G
Vet inte om jag postat den tidigare.
Tyckte det var ganska kreativt ändå 👍

Silverfärgad bil med provisoriskt träbaserat drag fäst vid fronten. Parkering utomhus, annan bil i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
  • Älska
  • Wow
Pen och 19 till
  • Laddar…
?
G GammelMan99 skrev:
Vet inte om jag postat den tidigare.
Tyckte det var ganska kreativt ändå 👍

[bild]
Vad är de för band? Ser ut att kunna lossna.

G
? Rkarlsson skrev:
Vad är de för band? Ser ut att kunna lossna.
Ingen aning, ser ut som nå billigare typ av spännband, sitter ju i bogseröglan och dragkroken bak och antagligen spänt upp ganska mycket under bilen.
Hade väl varit bättre om dom dragit det runt brädorna också så hade det nog suttit bättre.

B
G GammelMan99 skrev:
Ingen aning, ser ut som nå billigare typ av spännband, sitter ju i bogseröglan och dragkroken bak och antagligen spänt upp ganska mycket under bilen.
Hade väl varit bättre om dom dragit det runt brädorna också så hade det nog suttit bättre.
Det väl ändå ut att var draget ett varv runt.
Fordons bagageutrymme öppet, långa träplankor fästa med blå spännrem. Improviserad lastningssäkring.
Skapa konto

• Gilla
GammelMan99
  • Laddar…
Skänkte bort plåtar som vi haft som pooltäckning för några år sen. Hämtades av ungt par i liten asiatisk bil. De skulle bara några kvarter, men även i det fallet känns lastningen tveksam, för att uttrycka sig väldigt diplomatiskt. Jag såg till att i alla fall inte ha något med själva lastningen att göra, och kunde inte hålla mig från att knäppa en bild när de körde iväg. Notera personen som "håller" plåtarna så de inte åker iväg:

Långa metallprofiler sticker ut från en halvöppen bagagelucka på en bil, sedd genom ett fönster.
Skapa konto

• Haha
  • Wow
  • Gilla
Workingclasshero och 6 till
  • Laddar…
Grädden på moset är ju att man riskerar att skära sig på plåtarna.🙄

• Wow
Anna_H
  • Laddar…
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
P-plats och 3 till
  • Laddar…
B
@toksluthaha! Synd att bilden inte visar hela ekipaget. Hade varit intressant att se vilken dragbil de valt.

• Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
?
G GammelMan99 skrev:
Ser inte ut som ett spännband alls faktiskt. Svårt och se. Lite riskabelt och undrar om det ens är lagligt.

Tror han ska kolla sina hjulbultar också...

• Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
G
? Rkarlsson skrev:
Ser inte ut som ett spännband alls faktiskt. Svårt och se. Lite riskabelt och undrar om det ens är lagligt.
Knappast lagligt att spänna fast brädor under bilen.
Då jag bara har bilden i mobilen så har jag inte detaljgranskat den men enligt en tidigare kommentar av en som förstorat bilden så ser det ut som ett vanligt platt band.

G
B breakman skrev:
Det väl ändå ut att var draget ett varv runt.
[bild]
Jamen se där, dom var nog lite seriösa med lastningen ändå 👍 😉

Jag vill minnas att last som sticker ut framför bilen måste markeras med ”flagga” om det så bara är en centimeter utanför och inte som det är baktill efter en meters utstick. Men hittar inget om detta när jag söker på nätet, gjorde bara ett ”snabbsökning”.

• Gilla
gone_fishing
  • Laddar…
S
R roli skrev:
Jag vill minnas att last som sticker ut framför bilen måste markeras med ”flagga” om det så bara är en centimeter utanför och inte som det är baktill efter en meters utstick. Men hittar inget om detta när jag söker på nätet, gjorde bara ett ”snabbsökning”.
En meter framåt är okej.

Skjuter ut framåt: Märk ut.
Undantag: Om delen som skjuter ut framför bilen är kortare än 1 meter och den tydligt framgår för andra trafikanter, behöver den inte märkas ut.

https://korkortonline.se/teori/langd-bredd/

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.