Nissens
G Ganescha skrev:
Startade en tråd om just Plejd och nyinflyttad i huset. Själv sitter jag här med puckar som jag ej hittar eller vet vart dom går till. Supporten vill inte hjälpa mig och ge mig koderna osv. Kul.
Har du tagit upp det i Plejds supportgrupp på Facebook? Där lär du få hjälp direkt.

• Gilla
Ganescha
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Har du tagit upp det i Plejds supportgrupp på Facebook? Där lär du få hjälp direkt.
Använder inte Facebook, ska be frugan kolla med dem där. Tack för tipset.

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
Nissens
G Ganescha skrev:
Använder inte Facebook, ska be frugan kolla med dem där. Tack för tipset.
Varsågod, är övertygad om att de löser det

J
Värdelöst att behöva använda FB när vi har ett utomordentligt forum här:

Hittade en gammal tråd med liknande problem hur man nollställer:

Svaret från Plejd - första instruktionen funkade perfekt för de begagnade puckarna.

Hej!

Har du inte tillgång till systemet och pucken har spänning och inte är trasig så hittar du den via kugghjulet --> lägg till enhet --> "återställ" upp till höger --> här kommer alla enheter som du är nära utan att ha tillgång till --> om du klickar på enheten du vill återställa så kommer appen säga till att bryta strömmen till enheten --> bryt strömmmen tills en grön bock kommer upp på skärmen och slå sedan på strömmen igen --> nu ska det finnas på "lägg till enhet" som en ny enhet.

Om du har tillgång till systemet enheterna ligger i så behöver du gå in på det systemet och radera dom där vi kugghjulet --> enheter --> välja den det gäller --> "ta bort enhet" --> då blir det återställd.

• Gilla
Ganescha
  • Laddar…
Nissens
J Jocke Best skrev:
Nej, Plejds support är oomtvistat oerhört bra. I trådarna här är det ovanligt med bra Plejd råd.
J Jocke Best skrev:

Svaret från Plejd - första instruktionen funkade perfekt för de begagnade puckarna.
Det gällde där och då, det är alltid bäst att höra med Plejd direkt.
J Jocke Best skrev:
Hej!

Har du inte tillgång till systemet och pucken har spänning och inte är trasig så hittar du den via kugghjulet --> lägg till enhet --> "återställ" upp till höger --> här kommer alla enheter som du är nära utan att ha tillgång till --> om du klickar på enheten du vill återställa så kommer appen säga till att bryta strömmen till enheten --> bryt strömmmen tills en grön bock kommer upp på skärmen och slå sedan på strömmen igen --> nu ska det finnas på "lägg till enhet" som en ny enhet.

Om du har tillgång till systemet enheterna ligger i så behöver du gå in på det systemet och radera dom där vi kugghjulet --> enheter --> välja den det gäller --> "ta bort enhet" --> då blir det återställd.

J
Nissens Nissens skrev:
Nej, Plejds support är oomtvistat oerhört bra. I trådarna här är det ovanligt med bra Plejd råd.

Det gällde där och då, det är alltid bäst att höra med Plejd direkt.
Du är för rolig, Själv tycker jag det är trevligt att vi i forumet hjälper till, det är liksom syftet med forumet.

På vilket sätt menar du att det är vanskligt att prova att lägga till en enhet man i dagsläget inte ens kan nå, utan man ska ha in en åsikt till från Plejd, vilka redan en gång tydligen nekat hjälp?

• Gilla
BSOD
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:

Hej!

Ah, den missade jag helt när jag sökte… typiskt, men tack för hjälpen.

• Älska
Jocke Best
  • Laddar…
Nissens
J Jocke Best skrev:
Du är för rolig, Själv tycker jag det är trevligt att vi i forumet hjälper till, det är liksom syftet med forumet.
Tycker du att det har fungerat? Om du hade sett hur det är i Plejdgrupper på andra ställen så hade du insett hur illa det fungerat här. Det är ju så fortfarande, någon ny stackare som kommer och uttalar sig positivt om Plejd, eller ännu värre använder Plejds system till något annat än belysning…
J Jocke Best skrev:
På vilket sätt menar du att det är vanskligt att prova att lägga till en enhet man i dagsläget inte ens kan nå, utan man ska ha in en åsikt till från Plejd, vilka redan en gång tydligen nekat hjälp?
Jag är övertygad om att Plejd inte kommer att neka honom hjälp, och just hans case kanske har en annan enklare lösning, det kan bara Plejd veta. Kanske kan de hjälpa från serversidan, kanske har de uppdaterat någon mjukvara. Vad vet jag…

Plejds support är verkligen riktigt bra.

Nissens Nissens skrev:
Nej, Plejds support är oomtvistat oerhört bra.
Vet du att det är oomtvistat eller antar du?

• Gilla
  • Haha
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
J
Nissens Nissens skrev:
Tycker du att det har fungerat? Om du hade sett hur det är i Plejdgrupper på andra ställen så hade du insett hur illa det fungerat här. Det är ju så fortfarande, någon ny stackare som kommer och uttalar sig positivt om Plejd, eller ännu värre använder Plejds system till något annat än belysning…

Jag är övertygad om att Plejd inte kommer att neka honom hjälp, och just hans case kanske har en annan enklare lösning, det kan bara Plejd veta. Kanske kan de hjälpa från serversidan, kanske har de uppdaterat någon mjukvara. Vad vet jag…

Plejds support är verkligen riktigt bra.
Jag tycker forumet är kanon. Synd du inte tycker det fungerar. Låter lite som Groucho Marx det där, att du fortfarande skriver i tråden. Har du aktier i FB/Meta också?

"Jag vill inte vara med i en klubb som kan acceptera sådana som mig som medlemmar."

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Nissens
J Jocke Best skrev:
Jag tycker forumet är kanon. Synd du inte tycker det fungerar.
Där ser man, men du verkar inte ha koll på andra forum då. Flr det är otrolig skillnad.
J Jocke Best skrev:
Låter lite som Groucho Marx det där, att du fortfarande skriver i tråden. Har du aktier i FB/Meta också?
Jösses
J Jocke Best skrev:
"Jag vill inte vara med i en klubb som kan acceptera sådana som mig som medlemmar."
Du är lustig du.

MultiMan
Byggahus har ett av de bäst fungerande forumen i Sverige iaf och jag är med i många.

• Gilla
blackarrow och 2 till
  • Laddar…
Nissens
MultiMan MultiMan skrev:
Byggahus har ett av de bäst fungerande forumen i Sverige iaf och jag är med i många.
Absolut, håller med om det. Men just Plejd har betydligt bättre forum på andra ställen. 😊

Det bästa är det Plejd själva administrerar.

MultiMan MultiMan skrev:
Håller helt med, få forum når upp till Byggahus nivå vad gäller möjlighet att få information, värdefulla synpunkter och hjälp.

(Den är oomtvistat oerhört bra. 😎)

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
J
Nissens Nissens skrev:
Där ser man, men du verkar inte ha koll på andra forum då. Flr det är otrolig skillnad.

Jösses

Du är lustig du.
Du bevisade just min poäng. Tur ändå att många uppskattar forumet.
Nu tycker jag vi återgår till ämnet.

Ikea stödjer Matter, och naturligtvis Zigbee, så vill man ta bort Plejd så är Dirigera en väldigt bra lösning.
Hade Plejd stött Matter så skulle man kunnat fasa ut det allt eftersom men då får man gå omvägen via andra plattformar. Jag själv använder till ex Flic-knappar tillsammans med övriga puckar i mitt smarta hem, det går utmärkt eftersom allt funkar tillsammans med Matter. Vet ej vad Plejd har för utsikter här då jag inte lunchar med Koenigsegg. Vad jag kunnat läsa mig till så har de i 2 års tid (På FB :) ) sagt att de tittar på det.

Elektrikernas favorit har ju även fått konkurrens av Eltakos puckar, och de supportar Matter, så även Eltako kan alltså vara ett alternativ. Då får man även lite skydd mot abstinens eftersom den har en ljusblå, trygg färg.

Ljusblå Eltako EUD61NPL-230V dimmermodul för smarta hem, med justerbara inställningar för fasavsnitt och dimhastighet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men förslaget är alltså enligt forumet fortfarande:

IKEA:s Dirigera-hubb på ett bord med textsida om Matter-stöd, en del av en smart hem-strategi från IKEA.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.