T
Dalbotant Dalbotant skrev:
Man kan ju alltid hoppas att föraren här tänkte att det är bra att avlasta bilen från vikten av den tomma kärran när man är inne och handlar och att densamme sedan tänkte ta upp stödbenet vid avfärd?
Hum? Släpvagnen är väl bortkopplad från bilen för att få på låset.

T Turbo_Tail skrev:
Hum? Släpvagnen är väl bortkopplad från bilen för att få på låset.
Ja, det skrevs redan i inlägg #3890 ;)

• Gilla
Turbo_Tail
  • Laddar…
Skarpsynt av er, såg bara att stödhjulet var i och tyckte det var knasigt. :seenoevil:

R roli skrev:
Gäller att ha bra rutiner för att göra sådant.
Och det har inte den där tomten. Man kopplar allt loss elen först och in sist.

?
G GammelMan99 skrev:
Säkert mer poliser där söderut men här skulle man säkert kunna köra från Haparanda till Gävle utan att se en polisbil, i "värsta" fall så ser man en men ändå är nog risken sjukt liten att just den har tid att stoppa en.
Vi har inga trafikpoliser i söder heller. 1 gång sedan 2015 har jag blåst och kanske sett 3 fartkontroller. Innan dess var de ute överallt.
till jobbet stod de ofta på 2 olika ställen. Sedan 2015 kanske varit där 2 ggr enligt hörsägen.

• Gilla
GammelMan99
  • Laddar…
?
useless useless skrev:
I vilken del av landet är det man måste låsa släpvagnen för att inte få den stulen medans man är inne och handlar?
Inte ens i en liten sömnig by som jag bor i lämnar man släp olåsta. Har jag lånat ett släp så får det stå i garaget, även om det står med trädgårdsavfall på natten.
Folk har vaknat upp utan släp. Även de låsta som står ute på industriområde blir stulna, och ofta.

Fairlane Fairlane skrev:
Ugnen har de ju placerat där för att kunna få rätt kultryck, mycket listigt. ;)
Personbil parkerad bredvid släpvagn, asfalterad parkeringsplats, vita parkeringsrutor, dagtid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den här lådan är då till för kultrycksjustering ?

• Gilla
Järnspikar
  • Laddar…
Fairlane
D Dilato skrev:
[bild]
Den här lådan är då till för kultrycksjustering ?
Precis! ;)

• Gilla
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
? Rkarlsson skrev:
Vi har inga trafikpoliser i söder heller. 1 gång sedan 2015 har jag blåst och kanske sett 3 fartkontroller. Innan dess var de ute överallt.
till jobbet stod de ofta på 2 olika ställen. Sedan 2015 kanske varit där 2 ggr enligt hörsägen.
Jag kör yrkesmässigt och har gjort det i 40+ år. Jag har blivit invinkad i kontroller mindre än 10 gånger på alla dessa år och blivit stoppad efter vägen ungefär lika många gånger, de flesta gånger med min egen bil. Så man har historiskt sett inte blivit stoppad så ofta heller.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Precis! ;)
Eller så är den en praktisk förvaring av spännband.

?
K Kirre2 skrev:
Jag kör yrkesmässigt och har gjort det i 40+ år. Jag har blivit invinkad i kontroller mindre än 10 gånger på alla dessa år och blivit stoppad efter vägen ungefär lika många gånger, de flesta gånger med min egen bil. Så man har historiskt sett inte blivit stoppad så ofta heller.
Jag körde serviceresor(taxi) mellan -09-15 och under den tiden har jag blåst mellan 50-100 ggr, och betalat 2 fortkörningsböter (6000kr hujjeda)
Men det var som det bara knäppte till så försvann kontrollerna och vilda västern kom till efter 2015. Körde ofta min väg till jobbet med taxin och de stod jätteofta på den vägen.

? Rkarlsson skrev:
Jag körde serviceresor(taxi) mellan -09-15 och under den tiden har jag blåst mellan 50-100 ggr, och betalat 2 fortkörningsböter (6000kr hujjeda)
Men det var som det bara knäppte till så försvann kontrollerna och vilda västern kom till efter 2015. Körde ofta min väg till jobbet med taxin och de stod jätteofta på den vägen.
Jag har väl varit jätteduktig och inte kört för fort... Sen jobbar jag mest nätter också på senare år. Men inte sett många kontroller tidigare heller, inte ens på dagtid.

? Rkarlsson skrev:
50-100 gånger!!! Var i landet jobbar du? Jag har kört i Stockholmsområdet och i mellansverige.

?
K Kirre2 skrev:
Jag har väl varit jätteduktig och inte kört för fort... Sen jobbar jag mest nätter också på senare år. Men inte sett många kontroller tidigare heller, inte ens på dagtid.
K Kirre2 skrev:
50-100 gånger!!! Var i landet jobbar du? Jag har kört i Stockholmsområdet och i mellansverige.
Jag kör inte så fort längre. Men jag kan nog säga att det mest varit otur de där böterna. Ena var på en väg där de sänkt hastigheten och på rutin ligger jag på den gamla hastigheten.
Andra gången körde jag om en civilare som låg lite sakta, men jag sakta ju inte ner efter omkörningen dumt nog.

Jag hade skåne som bas men som längst i norr var jag väl nyköping. Med serviceresor körde man väldigt ofta de stora vägarna till och från sjukhusen.
Den jävligaste dagen var en sån trafiknykterhetsdag, då blåste jag nog 6-7 ggr.
Men kör man 50-60 mil om dagen så blir de lätt man hamnar i alla kontroller :p

? Rkarlsson skrev:
Jag kör inte så fort längre. Men jag kan nog säga att det mest varit otur de där böterna. Ena var på en väg där de sänkt hastigheten och på rutin ligger jag på den gamla hastigheten.
Andra gången körde jag om en civilare som låg lite sakta, men jag sakta ju inte ner efter omkörningen dumt nog.

Jag hade skåne som bas men som längst i norr var jag väl nyköping. Med serviceresor körde man väldigt ofta de stora vägarna till och från sjukhusen.
Den jävligaste dagen var en sån trafiknykterhetsdag, då blåste jag nog 6-7 ggr.
Men kör man 50-60 mil om dagen så blir de lätt man hamnar i alla kontroller :p
På senare år, de senaste 12, har jag kört 40-60 mil per arbetsdag. Men jag håller mig i Dalarna, Västmanland, Gästrikland, Uppland. Kanske lite mindre kontroller där.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.