sunnis
M maria01 skrev:
Svenskar glömmer bort hur dåligt ett märke eller företag är väldigt fort

hur tror du Biltema överlever och växer för år till år folk fortsätter ju handla skit spelar ju ingen roll om dom var missnöjda med föra köpet
Har aldrig tänkt på det :dizzy: har nog glömt massa dåliga erfarenheter. Får nog börja anteckna i ett block då vi inte minns längre än något år. Dumt om man råkar ut för samma sak igen utan att minnas:confused:

• Gilla
maria01
  • Laddar…
A
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
[länk]

Med dagens mått mätt ganska snällt...
lyssnade på detta när jag hämtade ved..

skrattade till när Karln sa att han hade haft byggfirma i 5 år och därmed även hade utbildning.. hade låtit bättre med erfarenhet och vunnen kunskap.. :rofl:

Nissens
Maskintok skrev:
Jo det kan jag hålla med om..
Men det första tycker jag verkar ologiskt...

Men detta är bara så fruktansvärt onödigt istället för att ringa några samtal och lösa saken från början..
Ja, men TS har inte gjort de bästa valen heller. Det är en del rena faktafel, som att det skulle ryka in när man eldar tex. Jag tror inte att min lucka skulle hålla bomgätt om jag lägger i en rökpatron på det sättet TS gjort i sin. Men den fungerar perfekt för det... som vi sagt innan, man kan ju elda med öppna kassettluckor om man vill utan att det ryker in. Det är ju rökgången man testar normalt sett, och jag har inte sett ett ord om att det är något fel på rökgången.

Återstår de estetiska problemen. Man kan ju fundera på hur mycket det är värt att driva sådana frågor. För båda parter. Det har verkligen spårat ur...

A
Nissens Nissens skrev:
Ja, men TS har inte gjort de bästa valen heller. Det är en del rena faktafel, som att det skulle ryka in när man eldar tex. Jag tror inte att min lucka skulle hålla bomgätt om jag lägger i en rökpatron på det sättet TS gjort i sin. Men den fungerar perfekt för det... som vi sagt innan, man kan ju elda med öppna kassettluckor om man vill utan att det ryker in. Det är ju rökgången man testar normalt sett, och jag har inte sett ett ord om att det är något fel på rökgången.

Återstår de estetiska problemen. Man kan ju fundera på hur mycket det är värt att driva sådana frågor. För båda parter. Det har verkligen spårat ur...
Jo visst jag skrev detta som svar på att beskriva ägaren av elda för saker... Det tycker jag vi kan försöka hålla lågt..
Men idioti är det på alla fronter...

P
optimum optimum skrev:
Kolla lite på denna länken så blir det solklart.

[länk]

[bild]
Trustpilot kan man ju inte lita på. Nio omdömen där alla ger en stjärna. Medelbetyg 2.1
Hm. Trustpilot har tydligen en helt egen medelvärdesbildningsteori.
:thinking:

Redigerat:
  • Haha
Nissens
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Även om jag inte förstår varför just ägaren skulle ut och banka:rofl:...
Har han inte tillräckligt att göra ändå... :cool:
Ju mindre han är på kontoret, desto bättre går firman. (y)

P
Maskintok skrev:
Är nog så och att tyvärr så skriver sällan nöjda kunder kommentarer... Kanske pga lycka... Vad vet ja...
Nöjda kunders kommentarer är inte speciellt intressanta. Det är vad säljaren har gjort för att rätta till ett fel som är intressant. Alla kan göra fel, men alla rättar inte till fel.

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
A
P pmd skrev:
Nöjda kunders kommentarer är inte speciellt intressanta. Det är vad säljaren har gjort för att rätta till ett fel som är intressant. Alla kan göra fel, men alla rättar inte till fel.
Men varför ta saker ur sitt sammanhang?
För att få billiga poäng på min bekostnad eller?

Efter att ha sett några av svaren på tråden som påpekar att kostnaden ju faktiskt kommer från den dyra advokatbyrån så tänkte jag dela med mig av några av mina erfarenheter.

Jag är själv jurist, men driver sedan många år tillbaka egen firma (inom en annan bransch)
Därför blir det ofta jag som måste besluta om vi ska ta in extern byrå eller sköta det själva internt. Här kommer några tips om man funderar på att ta in en extern byrå.

Behandla inte advokatfirman med mer respekt än en annan firma som du hyr in för att utföra en tjänst åt dig:
  • Har du förtroende för dem? Har de bra rykte? Vilka principer använder de vid fakturering?
  • Specificera det du vill att de ska göra - du ger ju inte en hantverkare fria händer med ditt badrum och säger lycka till, det är löpande räkning!
  • Diskutera de moment som ska utföras - hur mycket tid (pengar) som ska läggas på varje del och vad som ska prioriteras.
  • Är det saker som du inte förstår? - försöker de använda en jargong som du inte hänger med i? - be dem utveckla - på samma sätt som vvs-killen ska kunna förklara varför han föreslår en dyrare lösning så måste juristen det också.
  • Kräv återkoppling på dina krav - får processen kosta max en viss summa så ska den göra det - be om en tidsplan och projicerad tidsåtgång.
I övrigt så föreslår jag:
  • Diskutera vilka moment du kan göra själv - att ringa och begära ett utlåtande från en expert, få det nerskrivet och skickat till byrån kan man göra själv - till en billigare peng.
  • Håll koll på kostnaden - du ska gärna hela tiden veta ungefär hur mycket de har gjort av med så att du inte får en otrevlig överraskning.
  • Begär preciserad faktura - vilka moment har de tagit betalt för till vilken timpeng - betalar du advokattimpris för något en biträdande eller juristsekreterare kunde ha gjort.
Kort och gott - följ samma principer som de flesta här i forumet förespråkar med alla andra entreprenörer.
Lycka till!

Edit - Rättade några slarvfel

Redigerat:
  • Gilla
Freddedan och 14 till
  • Laddar…
A
Nyfniken Nyfniken skrev:
Ju mindre han är på kontoret, desto bättre går firman. (y)
Jaså, det verkar vara som om vissa här har mer information än andra... Jag har inte en aning, sitter många mil bort....
Aldrig träffat eller haft med varken firman eller dess ägare att göra..

Kan bara uttala mig om hur de agerat enligt artiklar och kommentarer..

Och den bilden verkar inte rolig...

P
Maskintok skrev:
Men varför ta saker ur sitt sammanhang?
Min kommentar var väl i rätt sammanhang?
För att få billiga poäng på min bekostnad eller?
Nej, för att påpeka att negativa omdömen är intressantare än positiva.

P
Czcanner Czcanner skrev:
Kort och gott - följ samma principer som de flesta här i forumet förespråkar med alla andra entreprenörer.
Ta in offerter från flera juristfirmor, och be gärna om referenser. Det gör man ju när man anlitar en hantverkarfirma för ett större jobb.

M maria01 skrev:
Svenskar glömmer bort hur dåligt ett märke eller företag är väldigt fort

hur tror du Biltema överlever och växer för år till år folk fortsätter ju handla skit spelar ju ingen roll om dom var missnöjda med föra köpet
Biltema lever generellt upp till sitt löfte. Helt okej produkter till ett förhållandevis lågt pris. Om någon tror att biltema står för bästa kvaliteten hade de nog blivit besvikna, men det är nog få som missuppfattar deras varumärkeslöfte.

• Gilla
b_hasse och 1 till
  • Laddar…
Höstens byte från Husqvarna № 0726 till en Smålandsspisen № 1896 skulle enligt plan göras med spis från Eldabutiken i Västerås. Efter jag läst artikeln här så blir det plan B istället - inte en Smålandsspisen № 1896 från Eldabutiken utan från en annan leverantör.

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
Nissens
P pmd skrev:
Min kommentar var väl i rätt sammanhang?

Nej, för att påpeka att negativa omdömen är intressantare än positiva.
Men det är de inte.
Om en butik med 10 000 kunder har 50 missnöjda kunder så är det betydligt mindre intressant än om en annan butik med 10 000 kunder har 5 000 missnöjda kunder.
Det finns alltid kunder som aldrig blir nöjda oavsett, och deras skrivelser är inte speciellt intressanta...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.