S
useless useless skrev:
Med öppen baklucka och bagaget fyllt med cementsäckar hade bakändan på brädorna hamnat på en bättre nivå.
Finns plats för cementsäckar i bakersta hjulhusen.

Går också att lägga cement/betongsäckar i kärrans framkant om inte kärrans lastkapacitet redan är överskriden.

R roli skrev:
Går också att lägga cement/betongsäckar i kärrans framkant om inte kärrans lastkapacitet redan är överskriden.
Inte överskriden i framändan🤪

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Efter tre omlastningar var föraren nöjd med lastningen och körde hem 😊
[bild]
Jag vet inte vad som är värst, att han åkte iväg på detta sätt eller att detta är resultatet av TRE omlastningar…… hur kommer man fram till att ”nu ser det bra ut vi åker hem”….

• Gilla
  • Wow
  • Haha
Blazermannen och 9 till
  • Laddar…
K
Om det krävdes så många omlastningar för att få det där resultatet undrar hur f*n det såg ut innan. Försökte han med dom på tvären först eller vad.. 🤣

• Haha
  • Gilla
MasMats och 2 till
  • Laddar…
K kniv skrev:
Om det krävdes så många omlastningar för att få det där resultatet undrar hur f*n det såg ut innan. Försökte han med dom på tvären först eller vad.. 🤣
Jag gissar att defintionen på godkänt i det fallet var att det inte skrapade i backen redan på parkeringen.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Ja, jag hade ju hyrt en större kärra, jag. Fördelen med att inte äga egen kärra.

• Gilla
gone_fishing
  • Laddar…
Fairlane
Anna_H Anna_H skrev:
Ja, jag hade ju hyrt en större kärra, jag. Fördelen med att inte äga egen kärra.
Som ägare av en släpvagn så vet jag inte om det är en fördel i sig. Det beror ju på en själv. Jag köpte ett obromsat släp som räcker för nästan alla mina behov, men räcker det inte så hyr jag ett större såklart, så det är nog mer beroende på person än om man äger ett släp eller inte.
Generellt misstänker jag att de som äger eget släp har lite bättre (eller lite mindre dålig) koll på hur man lastar vettigt.

• Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Som ägare av en släpvagn så vet jag inte om det är en fördel i sig. Det beror ju på en själv. Jag köpte ett obromsat släp som räcker för nästan alla mina behov, men räcker det inte så hyr jag ett större såklart, så det är nog mer beroende på person än om man äger ett släp eller inte.
Generellt misstänker jag att de som äger eget släp har lite bättre (eller lite mindre dålig) koll på hur man lastar vettigt.
Nja, min erfarenhet är att de som äger ett sånt där litet släp hellre använder det en gång för mycket än att lägga ut en hundring på att hyra ett bättre passande släp.

• Gilla
kristofo
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag vet inte vad som är värst, att han åkte iväg på detta sätt eller att detta är resultatet av TRE omlastningar…… hur kommer man fram till att ”nu ser det bra ut vi åker hem”….
Han skrev i kommentarerna att han bytte släpet till ett större, så han hade lite koll ändå. Bilden var nog mest på skoj.

Därför har jag ett gigantiskt släp och fru med BE kort.

Problem solved. 😀

• Gilla
  • Älska
boschkenta och 8 till
  • Laddar…
Eccoes Eccoes skrev:
Han skrev i kommentarerna att han bytte släpet till ett större, så han hade lite koll ändå. Bilden var nog mest på skoj.
Har föraren av den bilen kommenterat här?

Fairlane
Anna_H Anna_H skrev:
Nja, min erfarenhet är att de som äger ett sånt där litet släp hellre använder det en gång för mycket än att lägga ut en hundring på att hyra ett bättre passande släp.
Kanske, men min erfarenhet är att folk med hyrsläp/lånesläp generellt inte har en blekaste aning om lastsäkring och/eller kultryck. Det är ju inte folk med eget släp (normalt) som kör med stödhjulet nere.
Ofta finns det inte spännremmar heller bland de som hyr/lånar.
Sen finns det givetvis duktiga hyrare och odugliga ägare.

• Gilla
Tokslut och 3 till
  • Laddar…
Jag hade en bild på telefonen jag tänkte ser lite problematiskt ut men nu när jag tittar på den så kände det inte lika illa... 😄

Fackverksmast i 3 delar, 7,5m styck.
Helt ok kultryck faktiskt!

//ECA

• Vit bil med takbox kopplad till släpvagn lastad med ställningsdelar på en grusplan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
P-plats och 3 till
  • Laddar…
Den bilden ser inte ut att höra hemma i denna tråd då den både har flagga och surrningen ser helt ok ut.

• Gilla
Dilato och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.