M Mr B skrev:
Eller satt rutan på en väldigt gammal bil. Jag vet inte när man började med laminerade vindrutor?
60-talet På nya bilar inregistrerade i Sverige efter 1967 måste vindrutan vara av lamellglas

T tgr_se skrev:
Hyggligt surrat men väldigt lågt kultryck…
Jag hade nog valt att lasta mindre, längre fram och ta bort lämmar men det är jag det…
Om de är samma skitsläp som vi har i stan så kan man inte ta av lämmar. De sitter fast med sprintar som inte ska gå att ta bort. Dock kunde han ju skjutit fram godset iallafall till handbromsen.
Frågan är om de inte finns lastöglor inuti släpet, hade hellre använt de om man ska ha så mycket.

Något jag verkligen inte förstår är alla dessa byggmaxvarianter där kunderna väljer att spänna diagonalt. Fantastiskt roligt att se alla dessa varianter.

T tgr_se skrev:
Hyggligt surrat men väldigt lågt kultryck…
Jag hade nog valt att lasta mindre, längre fram och ta bort lämmar men det är jag det…
Ett negativt kultryck är också ett kultryck :rofl:

• Haha
Testarn
  • Laddar…
M Mickebandsåg skrev:
Ett negativt kultryck är också ett kultryck :rofl:
Inte ens för Lundell är en lyftkraft i dragkroken ett tryck...

F fribygg skrev:
Inte ens för Lundell är en lyftkraft i dragkroken ett tryck...
Nä, det är lite som att säga att en skuld är också en inkomst…

hsd
B b8q skrev:
Nä, det är lite som att säga att en skuld är också en inkomst…
Det kan det vara ibland ;)

Fairlane
Emma242 skrev:
Hoppsan… Inga bilder tyvärr.

[länk]
Så illa. Jag misstänker att det inte var vingar på kassaskåpen heller...
Jag fattar inte att en lastbilschaufför inte har bättre koll än så. Att kreti och pleti som kör släp någon gång om året tror att saker ligger still om de är tillräckligt tunga har jag insett, men man kan ju tycka att folk som kör professionellt borde ha bättre koll.

• Gilla
Blazermannen och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Jag fattar inte att en lastbilschaufför inte har bättre koll än så. Att kreti och pleti som kör släp någon gång om året tror att saker ligger still om de är tillräckligt tunga har jag insett, men man kan ju tycka att folk som kör professionellt borde ha bättre koll.
Chauffören kanske hade bråttom iväg?

Fairlane Fairlane skrev:
Va hade de inte gett kassaskåpet RedBull ?? ;)

Fairlane Fairlane skrev:
Vad säger att det var en professionell chaufför? Även amatörer kan komma över lastbilar ibland.

• Gilla
GammelMan99
  • Laddar…
Fairlane
K Kirre2 skrev:
Vad säger att det var en professionell chaufför? Även amatörer kan komma över lastbilar ibland.
Ja, men mest troligt så har hen iallafall körkort för lastbil, med tanke på att polis ändå var på plats.

Har en kamrat som tog D-körkort för några månader sen och det var mycket lastsäkring som diskuterades.

Fairlane Fairlane skrev:
Ja, men mest troligt så har hen iallafall körkort för lastbil, med tanke på att polis ändå var på plats.

Har en kamrat som tog D-körkort för några månader sen och det var mycket lastsäkring som diskuterades.
Om det nu inte var de där kringresande asfaltläggarna. De hittar ju så mycket tokigheter att skulle mycket väl kunna tänka mig att det var nån av dem.

Det är dessutom skillnad på lastbil och lastbil. Det kan ju vara en lätt lastbil som man kan hyra på vilken mack som helst, och som man får köra med vanligt B-kort.

• Gilla
GammelMan99
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.