte överens med den summa som hade kommit in på kontot.

Domstolen dömde chefen skyldig och konstaterade att de 4 företagen även om de formellt inte har något samband är ett företagmed fyra olika namn och syftet att undvika att betala och undvika ansvar.

• Gilla
  • Älska
BirgitS och 4 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Tänkte precis säga det. Har en polare som är hög chef där, finns inget företag i Sverige som är mer stuprör än SEB. Minst 8 nivåer av chefer innan du stöter på någon som jobbar operativt 🤣
Mycket polare på höga positioner blir det.

• Haha
  • Gilla
Cancerman_777 och 1 till
  • Laddar…
sysmali
H heimlaga skrev:
😂😂😂😂😂

Jag är mållös. Så många tvära kast i din historia att jag blir alldeles stressad. Men man måste även förära chefen en tanke gällande hans listighet att byta ut hinken i smyg. Vilket tur att du fick tillgång till en splitterny hink! Man kan säga att du vann skitkriget.

Men då hade ni inte heller diskussioner om jämn könsfödelning på arbetsplasten?

• Gilla
  • Haha
Jonatan79 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.