S
useless useless skrev:
Ser ut att vara ordentligt surrat?
Med en slipsknut?

T tompaah7503 skrev:
Ja, var den finns den kurviga 90-vägen till att börja med?
Inte ens vägar med 80 km/h som hastighetsbegränsning är idag särskilt kurviga av sig.
Jag föreslår sträckan Vittangi- Masugnsbyn.( Tror stora delar är 110 km/ h?) Kanske roligaste i Sverige!?! Viss fara för ren/ älg. Som 18- åring övningskörde jag åt andra hållet och försökte hänga efter en bekant ( kassören i fotbollsklubben) men gav upp när det gick + 150 km/ h... Rekommenderar vägsträckan om det är körglädje som sökes

• Gilla
Storsockret och 1 till
  • Laddar…
Tyvärr har man sänkt till 90 där nu för tiden. Det är väl för att man ska samsas med alla malmtransporter från Kaunis? Men jag håller med om att den är krokig. På väg till släkten när man var liten brukade jag klara mig fram till en bit efter Tärendö innan åksjukan slog till...

useless useless skrev:
Tyvärr har man sänkt till 90 där nu för tiden. Det är väl för att man ska samsas med alla malmtransporter från Kaunis? Men jag håller med om att den är krokig. På väg till släkten när man var liten brukade jag klara mig fram till en bit efter Tärendö innan åksjukan slog till...
Egentligen är 90 oxå för högt då ett flertal kurvor är feldoserade, glömde malmtransporterna vilka naturligtvis är skäl att sänka hastigheten. Inte kul att braka in i 50 ton malmtransport.... Med däck som är nästan dubbelt så höga som en standard personbil. Biten mellan Tärendö och Korpilombolo är oxå väldigt underhållande så Vittangi - Korpilombolo via Tärendö är drygt 10 mil njutning med kurvig väg skyltad 70-110 bara man passar sig för ren/ älg & malmbilar...

Redigerat:
RoTe
RoTe RoTe skrev:
90 ton... [länk]
Tja, jag var en aning försiktig med vikt på ekipagen.. hur som är det väldigt troligt en snabb / smärtfri död.
Vet en man som överlevde ett sådant möte i Kiruna inne på gruvområdet... Malmtrucken körde över passagerarsidan så karln satt inklämd på förarsätet som i en konservburk. Måste varit en bisarr " nära - döden upplevelse".

Snodd bild. ;)
En person i bil håller madrass fastspänd, ser ut som självslag i ansiktet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Wow
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Riktigt avancerad viktförskjutningskompencering han har skaffat till sitt flak.

• Lastbil bakifrån med slitna detaljer och synlig smuts. Registreringsskylten delvis täckt, väg i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Lastbil på väg, trafikskyltar för Trelleborg och Ystad, bro över vägen, kala träd, dagtid.
    Skapa konto
  • Lastbil på motorväg, vägskyltar till destinationer i Sverige, bro i bakgrunden, dagtid, delvis molnigt.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Wow
Fartland och 4 till
  • Laddar…
En bil med en stor uppblåsbar figur, som en flygmaskin på taket, i lantlig miljö.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Screew och 18 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
[bild]
Inte alla som förstår betydelsen uti detta tyvärr.
Ordboksdefinition av svenska ordet "isär," inklusive ordklass, uttal, betydelse och exempelanvändningar.
Skapa konto

• Gilla
Prodigys och 1 till
  • Laddar…
Lite för mycket utstick på sidorna, annars inga större problem egentligen.

• Gilla
Daniel 109
  • Laddar…
A Alexn72 skrev:
Riktigt avancerad viktförskjutningskompencering han har skaffat till sitt flak.
är ju plast rör ju inte mycket vikt i den

M maria01 skrev:
Det kan se så ut men detta är toppmodern utrustning ;):thinking::rofl:

Cheesen
M maria01 skrev:
Mer vikt var det här...
Lastbilssläp med otillräcklig säkring av blytackor; risk för rörelse vid inbromsning eller manövrar.
Skapa konto

• Gilla
GammelMan99
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Mer vikt var det här...
[bild]
och vad har bly med ett plast rör att göra?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.