Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Det är minst 2 kändisar på bilden, är det från någon instruktionsfilm om lastsurrning?
Efter några snabba goooglingar så kommer jag fram till att bilden antagligen är tagen ur filmen "Lille Fridolf blir morfar".
Från vänster: Douglas Håge, Meg Westergren, Lars Ekborg, Hjördis Petterson

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Näe det stämmer säkert. Gissar på 6-7bar i däcken.
jo, de brukar ligga där, 10" och även upp till 13" med lågprofildäcken till släp. Kanske även de större på de tyngre släpen:thinking: Säkerhetsventil/högtrycksventil och hals har de också

Japp, 6bar ska det vara i mitt släp, det var därför jsg skaffade luftpåfyllare med lång anslutningsslang för då kan jag pumpa utan att vara i närheten när det smäller....

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
B
B breakman skrev:
[länk]

"
Under helgen har vi haft personal ute som bl.a. uppmärksammade detta släp.

4,6 ton tegel på släpet. Släpet var dessutom belagt med körförbud och slutligen så var lastsäkringen inte fullgod.

Resulterade i böter på 5500:- (efter avdrag), svenska systemet är uppbyggt så att man betalar 100% på högsta beloppet i detta fall 4000:-, därefter är det 50% på övriga brott, i detta fall 750:- lastsäkring (1500:) samt körförbud 750:- (1500:)
"
[bild]
Hur tänkte den som lastade och körde det där? Måste ändå ha varit rätt hög tillåten lastvikt på släpet eftersom det bara blev böter på plats, och det står inget om att körkortet omhändertogs.

B Blazermannen skrev:
Hur tänkte den som lastade och körde det där?
"Jag ska bara.."

• Gilla
Blazermannen och 2 till
  • Laddar…
B Blazermannen skrev:
Hur tänkte den som lastade och körde det där? Måste ändå ha varit rätt hög tillåten lastvikt på släpet eftersom det bara blev böter på plats, och det står inget om att körkortet omhändertogs.
Om polisen inte tar körkortet på plats så blir det väl en rapport som ska utreda om körkortet ska återkallas.

tommib
Idag, på påfarten till E4N från Bauhaus Botkyrka:

Kö. Varför? Jo, det står en bil + släp (lånesläp från Bauhaus) med varningsblinkers på längre fram. När jag kommer närmare ser jag att det ligger en rejäl hög med tryckimpregnerat i diket, på andra sidan sidobarriären. Ganska prydlig hög faktiskt. När jag kommer ännu närmare ser jag ett par rejäla sladdmärken i asfalten samt att släpet tryckt till bilens bakända rejält på hörnet.

Diagnos: Negativt kultryck och obefintlig (bokstavligt talat) lastsäkring.

Tyvärr inga bilder, hann inte få upp kameran och det är olagligt att fippla med den ändå när man kör.

• Gilla
Fadai och 3 till
  • Laddar…
Kanske inte riktigt en lastsurrning men passar nog här ändå.

För ett par veckor sedan var vi på väg söderut på E6:an mot Helsingborg. Det är 120 på vägen och vi ligger runt 130 när två billar kommer ikapp oss i vänsterfilen. Tycker de ligger ovanligt nära varandra men det är ju inte ovanligt. Blev rätt förvånad när de körde om och vi såg att det var en bogsering..... Dessutom med en väldigt kort lina som inte såg ut att vara ämnad för det. Ringde polisen och la oss bakom tills de dök upp. Körde om när polisen kommit och såg att båda förarna satt och skrev på sina mobiler.

• Wow
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 8 till
  • Laddar…
Han som drog sms:ade väl till den bogserade "Jag bromsar om tre sekunder".

• Haha
  • Gilla
Fario och 5 till
  • Laddar…
Exemplariskt med två spännband!

• Röd bil med byggmaterial fastsäkrat på taket med två spännband.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
MasMats och 3 till
  • Laddar…
Tre band är det.

• Gilla
  • Haha
johel572 och 1 till
  • Laddar…
Ja faktiskt

Scout Scout skrev:
Exemplariskt med två spännband!
Men vad ÄR det? Ser ut som en slaktad P-automat ungefär. Och hade den inte gått in i bilen om man bara fällt fram passagerarstolen?

• Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Men vad ÄR det? Ser ut som en slaktad P-automat ungefär. Och hade den inte gått in i bilen om man bara fällt fram passagerarstolen?
En köksfläkt modell större...

Scout Scout skrev:
En köksfläkt modell större...
Ah, såklart!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.