Cheesen
richardtenggren richardtenggren skrev:
Går du inte miste om elektriskt infällbar då? Kanske kan skapa problem i längden men trevligt när det är nytt i alla fall :)
Har aldrig vart ett alternativ, varken till min bil eller för min del. Jag har dåliga erfarenheter av den lösningen från Mercsan jag hade.

Kört kyl och frys till återvinning i en VW Lupo.
Blå bil transporterar stor vit kylskåp, bakluckan öppen, vinterscen, bostadsområde, snö på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det gick bra!

• Gilla
  • Haha
ricebridge och 5 till
  • Laddar…
Cheesen
jarlh jarlh skrev:
[bild]
Det gick bra!
Påminner lite om när jag panikköpte en 120liters frys under älgjakten för en femton år sen. 20 minuters ringande och så var en sådan lokaliserad i grannkommunen, 9,5 mil bort. Lånade morsans "laståsna", en Mazda 121 och åkte. Handlarn såg mig genom skyltfönstret och utbrast när jag kom genom dörren. "Men nån frys får du då aldrig med dig i den där skorven"
Jag som kände till dom oanade talangerna i lillmazdan betalade lugnt frysen och lånade en pirra och tog med den ut. Den gick precis in när jag fällt baksätet och luckan gick tillochmed att stänga. Handlarn stod bara och gapade tyst.

• Gilla
  • Haha
cpalm och 5 till
  • Laddar…
David Wallin David Wallin skrev:
Jag har inte läst hela tråden så min historia kanske är en helt normal dag på jobbet...
I alla fall, för runt 20 år sedan skulle jag hjälpa en jobbarkompis att hämta en säng på Jysk eller motsvarande. När vi väl hade burit ut sängen insåg jag att kompisen inte hade något takräcke på bilen. Han tyckte på fullt allvar att vi skulle lägga sängen med mjuka sidan ner direkt på taket (det var en såndär "riktig" säng med träram), vilket vi också gjorde. Spännband drogs runt säng och tak och in genom bilen, vi fick såklart veva ner rutorna... Så sen var det bara att klättra in genom varsin sidoruta och åka iväg. Rent surrningsmässigt var det visserligen klockrent, sängen kunde omöjligt komma någonstans, men likväl mest troligt väldigt olagligt...
Som glad student gjorde jag... eller, en kompis, samma sak. Fast utan spännband. En hand ut genom varje fönster, och kör försiktigt i fartguppen.

• Gilla
  • Haha
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
En kompis hade en Fiat 121 förra årtusendet och fick lämna baksätet på OnOff för att få med sig den nya tjock-TV'n hem.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
VolvoBm218 och 5 till
  • Laddar…
?
jarlh jarlh skrev:
[bild]
Det gick bra!
Du glömde flaggan, annars var de väl inget att anmärka på =)

? Rkarlsson skrev:
Du glömde flaggan, annars var de väl inget att anmärka på =)
När behövs flagga? Kylen stack bara ut ett par decimeter. (Efter den öppna bakluckan...)

• Haha
Workingclasshero
  • Laddar…
?
jarlh jarlh skrev:
När behövs flagga? Kylen stack bara ut ett par decimeter. (Efter den öppna bakluckan...)
Står 1 meter från bilen. Exempelvis röd flagga. I med du varken har belysning eller reflexer i luckan så skulle jag tyda det från bakljusen.
I mörker är det reflexer som gäller.

? Rkarlsson skrev:
Står 1 meter från bilen. Exempelvis röd flagga. I med du varken har belysning eller reflexer i luckan så skulle jag tyda det från bakljusen.
I mörker är det reflexer som gäller.
Av 185 cm kyl var över hälften inne i bilen.

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
S
jarlh jarlh skrev:
Handskarna ser dåligt surrade ut.

Jag brukar säga att det här är ingen skryttråd. :crysmile:;)

S sinuslinus skrev:
Handskarna ser dåligt surrade ut.

Jag brukar säga att det här är ingen skryttråd. :crysmile:;)
just det. Någon kunde ju ha fått dem i ögat!

• Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Ja, bisarrt nog verkar regeln vara att totala längden inte får överstiga 24 meter.
Intressant upplevelse att köra omkring med en 24-meters flaggstång på taket... :thinking:
Jönsson hade en plan....

jarlh jarlh skrev:
[bild]
Det gick bra!
Blivit påkör bakifrån hade varit mysigt, men jagar man kronor kör man väl utan riskkalkyler gissar jag på :thinking:

?
jarlh jarlh skrev:
Kanske dåligt ögonmått men det ser ut som mer sticker ut än in på den bilden.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.