DANNE_K_ DANNE_K_ skrev:
[länk]
Vet inte om länken funkar. Jag får upp lite olika klipp varje gång jag klickar på den. :thinking:
Det bör vara ett klipp som har med lastsurrning att göra i alla fall.

• Haha
Markarbetaren
  • Laddar…
Jodå, den fungerar. Jag får upp en liten lastbil där det "ligger" en person och håller fast ett antal plåtar som sedan fartvinden "lastar av". Helt klart ett antal "idioter" som inte inser vad de håller på med.....

• Gilla
DANNE_K_
  • Laddar…
G
R roli skrev:
Jodå, den fungerar. Jag får upp en liten lastbil där det "ligger" en person och håller fast ett antal plåtar som sedan fartvinden "lastar av". Helt klart ett antal "idioter" som inte inser vad de håller på med.....
Jag tänkte att det måste vara en stark idiot som orkar hålla plåtarna med det vindfånget, det visade sig sen att det vara bara en vanlig idiot :rofl:
Dom i bilen bakom var väl inte så smarta heller då dom borde ha insett vad som skulle hända, men tackvare dom så fick vi ju se en bra video så nåt bra gjorde dom (y)

Tokslut Tokslut skrev:
Blivit påkör bakifrån hade varit mysigt, men jagar man kronor kör man väl utan riskkalkyler gissar jag på :thinking:
Om lupons baksätessäkerhetsbälte använts till lastsäkring framåt skulle väl krockskyddet snarast förbättrats med så mycket extra deformationszon;)

Kom att tänka på denna tråden då jag fick reklam för Arno på instagram med en surrning med val av spänband I alla fall jag reagerar starkt över. Speciellt då reklamen var för ett paket för hantverkare med fritt val av text/logotyp

Någon fler som reagerar på på att ”Nicke” drar upp typ 4st 2”x3” ( förmodligen i underkant ) på taket med följande spännband?

En person säkrar trälast på ett fordon med spännband. Arbetskläder syns. Suddig bakgrund. Webbplatsgränssnitt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hand håller svart plastspänne, texten "NICKE" på bandet, oskarp bakgrund.
Skapa konto

https://www.arno.eu/arno-byggpakete...5uZrC3M4PXOvJewDeof5xmyOTEuN0auhvrgd_AouRIcLI

• Wow
cpalm
  • Laddar…
M myrstack skrev:
Kom att tänka på denna tråden då jag fick reklam för Arno på instagram med en surrning med val av spänband I alla fall jag reagerar starkt över. Speciellt då reklamen var för ett paket för hantverkare med fritt val av text/logotyp

Någon fler som reagerar på på att ”Nicke” drar upp typ 4st 2”x3” ( förmodligen i underkant ) på taket med följande spännband?

[bild]
[bild]

[länk]
Ska inte vara några problem om dom används rätt. Vikten klarar dom utan problem om det inte är något riktigt billigt skit. Biltemas ( https://www.biltema.se/bil---mc/las...ow1OIeYo4M5SgkYxtl7y8tE39LYScHJ0aAtPmEALw_wcB ) har en brottstyrka på 350kg och surrningsstyrka på 700kg så 4st 45x70 ska inte vara några problem. Den billigare varianten https://www.biltema.se/bil---mc/las...pW3L96M8Xg3hSpC0GnXBupOSdQ6oNAkwaAnO5EALw_wcB ska klara 100kg så även där ska det vara lugnt förutsatt rätt surrningsmetod.

• Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
På övre bilden ser man att bandet är draget rätt runt bågarna, då kommer det sitta bra. För bara ett par träbitar fungerar de enkla banden utmärkt.

Skönt att man är orolig i överkant då när man ser folk på brädgården dra upp virke med spännband man själv använder för att vira ihop liggunderlaget :cool:

• Gilla
Fartland och 2 till
  • Laddar…
Sådär surrar vi allt på taket på våra skåpbilar på jobbet.
Det mesta sitter kvar.

S
K kallabaz skrev:
Sådär surrar vi allt på taket på våra skåpbilar på jobbet.
Det mesta sitter kvar.
Vad brukar inte sitta kvar?

• Haha
GammelMan99
  • Laddar…
Jag skrev så mest på skoj.
Dock har de flesta av oss Thule probar med gummi på ovansidan.
Friktionen mot gummit hjälper mycket.
Vanligen ligger en eller två stegar på taket surrat likt bilden.

mig veterligen är det den vanligaste surfningen för hantverkare.
Spännbanden brukar vara det som finns på Ahlsell vilket inte brukar vara några fantastiska skapelser..

G
S sinuslinus skrev:
Vad brukar inte sitta kvar?
Tänkte samma sak :rofl:

M myrstack skrev:

[bild]
[bild]

[länk]
jag har liknade inga problem

Det ska sägas att jag inte såg hur det såg ut inne i bilen men det såg lite roligt ut. Åkte innan dem så i bästa fall satte de iallafall på en flagga En bil med långa plankor som sticker ut från bagageutrymmet, säkrade med orange spännband, på en parkering.
Skapa konto

Ser ut att vara ordentligt surrat?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.