1 027 730 läst · 4 669 svar
1028k läst
4,7k svar
Skräckexempel på lastsurrning
Jag har biltemas nät. Ja maskorna är gigantiska. Ett mindre barn passerar genom en maska...Skulle inte köpa det igen. Men det är tillräckligt ok för att jag inte ska kasta det förrän det går sönder.T Trunk skrev:
Jag brukar nästintill använda det i kombination med en presenning, så lastnätet förhindrar mest presenningen från att fladdra lite...
En vindruta ska även klara större varianter utan att eventuellt döda personer i bilen, ok? Jag kör tåg i 200km/h och kör på fåglar nästan dagligen, dom gör ingenting mer än att man får torka bort inälvorna med torkarbladet.Demmpa skrev:
Den besiktningsmannen ljuger, eller så var rutan felkonstruerad. Som några andra varit inne på.Demmpa skrev:
Dels är jag utbildad byggnadsingenjör, med flera års erfarenhet som konstruktör. Har även nycket god kännedom av både bilglas och fåglar.
Den enda fågel som skulle kunna ta sig genom rutan, är en struts.
En vedbod som kommer flygande efter att åkt av ett släp skulle nästan alldeles säkert krossa en vindruta.harry73 skrev:I fallet med fågeln vet vi att den krossade rutan, så det bevisar att det kan hända, men det händer inte alltid. Haft flera fåglar på vindrutan utan minsta skadan på bilen.
Du behöver mig inte heller övertyga om att vedboden kan krossa vindrutan, men även här är det inte säker att det händer. Och om vedboden missade bilen med några cm, kommer @MrDizzy aldrig att veta vad som hade hänt om den landade på vindrutan, och jag tycker att han får vara tacksamt för det.
Eller satt rutan på en väldigt gammal bil. Jag vet inte när man började med laminerade vindrutor?A AG A skrev:
Andra halvan av 60-talet?
Tillägg: Tänker jag en gång till har jag för mig det blev krav i Sverige 1967?
Tillägg: Tänker jag en gång till har jag för mig det blev krav i Sverige 1967?
Allt beror kanske på hur den tar.Demmpa skrev:
Har själv kört in i en självmordsfågel som var en glada i 130km/h. Kom nästan rakt framifrån, flög över bilen och rakt ner i asfalten. Det hände på e6an. Blev absolut ingen åverkan på vindrutan.
Ja jag ringde in det
Sen har jag kört på småfågel i 160 med motorcykel, fick den i bröstkorgen. Jag fick ett rejält blåmärke efter smällen. Men skinnjackan tog såklart värsta smällen.
Han kan inte ljuga om det hela eftersom jag har sett några bilder på vindrutan när fågeln satt i rutan.A AG A skrev:
Nej, det var ingen gammal bil utan en ny, max något år gammal, händelsen inträffade runt 2017-2018.M Mr B skrev: