1 015 350 läst · 4 623 svar
1015k läst
4,6k svar
Skräckexempel på lastsurrning
Jag föreslår sträckan Vittangi- Masugnsbyn.( Tror stora delar är 110 km/ h?) Kanske roligaste i Sverige!?! Viss fara för ren/ älg. Som 18- åring övningskörde jag åt andra hållet och försökte hänga efter en bekant ( kassören i fotbollsklubben) men gav upp när det gick + 150 km/ h... Rekommenderar vägsträckan om det är körglädje som sökesT tompaah7503 skrev:
Tyvärr har man sänkt till 90 där nu för tiden. Det är väl för att man ska samsas med alla malmtransporter från Kaunis? Men jag håller med om att den är krokig. På väg till släkten när man var liten brukade jag klara mig fram till en bit efter Tärendö innan åksjukan slog till...
Egentligen är 90 oxå för högt då ett flertal kurvor är feldoserade, glömde malmtransporterna vilka naturligtvis är skäl att sänka hastigheten. Inte kul att braka in i 50 ton malmtransport.... Med däck som är nästan dubbelt så höga som en standard personbil. Biten mellan Tärendö och Korpilombolo är oxå väldigt underhållande så Vittangi - Korpilombolo via Tärendö är drygt 10 mil njutning med kurvig väg skyltad 70-110 bara man passar sig för ren/ älg & malmbilar...useless skrev:
Redigerat:
90 ton... https://www.kaunisiron.se/aktuellt/tjugofem-90-tonnare-fran-volvo-sakrar-malmflodet-dygnet-runt/S Sona2012 skrev:
Tja, jag var en aning försiktig med vikt på ekipagen.. hur som är det väldigt troligt en snabb / smärtfri död.RoTe skrev:
Vet en man som överlevde ett sådant möte i Kiruna inne på gruvområdet... Malmtrucken körde över passagerarsidan så karln satt inklämd på förarsätet som i en konservburk. Måste varit en bisarr " nära - döden upplevelse".
Husägare
· Jönköping
· 5 594 inlägg
Riktigt avancerad viktförskjutningskompencering han har skaffat till sitt flak.
Husägare
· Jönköping
· 5 594 inlägg