1 028 242 läst · 4 669 svar
1028k läst
4,7k svar
Skräckexempel på lastsurrning
Snälla kan du inte lägga upp en bild.V Ville_Vessla skrev:Och för mig är det lika självklart att det menas travsulky, men så är det ju inte för alla inser jag. Och säkert kan nån tycka att det passar i tråden om dom ser mig köra omkring med en trots allt relativt stor hästvagn på taket fastspänd med 4 små korta band liggande direkt på rails, men den väger bara 20kg utan hjul, 25kg med och tar ingen vind.
Nej egentligen inte då jag inte är bekant med skaklar alls då inget av hästsport är intressant för fem öre. Man vet inte var kinesiska barnvagnar innehåller och det kanske var något som de hittat på på något visK Kirre2 skrev:
Har ingen bild och har sulkyfäste bak på släpet så jag använder bara taket när jag kör 2 hästar vilket inte sker så ofta men jag ska ta en bild nästa gång. Innan jag köpte släpet tiggde man till sig en skjuts för hästen och körde sulkyn på taket på egen bil. Sen är väl hästtransporter nästan per definition skräckexempel på lastsurrning. Nu kör jag bara ponnys men 2 russ kan ju vara 600kg ospänd last som dessutom rör sig av sig själv vilket säkerligen innebär bla varierande kultryck. . En annan lite udda grej är ,såvitt jag vet, ett krav av jordbruksverket att en kniv ska finnas lättilgänglig och det har tydligen hänt att polisen stoppat nån och haft åsikter om brott mot knivlagen om den ligger i dörrsidan.D dibb skrev:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 253 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 253 inlägg
Såg idag på E4:an söder om Stockholm en husbil som lastat en kanot på tvärsen bak på bilen.
Den kanske stack ut max 20 cm på vänstersidan men desto mer på högersidan. Minst det dubbla.
De hade kunna lasta den på taket eller diagonalt bakpå. Men så där kändes rätt dumt.
Den kanske stack ut max 20 cm på vänstersidan men desto mer på högersidan. Minst det dubbla.
De hade kunna lasta den på taket eller diagonalt bakpå. Men så där kändes rätt dumt.
Skillnaden mot en riktigt hästtransport är väl egentligen bara taket och bakdörren? Annars står väl hästar lösa i transporterna med Denna fick bara friskluft.T Troberg skrev: