Då är det väl bara att sprida budskapet till vänner och fiender att man ska undvika Eldabutiken.

• Gilla
Peter787 och 1 till
  • Laddar…
Intressant fenomen att just byggbranschen är så kundfientlig, jag vet inget motsvarande i annan bransch

• Gilla
Långfarare och 1 till
  • Laddar…
A
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Intressant fenomen att just byggbranschen är så kundfientlig, jag vet inget motsvarande i annan bransch
njo då..
bilverkstäder, trädgårdsmaskiner mm
nog finns det kundfientliga firmor överallt..
Eller om det är kunderna som gör att firmorna blir fientliga ska jag låta vara osagt..

Maskintok skrev:
njo då..
bilverkstäder, trädgårdsmaskiner mm
nog finns det kundfientliga firmor överallt..
Eller om det är kunderna som gör att firmorna blir fientliga ska jag låta vara osagt..
Det är aldrig kundens fel, det är uppdragstagarens ansvar att kommunikation osv blir rätt.

• Gilla
JuggeH
  • Laddar…
A
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är aldrig kundens fel, det är uppdragstagarens ansvar att kommunikation osv blir rätt.
Jaså det var intressant...
Speciellt när jag har verkstad åt både bilar och trädgårdsmaskiner...
Och nog händer det allt att man hittar på fel sorts kunder.....

Maskintok skrev:
Jaså det var intressant...
Speciellt när jag har verkstad åt både bilar och trädgårdsmaskiner...
Och nog händer det allt att man hittar på fel sorts kunder.....
Jag har försökt mig på så många gånger på detta forum försöka upplysa hantverkare om kundvård så jag ger upp.. Någon vacker dag kommer det slå tillbaka på er...

edit: Jag driver en spelstudio så mina kunder är gamers, kan vara värsta sortens kunder, men det går bra med kundvård ändå.

• Gilla
Långfarare och 3 till
  • Laddar…
Känns som att slarv är vardag nuförtiden och de skydd man har som privatperson bara en pissig lögn.

Hade en rörmokare hos mig som installerade blandare i kök efter en vattenskada. Han hade inte ens testat blandaren efter installation vilken läckte pga att rören var dåligt åtdragna... Vilken jävla idiot. Hur kan man ens lämna något ofärdigt oavsett bransch?!

• Gilla
  • Ledsen
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
J
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag tänker då aldrig sätta min fot i en elda-butik igen.
Nej det är väl det enda skyddet vi små konsumenter har att vara lojala med oss själva tillsammans och bojkotta hela elda-kedjan

För vem av oss står på tur nästa gång ?

• Gilla
Thor Gaarder och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.