raveper raveper skrev:
Kunde de stänga dörrarna sen ?
finns en del bilar som inte har ram runt hela dörren

Hej! Var tvungen att lägga till en lastbil som jag åkte bakom i Zambia när jag var där och arbetade. Är den här surrningen laglig i något land? :)

• Överlastad lastbil med presenning på väg i Zambia, sidosurrad, med andra fordon och cyklist.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R Rkarlsson skrev:
Direkt mot taket?
Gillar man repor funkar det superbra. Sen är det inte så jättebra mot plåten =)
Nu skrev jag ju att det beror på lasten, på min sulky är rambalken bak där sitsen sitter lagom bred bred för att gå över railsen och går utmärkt att spänna fast och skaklarna smalnar inåt och går utmärkt att spänna i railsen en dryg halvmeter längre fram. Sitter perfekt och tar inte i plåten.

S
Fredrik Josephson Fredrik Josephson skrev:
Hej! Var tvungen att lägga till en lastbil som jag åkte bakom i Zambia när jag var där och arbetade. Är den här surrningen laglig i något land? :)
Det där ser ut som svensk bondestandard. :rofl:

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
Nu skrev jag ju att det beror på lasten, på min sulky är rambalken bak där sitsen sitter lagom bred bred för att gå över railsen och går utmärkt att spänna fast och skaklarna smalnar inåt och går utmärkt att spänna i railsen en dryg halvmeter längre fram. Sitter perfekt och tar inte i plåten.
Alltså takrails är längsgående? som på bilden.
Menar du sulky som i barnvagn eller sådan som dras av hästar?

R.4b2b1296244a2ea8f22ceacdc3d62afd

• Gilla
maria01
  • Laddar…
galento
R Rkarlsson skrev:
Ja vissa är fan knepiga. Skulle inte ens få för mig att göra det om så bilen bara var värd 5000 kr. Tycker det är viktigt att surra på ett korrekt sätt.
Nej det skulle inte jag heller.

raveper raveper skrev:
Kunde de stänga dörrarna sen ?
Ja de stängde dörrarna , det var inga rails på denna utan de lade sakerna direkt mot
plåten,det var en Saab som såg bra ut. Man skulle ha fotat detta.

• Gilla
Rkarlsson
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Alltså takrails är längsgående? som på bilden.
Menar du sulky som i barnvagn eller sådan som dras av hästar?
Självklart vet jag dom är längsgående och menar sulky som dras av häst.

• Gilla
Rkarlsson
  • Laddar…
Fredrik Josephson Fredrik Josephson skrev:
Ja, i Zambia!! :rofl:

V Ville_Vessla skrev:
Självklart vet jag dom är längsgående och menar sulky som dras av häst.
Var tvungen att kolla =) Vi som inte är med hästar tänker barnvagn och då var det konstigt.

R Rkarlsson skrev:
Var tvungen att kolla =) Vi som inte är med hästar tänker barnvagn och då var det konstigt.
Och för mig är det lika självklart att det menas travsulky, men så är det ju inte för alla inser jag. Och säkert kan nån tycka att det passar i tråden om dom ser mig köra omkring med en trots allt relativt stor hästvagn på taket fastspänd med 4 små korta band liggande direkt på rails, men den väger bara 20kg utan hjul, 25kg med och tar ingen vind.

På tal om lasta direkt på plåten… denna transportör fotad tidigare i kväll.
Lätt att ha åsikter om mycket kring detta ekipage.
Bil med last på taket säkrad med spännband, fotograferad från passagerarsidan av en annan bil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

(För kännedom: Min bil är högerstyrd så bilden tagen av passagerare självklart.)

• Gilla
  • Haha
Luddis_1 och 2 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Fast sulky med skaklar...?

K Kirre2 skrev:
Fast sulky med skaklar...?
Jag gillar inte hästar och de gillar inte mig ?

• Gilla
Blodsoppen och 1 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Jag gillar inte hästar och de gillar inte mig ?
Nej, men just ordet skaklar borde gett dig vägledning. Jag har aldrig sett en barnvagn med skaklar.

K Kirre2 skrev:
Nej, men just ordet skaklar borde gett dig vägledning. Jag har aldrig sett en barnvagn med skaklar.
Jag har sett barnvagn med skaklar, så visst finns det även om det kanske är lite ovanligt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.