anders07 anders07 skrev:
Det är ju förvisso surrat här, men jag skulle vilja se minen på en svensk besiktningsman... På Malta går allt!
(men jag fattar verkligen inte hur man tar sig fram med släp eller båttrailer här på gatorna...) [bild]
[bild]
[bild]
Med tillräckligt liten bil går det bra.
 
B
Har han åkt med stödhjulet nere?
 
anders07 anders07 skrev:
Det är ju förvisso surrat här, men jag skulle vilja se minen på en svensk besiktningsman... På Malta går allt!
(men jag fattar verkligen inte hur man tar sig fram med släp eller båttrailer här på gatorna...) [bild]
[bild]
[bild]
Tänkte precis skriva att han har ju stödhjulet nere som "stöttar" han, om det nu är en han vill säga. :crysmile:
 
Cheesen
anders07 anders07 skrev:
Det är ju förvisso surrat här, men jag skulle vilja se minen på en svensk besiktningsman... På Malta går allt!
(men jag fattar verkligen inte hur man tar sig fram med släp eller båttrailer här på gatorna...) [bild]
[bild]
[bild]
De e lugnt stödhjulet tar vikten...
 
  • Haha
  • Gilla
anders07 och 1 till
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
De e lugnt stödhjulet tar vikten...
Ja, dragkroken lär inte göra det...

Närbild på en dragkrok monterad på en röd bil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Fartland och 4 till
  • Laddar…
T
anders07 anders07 skrev:
Det är ju förvisso surrat här, men jag skulle vilja se minen på en svensk besiktningsman... På Malta går allt!
(men jag fattar verkligen inte hur man tar sig fram med släp eller båttrailer här på gatorna...) [bild]
[bild]
[bild]
Surrat och surrat.... Det enda jag ser är kättingen som stoppar att båten åker bakåt...
Finns inget som håller ner båten på trailern. Ett rejält gupp i en kurva så ligger båten bredvid kärran....
 
anders07 anders07 skrev:
Det är ju förvisso surrat här, men jag skulle vilja se minen på en svensk besiktningsman... På Malta går allt!
(men jag fattar verkligen inte hur man tar sig fram med släp eller båttrailer här på gatorna...) [bild]
[bild]
[bild]
har själv flyttat många båtar med åkergräsklippare inget problem och större båtar en den där
 
useless useless skrev:
Ja, dragkroken lär inte göra det...

[bild]
Den är ju inte påkopplad, så vet man ens att det är bilen på bilden som dragit båten? Han kanske bara parkerat där för fotots skull.
 
  • Gilla
Sägdude
  • Laddar…
B b8q skrev:
Den är ju inte påkopplad, så vet man ens att det är bilen på bilden som dragit båten? Han kanske bara parkerat där för fotots skull.
Den har dragit båten, de har kommit med den till verkstaden två dagar på rad nu... Kände att jag måste ut och fotografera idag när de kom
 
Men det var fiffigt med däcket runt propellern. Malta har ju inte världens planaste vägar.
 
  • Gilla
Hjulvridarn
  • Laddar…
B breakman skrev:
Har han åkt med stödhjulet nere?
Somliga tror att det ska vara nere alltid. :p
 
Bil med långa brädor bundna på taket, stannad framför ett fartgupp, brädena lyfter i ändarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så kan det gå när man bromsar in framför fartguppet. Mannen har fått ett kvitto på att det inte duger att binda fast virket med lite rep på takräcket! Det var troligtvis lätt att lasta på igen då båda ändar på brädorna var i luften. ;)
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
Per Eskilsson och 13 till
  • Laddar…
Fairlane
P pilen skrev:
[bild]
Så kan det gå när man bromsar in framför fartguppet. Mannen har fått ett kvitto på att det inte duger att binda fast virket med lite rep på takräcket! Det var troligtvis lätt att lasta på igen då båda ändar på brädorna var i luften. ;)
Spännband är ju dyrt. Laga repor i lacken däremot... ;)
 
Såg lite roligt ut iaf
 
  • Släpvagn parkerad snett framför byggmarknad med roterat perspektiv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hoff, en del lämnar nog hjärnan hemma när de åker till Byggmax...
 
  • Släpvagn lastad med stenplattor och en säck fogsand, dåligt säkrad med endast en spännrem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Gilla
  • Haha
Plutus och 27 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.