Fairlane
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Man kan ju tuta lite, blinka med helljusen så stannar de flesta.
Är det så i Skåne? Här i Stockholm tro jag ganska exakt 0 av 100 skulle stanna...

Folk stannar inte eller reagerar om de kör runt med nedsläckta bilar mitt i natten och man blinkar på de. Folk reagerar inte om de kör man platt däck och man blinkar på de.
Häromdagen körde jag med stor försiktighet förbi en förare som hade vänsterblinkers på i flera km. Det var på trefilig motorväg där han låg i mittfil och hade svårt att hålla jämn hastighet. Många som blinkade med helljus och varningsblinkers, samt tutade och pekade, men telefonsamtalet var väl viktigare...

Fairlane Fairlane skrev:
Är det så i Skåne? Här i Stockholm tro jag ganska exakt 0 av 100 skulle stanna...

Folk stannar inte eller reagerar om de kör runt med nedsläckta bilar mitt i natten och man blinkar på de. Folk reagerar inte om de kör man platt däck och man blinkar på de.
Häromdagen körde jag med stor försiktighet förbi en förare som hade vänsterblinkers på i flera km. Det var på trefilig motorväg där han låg i mittfil och hade svårt att hålla jämn hastighet. Många som blinkade med helljus och varningsblinkers, samt tutade och pekade, men telefonsamtalet var väl viktigare...
Nej typ ingen stannar om du blinkar eller försöker få någon att stanna här.

Har vid något tillfälle fått jaga ifatt folk som tappat eller skadat någon bil. En gång hoppa jag upp på en motorhuv med där en gubbe skulle dra efter att ha kört på en bil :p

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Nej typ ingen stannar om du blinkar eller försöker få någon att stanna här.

Har vid något tillfälle fått jaga ifatt folk som tappat eller skadat någon bil. En gång hoppa jag upp på en motorhuv med där en gubbe skulle dra efter att ha kört på en bil :p
Har blinkat med helljus och småtutat ett flertal gånger när folk har glömt hissa upp stödhjul på släpet, bakdörren är öppen, remmen som höll bakluckan lossnat (så luckan hackade i lasten) och alla gånger ha de stannat till, jag har tipsat och de har glatt tackat för hjälpen!
Att skita i att försöka hjälpa för att det "ändå troligen skulle gå" är en tråkig utveckling.

Kan visserligen förstå att en smitare från olycka inte "noterar" ljusblinkande :)

Sen har jag också mött bilar på motorvägen med helljuset på där alla mötande blinkar på dem men de ÄNDÅ inte fattar. Många kör inte utan "åker" bil även när de sitter i förarsätet.

Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Har blinkat med helljus och småtutat ett flertal gånger när folk har glömt hissa upp stödhjul på släpet, bakdörren är öppen, remmen som höll bakluckan lossnat (så luckan hackade i lasten) och alla gånger ha de stannat till, jag har tipsat och de har glatt tackat för hjälpen!
Att skita i att försöka hjälpa för att det "ändå troligen skulle gå" är en tråkig utveckling.

Kan visserligen förstå att en smitare från olycka inte "noterar" ljusblinkande :)

Sen har jag också mött bilar på motorvägen med helljuset på där alla mötande blinkar på dem men de ÄNDÅ inte fattar. Många kör inte utan "åker" bil även när de sitter i förarsätet.
haha du bor i en annan del av skåne =)
Jag hjälper gärna till och försöker uppmärksamma folk, men här är de också av den sorten att "va fan blinkar han för"

Det ofoget med helljus blir allt vanligare med dessa nya bilarna med automatiskt helljus. Det roliga med dessa automatiska helljusen för oss som cyklar i mörker är att vi kan styra deras lampor har jag märkt =) Bländar de inte av så riktar man upp sitt egna ljus (som är ner i marken) så ser man att lyktorna flyttar på sig :)
Dock är de alldeles för sena mot bilar, tycker bmws är rätt slöa.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Fairlane
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Jag försöker gärna hjälpa till, men jag har sett massor med släp med stödhjulet nere och jag kan bara påminna mig att en reagerade när jag tutat eller blinkat. Då stod jag brevid vid rödlyset så jag kunde prata med de, men de förstod inte vad jag menade... hyrsläp så de var nog ovana.

Såg en som körde iväg med isolering på släpkärra på Byggmax för knappt ett år sen, utan några remmar. Han inte påpeka något då jag såg det bär de rullade iväg. Jag stannade sen och gav honom en spännrem när han kom bärande på isoleringen några 100 meter från Byggmax, så jag försöker hjälpa till om det går.

Cheesen
Ja det påminner mig om min tur till Norrköping 2002. Jag tankade bilen strax söder om Sundsvall på en mack och noterade att bilen som drog iväg före mig hade en plånbok på taket som ramlade av.. jag fiskade upp plånboken och körde ikapp gubben. Det tog 4 mil av blinkande, tutande och viftande med plånboken innan gubben stannade...

• Älska
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
True story, idag... fotat av kollega.
Två personer lastar en stor möbel på ett biltak framför en butik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
  • Gilla
  • Ledsen
  • Haha
Goshow och 6 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Dom fick in ett bord och 4 stolar i bilen också...
Gäller bara att se möjligheterna, tydligen....:crysmile:

Men det är ju en audi dom klarar sånt.. prima Tysk ingenjörskonst!

• Älska
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Borlänge i ett nötskal...

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
Människor runt en släpvagn med lösa föremål vid sidan av vägen.
Skapa konto
Klassisk "det håller nog"

• Haha
  • Gilla
  • Wow
Goshow och 9 till
  • Laddar…
Fairlane
Gimp Gimp skrev:
[bild] Klassisk "det håller nog"
Missar jag något? Det är punktering på däcket på ena släpet och man flyttar över lasten på ett annat släp?

• Gilla
Svante Svenson
  • Laddar…
hsd
Ser ut som axelbrott

• Gilla
Cheesen och 1 till
  • Laddar…
Troligtvis axelbrott och att däcket har överhettats pga "lite" överdriven camber.

• Gilla
GammelMan99
  • Laddar…
Det är ju förvisso surrat här, men jag skulle vilja se minen på en svensk besiktningsman... På Malta går allt!
(men jag fattar verkligen inte hur man tar sig fram med släp eller båttrailer här på gatorna...) Smartbil drar en stor båttrailer på en solig gata, vilket ger ett humoristiskt intryck.
Skapa konto

Båt med Yamaha-motor parkerad på gata fäst vid en mycket liten bil.
Skapa konto

Liten röd bil knappt större än dess båttrailer parkerad på gatan.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Wow
M95 och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.