1 015 332 läst · 4 623 svar
1015k läst
4,6k svar
Skräckexempel på lastsurrning
Jag kopplar det som att båda chaffisarna är jubelidioter med lös last på sina flak. Plaströret är tungt nog att döda någon bakom.M maria01 skrev:
Precis som blyet lär döda chaffisen vid en tvärnit när blyet åker rakt in i hytten.
Det är katastrof bland våra lastbilschaufförer, och de jag ser missköter sig mest är våra svenska chaffisar, specifikt styckegodsbilarna.
När utlänningar kör stål så är allt förstängt och surrat riktigt ordentligt, nästan lite irriterande bra då det tar tid att surra loss allt =)
När vissa svenska chaffisar kör så står stål och rör ofta löst på flaken.
jag förstår vad du menar men det ska mycket till för det röret att hoppa över lämenR Rkarlsson skrev:Jag kopplar det som att båda chaffisarna är jubelidioter med lös last på sina flak. Plaströret är tungt nog att döda någon bakom.
Precis som blyet lär döda chaffisen vid en tvärnit när blyet åker rakt in i hytten.
Det är katastrof bland våra lastbilschaufförer, och de jag ser missköter sig mest är våra svenska chaffisar, specifikt styckegodsbilarna.
När utlänningar kör stål så är allt förstängt och surrat riktigt ordentligt, nästan lite irriterande bra då det tar tid att surra loss allt =)
att det fuskas så mycket i sverige beror ju på att det fins inga kontroler polisen skiter i det
här i europa är det riktigt vanligt med kontroler av hela lastbilen inte bara lasten och verksamheten betalar sig själv med kraftiga böter
här i europa är det riktigt vanligt med kontroler av hela lastbilen inte bara lasten och verksamheten betalar sig själv med kraftiga böter
G
GammelMan99
Elektroniktokig
· Lövånger
· 238 inlägg
GammelMan99
Elektroniktokig
- Lövånger
- 238 inlägg
Konstigt att du alltid måste peka ut att det "alltid" är svenska chaufförer som missköter sig och utländska chaufförer aldrig gör nåt fel, det är tydligen kopplat till ditt jobb och har således inte alls med bilden att göra.R Rkarlsson skrev:Jag kopplar det som att båda chaffisarna är jubelidioter med lös last på sina flak. Plaströret är tungt nog att döda någon bakom.
för att svenska chaufförer vet att risken att åka fast är så liten så man skiter i reglerna mer en dom utländskaG GammelMan99 skrev:
Klart jag gör det. De flesta tror att det är utländska chaffisar Så man kan väl berätta sanningen? Grusbilen, var den svensk?G GammelMan99 skrev:
Skärpning på folk som ska ha gått ykb och sånt.
G
GammelMan99
Elektroniktokig
· Lövånger
· 238 inlägg
GammelMan99
Elektroniktokig
- Lövånger
- 238 inlägg
Så det är bara svenska chaufförer som kör svenska lastbilar ?R Rkarlsson skrev:
Då har du inte mycket erfarenhet om du tror det är så.
Bara för att att lastbilen är svensk eller om företaget är svenskt så betyder det inte alls att chauffören är svensk, många utländska chaufförer som kör svenska fordon åt svenska bolag.
Sen så är det din sanning och bara för att du tror att det är så så betyder det inte att det är en sanning.
Jag säger inte att alla utländska chaufförer är dåliga, inta alla svenska heller, det finns dåliga av dom båda.
Redigerat:
G
GammelMan99
Elektroniktokig
· Lövånger
· 238 inlägg
GammelMan99
Elektroniktokig
- Lövånger
- 238 inlägg
Wow vad du blev sur. Klart jag vet att svenska åkerier använder slavkraft i sina bilar.G GammelMan99 skrev:Så det är bara svenska chaufförer som kör svenska lastbilar ?
Då har du inte mycket erfarenhet om du tror det är så.
Bara för att att lastbilen är svensk eller om företaget är svenskt så betyder det inte alls att chauffören är svensk, många utländska chaufförer som kör svenska fordon åt svenska bolag.
Sen så är det din sanning och bara för att du tror att det är så så betyder det inte att det är en sanning.
Jag säger inte att alla utländska chaufförer är dåliga, inta alla svenska heller, det finns dåliga av dom båda.
Jag poängterade bara det att riktiga svensson som kör svenska bilar är faktiskt väldigt usla för att tillhöra sverige som skall föreställa något duktigt land, medans utländska chaffisar har oftast allt korrekt på sina flak.
De allra bästa som defacto vi har tagit emot är italienare och tyskar som kör italienskt gods.
Ja jag frågar faktiskt chaffisarna =)
Självklart är där bra och dåliga i alla nationaliteter.
Men flakbilen på bilden med sitt rör rullandes är en av idioterna.
Så det är bara när utländska chaufförer kör bly som det inte är förstängt och surrat riktigt ordentligt då? Varför gör dom så stor skillnad på bly och stål tro?R Rkarlsson skrev:
Alla polska chaufförer fick ykb utskickat till sej, det alternativet hade Sverige lika gärna kunna använt men valde att skjuta på införandet av ykb men med krav på att genomgå kursen.