58 950 läst · 312 svar
59k läst
312 svar
Slakta och bygga om spånsug (komplettera med cyklon)
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 363 inlägg
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 363 inlägg
[QUOTE="___EM, post: 3167576,
Frågan består i om jag ska gå med 160mm så långt ner det går dvs t.o.m Y-röret och sen reducera eller om jag ska reducera vid spjället redan till 125 för att inte få för hastig skillnad?
Hur är det med turbulens och såna åkommor? [/QUOTE]”
Det där är en grej jag funderat på också. Egentligen borde det ju vara bäst att göra reduktionen en bit innan avsticket för att uppnå en tryckutjämning.
Frågan består i om jag ska gå med 160mm så långt ner det går dvs t.o.m Y-röret och sen reducera eller om jag ska reducera vid spjället redan till 125 för att inte få för hastig skillnad?
Hur är det med turbulens och såna åkommor? [/QUOTE]”
Det där är en grej jag funderat på också. Egentligen borde det ju vara bäst att göra reduktionen en bit innan avsticket för att uppnå en tryckutjämning.
Lite så jag tänkte ocksåBjörn Melander skrev:[QUOTE="___EM, post: 3167576,
Hur är det med turbulens och såna åkommor? ”
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg