344 766 läst · 7 833 svar
345k läst
7,8k svar
Sveriges elproduktion är bättre än någonsin
Du kommer sannolikt att se hur det hår för USA när han börjar använda de metoder du förespråkar för att gynna invånarna i USA. De kommer definitivt att missgynnas på sikt.
Är mera inne på att vi skulle kunna obstruera och krångla på ett raffinerat sätt, via nitiska myndigheter, mht. havsmiljöer etc. Framför allr vad gäller kablar i södra östersjön.D Daniel 109 skrev:
Det har inget med att begränsa frihandel att göra. Vi värnar om den marina miljön 😇
Har verkligen den nya flödesbaserade debiteringen gjort elen billigare i Söder och dyrare i Norr, som vår närings och fantasibluffminister har påstått, vad skulle priserna i såna fall ha varit idag med den gamla debiteringen?
Vilken flödesplanerade debitering?
Jag har svårt att se att kapacitetsberäkning är en synonym till debitering.
Jo det här är sjukt, mycket sjukt.D Daniel 109 skrev:
Tysklands bedrövliga elproduktion
https://www.smard.de/home
Sverige importerar nu på morgonen
https://www.svk.se/om-kraftsystemet/kontrollrummet/
Kan du förklara 70% regeln en gång till. Nån kan ju ha missat ditt förra inlägg.D daVinci skrev:Och den sk 70% regeln stipulerar inte någon existens av transmissionskapacitet. Uppenbarligen har du inte alls läst regeltexten utan har låtit någon svammelmakare lura i dig ren goja.
Regeltexten är i sig lite svårtillgänglig. Men det är inget skäl att sprida desinformation. Jag vill minnas att jag förklarat tidigare här vad den innebär. Just för att någon svamlade om den. Men det verkar ha varit för döva öron.
Det är ju en enkel regel, men 70% av vad.?
Eh, hur menar du att politiker obstruerar flödet, om än begränsat?D daVinci skrev:
Tjänster
Senaste från startsidan
Populärt i forumet
-
Hur fixar vi prissättningen på elhandelsmarknaden?
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Är kärnkraft en teknik för att balansera elsystemet
Sveriges elproduktion är bättre än någonsin
Vi som gillar kärnkraft, vad behövs för att det ska bli
Vill inte låta mig ladda
Elavtal, elpriser & elförbrukning