1 028 225 läst · 4 669 svar
1028k läst
4,7k svar
Skräckexempel på lastsurrning
T
Turbo_Tail
Medlem
· Österbotten
· 594 inlägg
Turbo_Tail
Medlem
- Österbotten
- 594 inlägg
Vi har inga trafikpoliser i söder heller. 1 gång sedan 2015 har jag blåst och kanske sett 3 fartkontroller. Innan dess var de ute överallt.G GammelMan99 skrev:
till jobbet stod de ofta på 2 olika ställen. Sedan 2015 kanske varit där 2 ggr enligt hörsägen.
Inte ens i en liten sömnig by som jag bor i lämnar man släp olåsta. Har jag lånat ett släp så får det stå i garaget, även om det står med trädgårdsavfall på natten.useless skrev:
Folk har vaknat upp utan släp. Även de låsta som står ute på industriområde blir stulna, och ofta.
Jag kör yrkesmässigt och har gjort det i 40+ år. Jag har blivit invinkad i kontroller mindre än 10 gånger på alla dessa år och blivit stoppad efter vägen ungefär lika många gånger, de flesta gånger med min egen bil. Så man har historiskt sett inte blivit stoppad så ofta heller.? Rkarlsson skrev:
Jag körde serviceresor(taxi) mellan -09-15 och under den tiden har jag blåst mellan 50-100 ggr, och betalat 2 fortkörningsböter (6000kr hujjeda)K Kirre2 skrev:
Men det var som det bara knäppte till så försvann kontrollerna och vilda västern kom till efter 2015. Körde ofta min väg till jobbet med taxin och de stod jätteofta på den vägen.
Jag har väl varit jätteduktig och inte kört för fort... Sen jobbar jag mest nätter också på senare år. Men inte sett många kontroller tidigare heller, inte ens på dagtid.? Rkarlsson skrev:Jag körde serviceresor(taxi) mellan -09-15 och under den tiden har jag blåst mellan 50-100 ggr, och betalat 2 fortkörningsböter (6000kr hujjeda)
Men det var som det bara knäppte till så försvann kontrollerna och vilda västern kom till efter 2015. Körde ofta min väg till jobbet med taxin och de stod jätteofta på den vägen.
50-100 gånger!!! Var i landet jobbar du? Jag har kört i Stockholmsområdet och i mellansverige.? Rkarlsson skrev:Jag körde serviceresor(taxi) mellan -09-15 och under den tiden har jag blåst mellan 50-100 ggr, och betalat 2 fortkörningsböter (6000kr hujjeda)
K Kirre2 skrev:
Jag kör inte så fort längre. Men jag kan nog säga att det mest varit otur de där böterna. Ena var på en väg där de sänkt hastigheten och på rutin ligger jag på den gamla hastigheten.K Kirre2 skrev:
Andra gången körde jag om en civilare som låg lite sakta, men jag sakta ju inte ner efter omkörningen dumt nog.
Jag hade skåne som bas men som längst i norr var jag väl nyköping. Med serviceresor körde man väldigt ofta de stora vägarna till och från sjukhusen.
Den jävligaste dagen var en sån trafiknykterhetsdag, då blåste jag nog 6-7 ggr.
Men kör man 50-60 mil om dagen så blir de lätt man hamnar i alla kontroller
På senare år, de senaste 12, har jag kört 40-60 mil per arbetsdag. Men jag håller mig i Dalarna, Västmanland, Gästrikland, Uppland. Kanske lite mindre kontroller där.? Rkarlsson skrev:Jag kör inte så fort längre. Men jag kan nog säga att det mest varit otur de där böterna. Ena var på en väg där de sänkt hastigheten och på rutin ligger jag på den gamla hastigheten.
Andra gången körde jag om en civilare som låg lite sakta, men jag sakta ju inte ner efter omkörningen dumt nog.
Jag hade skåne som bas men som längst i norr var jag väl nyköping. Med serviceresor körde man väldigt ofta de stora vägarna till och från sjukhusen.
Den jävligaste dagen var en sån trafiknykterhetsdag, då blåste jag nog 6-7 ggr.
Men kör man 50-60 mil om dagen så blir de lätt man hamnar i alla kontroller