Enligt vissa på tyska sidor är dem till belåtenhet men såg nåt inlägg här om att dom läcker. Kan va ett åtgärdat fel dock för posten va rätt gammal tror jag.

• Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
Jag har fått min Cv1800 nu, åtminstone 3 av 4 paket. Själva cyklonen kommer imorgon tror jag. Verkar ha klarat, FedEx, båtfrakt med jetcarrier och postmord utan några skador.

Tyvärr kommer det dröja ett par månader innan jag är klar med nya snickarboden så att jag kan montera ihop den.
Delar av en dammsugaranordning (Cv1800) på en byggplats, paketerade och klara för montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Pysslarn och 5 till
  • Laddar…
Ska bli kul att följa :)

Och här kom äntligen cyklonen! Oskadad och välpaketerad! Väldigt stor! 7-årigt barn för referens!

Stort, genomskinligt plastkärl bredvid ett barn för att visa storleksjämförelse.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Björn Melander och 4 till
  • Laddar…
Tycker faktiskt att sjuåringen kunde hållit i en ask tändstickor som referens till hans storlek! :D

Skämt åsido ser de fina ut, båda två. Den ena är nog ett bra köp, den andra bra gjort!
//Ronnie

• Gilla
___EM och 3 till
  • Laddar…
Dagens projekt...
Två vita 3D-utskrivna delar på en arbetsbänk med hålmönster.
Skapa konto

• Gilla
Skooda och 3 till
  • Laddar…
Är det Solidworks du ritar i?

Nej, Inventor...:)

Inventor är bra skit :)(y)

• Gilla
Masses
  • Laddar…
Nu pussas dom snart :love:
Får se hur jag ska lösa upphängningen...

Två dammutsugsanläggningar på en verkstadsvägg nära att mötas med anslutna rör.
Skapa konto

• Gilla
nanowire och 5 till
  • Laddar…
Ser tjusigt ut men varför mellankopplingen med ”de vita”? Passar inte de rektangulära hålen? Dvs är det delar från två olika spånsugar?

Masses Masses skrev:
Nu pussas dom snart :love:
Får se hur jag ska lösa upphängningen...

[bild]
Ställer mig högst skeptisk till att den där 4KW motorn utnyttjas ens nära sin kapacitet av den där impellern. Ser extremt liten ut. Skulle vara kul om du kunde mäta upp effektåtgången vid drift.

A axel_n skrev:
Ser tjusigt ut men varför mellankopplingen med ”de vita”? Passar inte de rektangulära hålen? Dvs är det delar från två olika spånsugar?
Nej det är sjukt störigt, det är rektangulära och vridna 90 mot varandra när com blir placerade på det viset. Hade det varit kvadratisk anslutning hade saken varit biff. Man kan se det lite bättre i post203 i denna tråden

Fått hem en beställning med 160mm ”svep”. Skall användas för att hänga upp rörsystemet med! Luriga att få tag i för privatperson, känner en kille som är VVSare som ”köpte ut” dessa på Dahl. 450 pix för 8 st.

En bunt med 160mm svarta svepklämmor för upphängning av rörsystem ligger på ett bord.
Skapa konto

• Gilla
___EM
  • Laddar…
Hur förankrar man dom i taket/väggen sen? Ytterligare fäste?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.