C
Nissens Nissens skrev:
Det finns alltid kunder som aldrig blir nöjda oavsett, och deras skrivelser är inte speciellt intressanta...
Fast det är väl just det de är?
Om man bara ger ett dåligt betyg så vet man ju inte vad det hänger på.
Men om det beskrivs varför man är missnöjd kan ju var och en bedöma om man själv skulle acceptera vad det nu handlar om.

I detta fallet t.ex. - även om man inte tycker kunden hade rätt så kanske man inte vill handla av någon som tillämpar denna typ av tvistlösning?

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Jag håller med @pmd. Det är mer intressant att läsa hur de missnöjda kunderna blir bemötta av leverantören än hur nöjda de nöjda är.

Det finns alltid en klick fanatiskt religiösa kunder som vräker ur sig superlativ om allt de köpt och gjort och aldrig har gjort en dålig affär.

Frågan är ju hur en missnöjd kund blir bemött, för det finns ju trots allt en risk att man hamnar där själv.

(Och ja, sen finns det också alltid en klick missnöjda rättshaverister på andra sidan skalan. Men dem brukar det ofta vara lätt att identifiera utifrån texten i inläggen)

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
A
Nyfniken Nyfniken skrev:
Jag håller med @pmd. Det är mer intressant att läsa hur de missnöjda kunderna blir bemötta av leverantören än hus nöjda de nöjda är.

Det finns alltid en klick fanatiskt religiösa kunder som vräker ur sig superlativ om allt de köpt och gjort och aldrig har gjort en dålig affär.

Frågan är ju hur en missnöjd kund blir bemött, för det finns ju trots allt en risk att man hamnar där själv.

(Och ja, sen finns det också alltid en klick missnöjda rättshaverister på andra sidan skalan. Men dem brukar det ofta vara lätt att identifiera utifrån texten i inläggen)
Jag vill läsa båda sidor...

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
P
Nissens Nissens skrev:
Men det är de inte.
Om en butik med 10 000 kunder har 50 missnöjda kunder så är det betydligt mindre intressant än om en annan butik med 10 000 kunder har 5 000 missnöjda kunder.
Ja, men det har föga bäring på vad jag skrev.
Det finns alltid kunder som aldrig blir nöjda oavsett, och deras skrivelser är inte speciellt intressanta...
Det är större chans att hitta intressant information bland de missnöjda omdömena. Alla omdömen, positiva såväl som negativa, är inte lika intressanta.

Jag har inte skrivit att de positiva omdömena är fullständigt ointressanta.

P
C cpalm skrev:
Men om det beskrivs varför man är missnöjd kan ju var och en bedöma om man själv skulle acceptera vad det nu handlar om.
Precis så. Jämför med recensioner, av t.ex. produkter. En recensent kanske sågar en produkt pga något den värderar mycket högt och som man själv tycker inte spelar någon roll.
Eller tvärtom.

"Bäst i test" bör läsas kritiskt.

MacAver MacAver skrev:
Höstens byte från Husqvarna № 0726 till en Smålandsspisen № 1896 skulle enligt plan göras med spis från Eldabutiken i Västerås. Efter jag läst artikeln här så blir det plan B istället - inte en Smålandsspisen № 1896 från Eldabutiken utan från en annan leverantör.
Berättade du det för Eldabutiken i Västerås?

M Mortsken skrev:
Berättade du det för Eldabutiken i Västerås?
Har inte berättat. Läste om Johans trista erfarenhet först i fredags och hittade en annan leverantör idag. Vid tillfälle kommer jag att berätta. Inte så att jag åker dit bara för det. Några mil dit.

Nissens
C cpalm skrev:
Fast det är väl just det de är?

I detta fallet t.ex. - även om man inte tycker kunden hade rätt så kanske man inte vill handla av någon som tillämpar denna typ av tvistlösning?
Jo, men problemet är att man bara ser den ena sidan...

MacAver MacAver skrev:
Har inte berättat. Läste om Johans trista erfarenhet först i fredags och hittade en annan leverantör idag. Vid tillfälle kommer jag att berätta. Inte så att jag åker dit bara för det. Några mil dit.
Mail, telefon?

M MartinP666 skrev:
Mail, telefon?
Tror jag inte.

Fick själv Nordpeis Monaco installerad för 3 år sen och är suuupernöjd. Var med då montörerna (3st!) installerade den, de sa det är den mest komplicerade av alla peiser i hela sortimentet. Lätt att göra fel och det har montörerna i TS fall definitivt gjort. Jag och TS har jmf bilder och det är helt klart skillnader.
Det skall INTE läcka ut rök även vid misslyckat tändning. Då fylls hela kammaren med rök men INGET siver ut hos oss de gånger frugan har misslyckats ;-). TS var skevt monterad, ses på bilder.
Betongen bör målas, möjligt info-glapp där. TS skarvar mellan betongblocken är 3-4ggr större (och sneda) än de vi har. Vi har INGEN silikon i skarvarna då de bara är några mm breda
Produkten är super, TS hade helt enkelt otur att få montörer som inte var kvalificerade

• Gilla
linneac och 3 till
  • Laddar…
P
Nissens Nissens skrev:
Jo, men problemet är att man bara ser den ena sidan...
Jag tror inte att det skulle fungera så bra om säljare/leverantörer börjar recensera sina kunder.

H huggan skrev:
Varför antar alla att det faktiskt var fel på produkten? Man kan ju lika väl anta att det var en gnällig kund?
Helt rätt! När jag läser artikeln och påståenden så får jag en stark känsla av en ”omöjlig kund” vilket bekräftas av hans advokatkostnader. Det är han som drivit detta ärende i absurdum. Övertygad att det hade gått att lösa smidigare än detta som blivit

Nissens
P pmd skrev:
Jag tror inte att det skulle fungera så bra om säljare/leverantörer börjar recensera sina kunder.
Det tror inte jag heller, men det kunderna skriver behöver ju inte vara hela sanningen.

Även storyn i denna tråden är ju lite vinklad. Elda butiken har gjort bort sig kraftigt, men problemen är estetiska och TS har bidragit till situationen. Man får ju ett annat intryck om man inte läser noggrant.

A
S sketchup skrev:
Helt rätt! När jag läser artikeln och påståenden så får jag en stark känsla av en ”omöjlig kund” vilket bekräftas av hans advokatkostnader. Det är han som drivit detta ärende i absurdum. Övertygad att det hade gått att lösa smidigare än detta som blivit
har du bevis på detta?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.