Yes, (y)
 
  • Gilla
Anders 1920-tal och 1 till
  • Laddar…
Håller på och leka med.spjällen nu... tagit fram 6, 8 och 12mm distanser, men såklart var plywoodwn 9mm :thinking:
Arbetsbänk med en plywoodbit i skruvstäd, vita spjäll och metall distanser samt verktyg runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
3D-utskriven spjällmekanism med olika tjocklekar av plywooddistanser och bultar monterade på arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
devizion
  • Laddar…
[QUOTE="___EM, post: 3167576,
Frågan består i om jag ska gå med 160mm så långt ner det går dvs t.o.m Y-röret och sen reducera eller om jag ska reducera vid spjället redan till 125 för att inte få för hastig skillnad?
Hur är det med turbulens och såna åkommor? :)[/QUOTE]”

Det där är en grej jag funderat på också. Egentligen borde det ju vara bäst att göra reduktionen en bit innan avsticket för att uppnå en tryckutjämning.
 
Björn Melander Björn Melander skrev:
[QUOTE="___EM, post: 3167576,
Frågan består i om jag ska gå med 160mm så långt ner det går dvs t.o.m Y-röret och sen reducera eller om jag ska reducera vid spjället redan till 125 för att inte få för hastig skillnad?
Hur är det med turbulens och såna åkommor? :)

Det där är en grej jag funderat på också. Egentligen borde det ju vara bäst att göra reduktionen en bit innan avsticket för att uppnå en tryckutjämning.
Lite så jag tänkte också :thinking:
 
Någon mer som har input? Står med fingret på ”köp-knappen” :D
 
Vad är det du ska köpa?
 
Y-rör 160 eller 125 då beroende på hur jag ska göra. Lutar dock åt 160 så kan man justera ner/upp sen.
 
Redigerat:
Kör på 160... Du hade väl en DD XL?
 
Spjället funkar kanoners!

 
  • Gilla
pleqtiz och 3 till
  • Laddar…
Japp DD XL!

Snyggt. Säg till om du blir alldeles skitsugen på att göra fler och inte kan hjälpa dig själv. Då finns jag här :D(y)
 
  • Haha
Masses
  • Laddar…
Masses Masses skrev:
Spjället funkar kanoners!

[media]
Läckert! Jag kan tänka mig att betala en slant för att få några sådana där. Du tar inga beställningar? ;)
 
Jag kan hjälpa till att göra spjäll, måste dock bli klara med mina egna först :D
Vi kan ta sånt via PM
 
Jag ska kanske förtydliga att jag också är intresserad och INTE efterfrågar någon form av gratisarbete :) Kan ta de på PM längre fram. Just nu är jag inne på felders spjäll men hört både ris och ros om dessa..:thinking:
 
  • Gilla
Masses
  • Laddar…
P
E ___EM skrev:
Jag ska kanske förtydliga att jag också är intresserad och INTE efterfrågar någon form av gratisarbete :) Kan ta de på PM längre fram. Just nu är jag inne på felders spjäll men hört både ris och ros om dessa..:thinking:
Vad är ris och ros om Felders varianter? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.