A
Ja,tänk att man kan linda ihop virkesbunten på taket med "sträckfilm" men matvaror bär man hem i papperspåsar..:thinking:

• Ledsen
Fotografen
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Ja,tänk att man kan linda ihop virkesbunten på taket med "sträckfilm" men matvaror bär man hem i papperspåsar..:thinking:
DET var ordet jag letade efter :rofl:

A
Violina Violina skrev:
DET var ordet jag letade efter :rofl:
Packplast är nog också rätt benämning,fick själv googla:) hursomhelst bra (plast!)produkt:)

• Gilla
Violina
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
Fast... "packplast" är alldeles utmärkt som lastsäkring...

Men då måste man klart linda rätt..
Är det här rätt sätt?
Bil insvept i plastfolie parkerad mellan andra bilar på en gata.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Helt rätt om någon tar en parkering för rörelsehindrade utan att ha tillstånd.
Om ev last är tillräckligt säkrad kan jag inte bedöma av bilden.

• Haha
  • Gilla
Violina och 1 till
  • Laddar…
S
Brukar inte handla på Byggmax men gjorde ett undantag imorse för att kunna posta i den här tråden. :seenoevil:

Trafikpolisen borde stå vid utfarten. Lättförtjänta pengar till staten. Bmw:n är väl dessutom olovlig körning för Byggmax kärror är 1300 kg och föraren lär inte ha e-kort.

Det var en till liknande lastning men man kan ju inte fota alla tre släp som hinner åka medan man själv surrar sitt eget.

Bil som drar för tungt lastat släp ifrån Byggmax på parkeringsplats.
Skapa konto
BMW kopplad till ett överlastat släp från Byggmax med utstickande trävirke vid en parkering.
Skapa konto

• Gilla
GammelMan99
  • Laddar…
Beror väl på bilarnas totalvikt, jag skulle inte få dra släpet med varken min eller svärfars bil, då vi ligger 50 resp 90kg över. Men där är marginal med min förra bil.

Men känns som att någon glömt tänka på Byggmax, vill minnas att de vi har hos oss var 1t-släp.

Edit: tji fick jag, de är 1300kg även här. Bra att veta att jag inte kan låna släp där längre :oops:

S sinuslinus skrev:
Trafikpolisen borde stå vid utfarten. Lättförtjänta pengar till staten. Bmw:n är väl dessutom olovlig körning för Byggmax kärror är 1300 kg och föraren lär inte ha e-kort.
B96 räcker.

Vad har ni för bilar som inte får dra ett 1300 släp?

• Gilla
Markarbetaren och 2 till
  • Laddar…
R roli skrev:
Det är väl en eventuell totalvikt på 3500+ kg för ekipaget som kan begränsa för många.

• Gilla
Prodigys och 1 till
  • Laddar…
S
R roli skrev:
Bmw på bilden får dra 1110 kg med b-kort.

S sinuslinus skrev:
Det där kan nog en del missa, speciellt om de tidigare har haft en likvärdig bil som har fått dra en viss släpstorlek.

R roli skrev:
Min bil får dra 2000 kg, men då bilens totalvikt är 2835 kg blir det inte så mycket kvar till 3500 kg som är gränsen för B-kort.

Så det handlar inte bara om vad bilen får dra...

• Gilla
Prodigys
  • Laddar…
useless useless skrev:
Min bil får dra 2000 kg, men då bilens totalvikt är 2835 kg blir det inte så mycket kvar till 3500 kg som är gränsen för B-kort.

Så det handlar inte bara om vad bilen får dra...
Tänkte mest på vad det var för bil i kombination med B-kort. Vår bil får dra 1800 kg om man har E annars blir det 1440 kg med B-kort om jag inte minns fel, och bilen är en Skoda Superb.

S sinuslinus skrev:
...men totalvikt för bil och släp får vara 3500kg på B-kort, vagnen får lastas till 1100kg ink vagnens egen vikt.

Menar du att bilen har en totalvikt som överstiger 2200kg? Om inte är det ok.

• Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.