1 014 465 läst · 4 623 svar
1014k läst
4,6k svar
Skräckexempel på lastsurrning
Om de är samma skitsläp som vi har i stan så kan man inte ta av lämmar. De sitter fast med sprintar som inte ska gå att ta bort. Dock kunde han ju skjutit fram godset iallafall till handbromsen.T tgr_se skrev:
Frågan är om de inte finns lastöglor inuti släpet, hade hellre använt de om man ska ha så mycket.
Verktygstokig
· gotland
· 454 inlägg
Hoppsan… Inga bilder tyvärr.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/kassaskap-tappades-pa-e20-ett-korfalt-avstangt
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/kassaskap-tappades-pa-e20-ett-korfalt-avstangt
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 862 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 862 inlägg
Så illa. Jag misstänker att det inte var vingar på kassaskåpen heller...Emma242 skrev:
Jag fattar inte att en lastbilschaufför inte har bättre koll än så. Att kreti och pleti som kör släp någon gång om året tror att saker ligger still om de är tillräckligt tunga har jag insett, men man kan ju tycka att folk som kör professionellt borde ha bättre koll.
Chauffören kanske hade bråttom iväg?Fairlane skrev:Så illa. Jag misstänker att det inte var vingar på kassaskåpen heller...
Jag fattar inte att en lastbilschaufför inte har bättre koll än så. Att kreti och pleti som kör släp någon gång om året tror att saker ligger still om de är tillräckligt tunga har jag insett, men man kan ju tycka att folk som kör professionellt borde ha bättre koll.
Vad säger att det var en professionell chaufför? Även amatörer kan komma över lastbilar ibland.Fairlane skrev:Så illa. Jag misstänker att det inte var vingar på kassaskåpen heller...
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 862 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 862 inlägg
Ja, men mest troligt så har hen iallafall körkort för lastbil, med tanke på att polis ändå var på plats.K Kirre2 skrev:
Har en kamrat som tog D-körkort för några månader sen och det var mycket lastsäkring som diskuterades.
Om det nu inte var de där kringresande asfaltläggarna. De hittar ju så mycket tokigheter att skulle mycket väl kunna tänka mig att det var nån av dem.Fairlane skrev: