58 733 läst · 292 svar
59k läst
292 svar
Slutnotan för kaminen från Eldabutiken blev 255 000 kr
Fast det är väl just det de är?Nissens skrev:
Om man bara ger ett dåligt betyg så vet man ju inte vad det hänger på.
Men om det beskrivs varför man är missnöjd kan ju var och en bedöma om man själv skulle acceptera vad det nu handlar om.
I detta fallet t.ex. - även om man inte tycker kunden hade rätt så kanske man inte vill handla av någon som tillämpar denna typ av tvistlösning?
Jag håller med @pmd. Det är mer intressant att läsa hur de missnöjda kunderna blir bemötta av leverantören än hur nöjda de nöjda är.
Det finns alltid en klick fanatiskt religiösa kunder som vräker ur sig superlativ om allt de köpt och gjort och aldrig har gjort en dålig affär.
Frågan är ju hur en missnöjd kund blir bemött, för det finns ju trots allt en risk att man hamnar där själv.
(Och ja, sen finns det också alltid en klick missnöjda rättshaverister på andra sidan skalan. Men dem brukar det ofta vara lätt att identifiera utifrån texten i inläggen)
Det finns alltid en klick fanatiskt religiösa kunder som vräker ur sig superlativ om allt de köpt och gjort och aldrig har gjort en dålig affär.
Frågan är ju hur en missnöjd kund blir bemött, för det finns ju trots allt en risk att man hamnar där själv.
(Och ja, sen finns det också alltid en klick missnöjda rättshaverister på andra sidan skalan. Men dem brukar det ofta vara lätt att identifiera utifrån texten i inläggen)
Jag vill läsa båda sidor...Nyfniken skrev:Jag håller med @pmd. Det är mer intressant att läsa hur de missnöjda kunderna blir bemötta av leverantören än hus nöjda de nöjda är.
Det finns alltid en klick fanatiskt religiösa kunder som vräker ur sig superlativ om allt de köpt och gjort och aldrig har gjort en dålig affär.
Frågan är ju hur en missnöjd kund blir bemött, för det finns ju trots allt en risk att man hamnar där själv.
(Och ja, sen finns det också alltid en klick missnöjda rättshaverister på andra sidan skalan. Men dem brukar det ofta vara lätt att identifiera utifrån texten i inläggen)
Ja, men det har föga bäring på vad jag skrev.Nissens skrev:
Det är större chans att hitta intressant information bland de missnöjda omdömena. Alla omdömen, positiva såväl som negativa, är inte lika intressanta.
Jag har inte skrivit att de positiva omdömena är fullständigt ointressanta.
Precis så. Jämför med recensioner, av t.ex. produkter. En recensent kanske sågar en produkt pga något den värderar mycket högt och som man själv tycker inte spelar någon roll.C cpalm skrev:
Eller tvärtom.
"Bäst i test" bör läsas kritiskt.
Berättade du det för Eldabutiken i Västerås?MacAver skrev:
Jo, men problemet är att man bara ser den ena sidan...C cpalm skrev:Fast det är väl just det de är?
Om man bara ger ett dåligt betyg så vet man ju inte vad det hänger på.
Men om det beskrivs varför man är missnöjd kan ju var och en bedöma om man själv skulle acceptera vad det nu handlar om.
I detta fallet t.ex. - även om man inte tycker kunden hade rätt så kanske man inte vill handla av någon som tillämpar denna typ av tvistlösning?
Fick själv Nordpeis Monaco installerad för 3 år sen och är suuupernöjd. Var med då montörerna (3st!) installerade den, de sa det är den mest komplicerade av alla peiser i hela sortimentet. Lätt att göra fel och det har montörerna i TS fall definitivt gjort. Jag och TS har jmf bilder och det är helt klart skillnader.
Det skall INTE läcka ut rök även vid misslyckat tändning. Då fylls hela kammaren med rök men INGET siver ut hos oss de gånger frugan har misslyckats ;-). TS var skevt monterad, ses på bilder.
Betongen bör målas, möjligt info-glapp där. TS skarvar mellan betongblocken är 3-4ggr större (och sneda) än de vi har. Vi har INGEN silikon i skarvarna då de bara är några mm breda
Produkten är super, TS hade helt enkelt otur att få montörer som inte var kvalificerade
Det skall INTE läcka ut rök även vid misslyckat tändning. Då fylls hela kammaren med rök men INGET siver ut hos oss de gånger frugan har misslyckats ;-). TS var skevt monterad, ses på bilder.
Betongen bör målas, möjligt info-glapp där. TS skarvar mellan betongblocken är 3-4ggr större (och sneda) än de vi har. Vi har INGEN silikon i skarvarna då de bara är några mm breda
Produkten är super, TS hade helt enkelt otur att få montörer som inte var kvalificerade
Helt rätt! När jag läser artikeln och påståenden så får jag en stark känsla av en ”omöjlig kund” vilket bekräftas av hans advokatkostnader. Det är han som drivit detta ärende i absurdum. Övertygad att det hade gått att lösa smidigare än detta som blivitH huggan skrev:
Det tror inte jag heller, men det kunderna skriver behöver ju inte vara hela sanningen.P pmd skrev:
Även storyn i denna tråden är ju lite vinklad. Elda butiken har gjort bort sig kraftigt, men problemen är estetiska och TS har bidragit till situationen. Man får ju ett annat intryck om man inte läser noggrant.